Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.11.2008 00:45 - Stilteretraite (терапия с тишина)
Автор: compassion Категория: Други   
Прочетен: 15617 Коментари: 54 Гласове:
1

Последна промяна: 20.06.2012 13:46


 image

(по действителен случай)

http://www.youtube.com/watch?v=PHpye0M34JQ&feature=related

Аня учеше психология в унирерситета в Лайдън дистанционно (чрез компютър) и ходеше там само за изпитите и за някои упражнения и трейнинги. Беше ходила на стажове в различни клиники в Холандия, но сега предстоеше нещо абсолютно уникално. Щяха самите курсисти да преминат терапия. Помни, че когато проф. Ван Дер Молен (автора на „Клинична психология”) обяви пред тях този експеримент зададе въпроса: „Виждали ли сте някога нормален човек? Е, и как ви хареса?” Всички се засмяха. Много пъти бяха споделяли как, докато четат за разните болести си мислят какво отклонение те самите предполагат, че имат. Професорът обяви, че всички имат нужда от терапия и им пожела успех в експеримента. Замина си като помоли асистентката си да направи уточненията кой с кой и какъв вид терапия трябваше да премине. Аня се изненада много неприятно като чу, че тя ще прави stilteretraite (терапия с тишина) с Али – единственния чернокож в групата, роден някога (сигурно много отдавна) в Аруба. Знаеше още, че има син и беше забелязала, че той много говори, танцува, пее, смее се, шегува се, абе – негър. И да го накараш този да мълчи? Забрави! Той можеше от сутрин до вечер да говори, но да мълчи? Съмняваше се. Е, добре де, Аня също беше доста приказлива....Аха, затова са ги избрали значи....светна й, но не я успокои. Как щеше да прекара цяла седмица с него в Италия....е, това беше приятната част от новината ... Тоскана, Тоскана с хълмовете, полята, кипарисите... Обичаше да ходи в Италия и си спомняше Тоскана с умиление.

Пътуването беше уредено с автобус, за да могат да се опознаят по време на пътя. Това оная смахната асистентка трябва да го е измислила, че съвсем да я довърши. Дали предполагаше, че Аня дискриминира хората? Нищо такова...изобщо... тя само дето мислеше, че Али като негър сигурно мирише...ъъъъ...такова, че има специфичен телесен аромат, характерен за чернокожата раса, искаше да каже. И си мислеше...абе какво има да си говори с този презрял банан от Аруба...ъъъ...мислеше си, че нямат общи интелектуални интереси. Всъщност, за кой ли дявол му е притрябвало на него да учи точно психология? Сигурно, за да прави сравнения с другите маймуни там? Така де, кой ли в Аруба знае какво е това психология? Той прекъсна благонравните й мисли с някаква шега по повод пътя, че вече не е гладък, значи са вече в Белгия. Аня се усмихна вежливо, но нищо не каза, мислейки си какви ли пътища имат в Аруба...никога не беше ходила там...е, то не че в България пътищата са по-хубави де...засрами се и реши да гледа по-позитивно...така или иначе вече беше на път с него за Италия. Не забеляза как заговориха за различните водачи, учители, гурута и за критериите по какво би познал кой от тях е истинския, че да го следваш. Напоследък се бяха навъдили доста писатели и религиозни и спиритуални лидери по цял свят, претендиращи да знаят истината, обещаващи просветление и истинска трансформация, ако ги следваш и изпълняваш техните съвети. Аня защищаваше идеята, че в тези движения и групировки няма място за лично мнение и въпроси и се приема, че всичко, което противоречи на идеите на водача е лошо, неистинско или идва от дявола като примамка. В някои секти членовете им дори се настройват против близките си, ако имат друго мнение. Не са свободни да мислят другояче, дори им се забранява да гледат телевизия или в интернет да търсят информация, да четат други книги, освен основните препоръчани...това е абсурд в наши дни....не разбира как някои хора все още следват такива водачи. И с това черно-бяло мислене за абсолютна праведност и абсолютна грешност се насажда чувство за вина, страх и срам. Хората се обявяват за грешници, които трябва да страдат и да плащат (най-вече с пари), за да изкупят греха си....каква прозрачност по цял свят с тези финансови отношения, вплетени в духовното(???) Али се съгласи, но допълни, че в действителност нещата стоят още по-сериозно и разказа за някакви секти в Америка, които живеят отделно в комуни, където са манипулирани и държани под абсолютен контрол със съмнителни правила и морални норми. Аня го конфронтира с директен въпрос дали той е против всякакви духовни авторитети. Той отрече да е скептик и песимист, даже си призна, че лично е увлечен от Далай Лама и идеите в будизма. Аня се изненада много и въпреки, че също четеше негови книги попита как Али се е ориентирал сред мнозинството от учители и е решил да вярва и да следва само него. Тя си мислеше как самата събира като пчеличка информация от всякакви източници и разсъждава по разни въпроси, но не следва сляпо никого. Тя знае кое е черно и кое бяло. В този момент чу Али да казва:

__”Хората имат проблеми не толкова заради това което не знаят, колкото заради това, което си мислят, че знаят”__ъъъъ, такова, този подиграва ли й се? Голям умник! Всички тези полуистини и разни мъдрости от вековете са си имали своето място и роля, но не са универсални за всички времена. Не може механично да се прилагат в нашето толкова различно време с нови, непознати по-рано наука, техника и технологии.

__”Вярвай на тези, които казват, че търсят истината, но би трябвало да се съмняваш в тези, които казват, че са я вече намерили. Всички тези лидери твърдят, че знаят истината и ние като ги следваме приемаме една втора ръка истина, която не е наша. Човечеството трябва да е благодарно за великите философи, показващи пътя и хвърлящи светлина в мрака, но всеки трябва сам да мисли и от своя опит да открива своите си истини. Затова мисля, че истинският духовен лидер не ти дава готови отговори, а те обръща да търсиш в себе си.” каза тя.

__”Да, най-важния урок от своя учител си научил, когато вече сам можеш да продължиш” сговорчиво добави Али __”Истинския учител намира баланса между личния авторитет и скепсиса, между еуфорията и здравия разум, между идеала и действителността. Дава ти свобода да избираш. Есенцията на будиското учение е, че всеки носи в себе си един Буда, но колко хора имат смелостта да се освободят от външно полученото знание, условности и вярвания и абсолютно сами да стоят в истината. Американският автор Jed McKenna мисли, че само около двадесетина души в света са посмели да се разголят, да се освободят от адоптираната чужда мъдрост и ходят в истина. Той включва и себе си в това число и нарича това състояние депрограмиране. Повечето хора си мислят, че търсят истината, но всъщност те просто искат да са щастливи, а истината е преди всичко болезнена. McKenna ни уверява, че да стоиш в истината е един ад: всичко, което си мислиш, че си, се руши и до кости оставаш изпразнен от статус и положение и най-вече от собствените оценки, идеи и истини. Както Socrates казваше, сега McKenna също ни съветва да се питаме за всичко, което си мислим, че е истина „О, да? Наистина ли?” и така да подлагаме на съмнение всичко, докато вече не можем да се питаме, защото никаква истина не е останала. Учители като Socrates и McKenna отдават най-голямо значение при търсене на истината на въпроса : „Кой съм аз?”, защото от това кои сме, коя е нашата гледна точка зависи как възприемане действителността.”__завърши Али монолога си с усещането, че е казал нещо ново за нея, а тя след като много търпеливо го остави да си играе на учител най-после успя да вмъкне нещо в разговора усмихвайки се дяволито:

__”Али, на теб ли да обяснявам, че ние не виждаме с очите си, не чуваме с ушите си, не помирисваме с носа си, не вкусваме с езика си и не усещаме с кожата си, „а с моозъкаа сиии”__завършиха двамата в един глас проточвайки както професорът правеше и се засмяха заговорнически като деца зад гърба на учителката. Атмосферата беше разчупена. Аня даже се наведе и допря рамото му с рамото си, както правеше само с най-близката си приятелка в моменти на сговор. Изненада се първо от себе си и също спонтанно откри, че той изобщо не миришеше лошо...даже нещо привлекателно беше...чакай, чакай...да!

__Calvin Klein – „Escape”__почти извика тя и той се засмя показвайки всичките си 32 снежнобели зъби. Разбира се, тя не можеше да сбърка любимия си парфюм и успя да го „впечатли” с познанията си в тази област. Той леко се наведе уж да я помирише и каза:

__”И ти, нали?”__каза той и те пак се засмяха, но този път като приятели. Колко странно, че от толкова голямо предлагане и двамата бяха избрали „Escape” (от англ. означава: избягвам, спасявам се, освобождавам се). Бре, какво може да направи един парфюм с хората (даже от две различни раси и континенти), помисли си тя и се сети, че не си е довършила мисълта:

__”Та как беше?, усмихна се тя: Ние не виждаме каква е действителността, а каква е нашата интерпретация за нея. Затова въпроса „Кой съм аз?” е толкова важен. Това, което ние наричаме усещания и възприятия не е нищо друго, освен проекция на нашата гледна точка – conditioneringen на обкръжението ни, както ние си го обясняваме. Затова също Einstein направи заключението, че светът не се състои толкова от атоми, колкото от истории (разкази). Накратко, реалността (или истината за нея) е толкова субективна, че действителността е каквато я направиш сам. Не случайно думата факт “feit” произхожда от френското„faire”, което означава „правя”. Един факт е значи не истината, а едно направено, измислено нещо, т.е. проекция на мозъка. „It’s all in the mind, where else can it be?”__ завършиха двамата отново в един глас, както казва йогата.

__”Знаеш ли какво, Аня? Може би вместо да следваме учители, ние просто трябва да престанем да търсим истината, да искаме да я разберем, да я усмислим, да я разчепкаме, категоризираме, интерпретираме, установим, приемем и  изнесем на бял свят. Когато спрем всичко това, тогава тя е, което е извън нас и обективно.”__той се огледа за аплодисменти театрално, но Аня не направи нищо и тогава той сам си изръкопляска.

__”От години не съм казвал такава мъдрост...велик съм!”__смееше се той и се пъчеше нашега, а очите му искряха като на попзвезда пред многохилядна публика. Съседните пътници се обърнаха да го видят и също се засмяха, а една по-възрастна дама изказа предположение за prille liefde (начало на любов), когато за всяка глупост младите се смеят. Тогава се обади шофьора да обяви, че сме пристигнали. Всички станаха да свалят багажите си и разговорите станаха прозаични и кратки.

(следва продължение)

http://www.youtube.com/watch?v=6DKXGpMGY_o&feature=related



Гласувай:
1



1. iliada - compаssion!!!
18.11.2008 01:02
Интересен разказ и отново много добре написан!
Ето още една сентенция за психоложката Аня ,този път от Чън И

" Духът е изначало добър.Развие ли се в размисъл,
появава се добро , и лошо.Веднъж развит,на него трябва да се гледа като на чувства,
и вече не като дух;както при водата:
тя е вода до момента ,в които започне да тече на изток
или на запад-
и тогава е само течение!"
цитирай
2. compassion - Мила Илиада,
18.11.2008 01:58
забелязвам , че все по-философски коментираш и това така ми допада. Развам се да общувам с умни хора тук. Няма добро и зло, да, те са в главите ни. Виж отговора на Аня:
"Висшата добродетел е като водата. Тя допринася полза на всички неща, без да се бори с тях. Тя се стреми към ниските места, които хората презират".
Лао Дзъ (VІ в. пр. Хр.)
цитирай
3. tini4 - Добро утро, Руми! :)
18.11.2008 07:00
Добре ми дойде призори разказа ти... Напомни ми за времето, когато четех Конфуций, Лао Дзъ и Сун Дзъ!
Мъдрост - благодаря ти! Когато проумеем, че всичко случващо се зависи от начина по който го приемем, можем да живеем по - разумно и спокойно...
Всичко добро от мен!
цитирай
4. iliada - compassion!!!
18.11.2008 07:55
Чудесен отговор!
Благодаря ти !
Желая ти успех във всяко начинание!:)
Приятен ден!
цитирай
5. yuliya2006 - КАКВО ДА КАЖА, ПРОСТО МЕ ОТНЕСЕ ТОЗИ ...
18.11.2008 08:03
КАКВО ДА КАЖА , ПРОСТО МЕ ОТНЕСЕ ТОЗИ РАЗКАЗ!
НАЙ-СИЛНО ОТ НЕГО -
"Ние не виждаме каква е действителността, а каква е нашата интерпретация за нея"
Подлагайки всичко на съмнение, ти може да стигнеш до истината - казват мъдреците
Във време като днешното, в което душата е заробена за матерялно благопулучие и силиконова красота
Когато манията на перфекния външен вид засечва търсенето на вътрешна красота
Когато нуждата до истинската природа ти я отнемат с бетон, разруха и уж силиконов лукс
Когато се връщаме при тези мъдрости ,някой писани преди 2500 години, ние откриваме света който е бил открит и...
Благодаря ти за днешния постинг, благодаря!
с обич ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
6. kasnaprolet9999 - Ето защо трябва да сме позитивни.
18.11.2008 12:44
Ако имаме позитивна нагласа, бихме приемали нещата отвън в по-добра светлина, бихме видяли доброто и лошото, но бихме се фокусирали в доброто, а това което не ни харесва всеки според възможностите си би са опитал да го разбере и поправи. Да разбереш, кое е добро и кое е лошо-това е доста индивидуално, за това трябва да се самоусъвършенстваме, да се учим от мъдърците, но много внимателно да отсяваме, защото никой не е съвършен, освен бог. Той е в нас и за това трябва да се вслушваме в себе си, това често много помага.Много пъти не сме наясно, защо някой ни харесва, а друг ни е антипатичен, без да има някаква особена външна причина.Това е защото говори нашият вътрешен глас-интуицията, която е свързана с астралното информационно поле, както и със знанията ни натрупани в личните информационни банки от предишни съществувания.
Там се отделя истинското, но между него и нашето съзнание има много напластявания, които пречат за да стигнем до истината. За това често грешим в своите възприятия и постъпки, както ти обичаш да казваш правим много опити за летене.
цитирай
7. hara73 - страхотно е ...
18.11.2008 14:57
толкова много ми хареса. Когато бях малка , и молех баща ми за помощ за домашното по математика ,той винаги ме насочваше и след това ме оставяша да реша задачата сама. Винаги ми е казвал да избирам трудния път ,за да ми бъде лесно . Истината е търсене ,което никога не спира ,през целия ни живот и ако си отговорим на въпроса кой съм аз ? , уравнението е почти решене. Точно днес ,точно в този момент ,аз съм имала нужда да прочета ,това което си написала. Благодаря ти ,много ми помогна .
цитирай
8. monna - Свободата на избора, е най-важното!
18.11.2008 19:36
Всеки може да носи в себе си един Буда, но най-добре ще е да се освободи от условностите и сам прозре истината. А тя е ,че и негрите може да миришат готино на" ескейп",една допадаща миризма, от където всъщност може да започне и една любов?! Тогава, разни условности и предразсъдъци, за цвят на кожата, за клона от който е слязъл и тем подобни, просто отпадат. Естествено, че всичко се контролира централно - от мозъка! Щом на него му харесва тази миризма, значи и на носът ще му хареса! В този ред на мисли, знам че разказчето е много готино и стилът му също и ти Руми тоже!!! А илюзорното виждане, което макар и да отдалечава от истината, понякога е за предпочитане, защото създава един комфорт и те кара да се усмихваш, вместо да ревеш, сблъсквайки се с горчивата истина. Разни хора - разни предпочитания...Свобода!
цитирай
9. victoriavselena - Точно за това си харесвам професията
19.11.2008 14:53
защото аз задавам въпроси, а не отговори.
Точно както си казала:
"Човечеството трябва да е благодарно за великите философи, показващи пътя и хвърлящи светлина в мрака, но всеки трябва сам да мисли и от своя опит да открива своите си истини. Затова мисля, че истинският духовен лидер не ти дава готови отговори, а те обръща да търсиш в себе си.”
Всеки гради своята истина. Истина е това в което вярваме, а всеки избира в какво да вярва и в какво не.
Това, което си написала е толкова хубаво, вярно и точно. Има нещо, с което аз лично не съм съгласна - това е твърдението, че
"истината е преди всичко болезнена. McKenna ни уверява, че да стоиш в истината е един ад"
Всеки избира пътя към своята истина и ако някой е избрал пътя на болката и страданието, не значи че това е единствения възможен път. Аз познавам и други пътища - на удоволствието, радостта, смеха, веселието. Аз самата вече тръгнах по тях и по тях водя и клиентите си.
цитирай
10. troha - Умно, свежо, оптимистично
20.11.2008 09:00
Всичко това много ми допада! Бъди здрава за себе си и за другите!!!
цитирай
11. compassion - Да tini4, зависи как приемаме нещата,
20.11.2008 15:45
но да не забравяме, че може и да не ги приемем и да се борим за каузата си, т.е. най-хубавото е, че сме свободни да изберем пътя си.
Благодаря ти, че намери време да отскочиш и коментираш, въпреки проблемите си, а може би именно за това трябва да отскачаш тук и там....
цитирай
12. compassion - Ех, iliada, какво чувствително същество си ти...
20.11.2008 15:52
и за отговора ми благодариш, когато всъщност аз трябваше да ти благодаря, че ме посети (най-малкото)...Забелязала съм: благородните хора приличат на плодородни поля: полученото връщат десетократно. Поздравявам те: http://www.youtube.com/watch?v=21dfilSok-A&feature=related
цитирай
13. compassion - Така е yuliya2006, "силикона" крещи.
20.11.2008 16:03
Но колкото по-силно той крещи, толкова повече заспали души се будят и откриват светлината.
Бъди щастлива, където избра да бъдеш! Ние сме едно!
http://misli.hit.bg/hasanyonetoldyou.html
цитирай
14. compassion - Хей victoriavselena, добре дошла!
20.11.2008 16:33
Нали ти бях обещала отговор с постинг. Този разказ започнах, инспирирана от теб и от anlov по повод духовните водачи. Казваш, че не си съгласна, че "истината е преди всичко болезнена. McKenna ни уверява, че да стоиш в истината е един ад". Честно казано в първия момент, когато четях мнението на McKenna също се наостри вниманието ми да разбера какво има той предвид. Нали всички ние търсим истината, за да станем свободни и да намерим мир в сърцата си (разбирайки щастие). Но истината, казва той не е щастие, защото в процеса на търсенето й, ние трябва да се освободим от всичко, което ни определя като Иванчо или Марийка, или... и най-вече да откъснем от себе си нашите собствени принципи, вярвания, критерии, осъждане и категоризиране и т.н. .... представяш ли си колко боли, да не си вече в ясно опречеленото "това е добро" и "това е лоша", да го няма уюта на "своите убеждения и мечти", да трепериш самотно не сред хората и не сред Боговете, защото си дръзнал да си никой, без форма и минало, без бъдещи планове, само с този единствен миг който 360 пъти на час се ражда нов, за да умре 360 пъти само в този час вече станал минало непроменимо и ти си безсилен да го спреш...ти познаваш ли по-голям ад от това осъзнаване? Сигурно това има предвид McKenna (не съм го интервюирала лично...иначе щях да го притисна до стената, че всичко да си признае)...ха-ха-ха...май е по-лесно да сме обикновени хора ... казват тежка е царската корона.... и на мен като ми дотежи и си викам: да не би да ставам цар????
цитирай
15. compassion - Умно, свежо, оптимистично същество си ти, troha,
20.11.2008 16:54
затова така виждаш. (пак те разкрих)
Благодаря ти, че дойде при мен (от кога се опитвам да грабна вниманието ти :-) мило момиче). Първо ме впечатли името ти "troha". Какво смирено (разбирай мъдро) същество трябва да си, че да се наречеш така, когато имаш възможност сам да избереш името си. Аз например, се хвърлих веднага на love, но беше заето вече, тогава си викам helios, но и той беше окупиран от една сладурана и така приземих на compassion. Е, какво пък...прилича ми...не е най- , но и аз не съм. После, като се замислиш, без да е сълзлив, току ще пророни някоя и друга сълза на съчувствие докато си представя колко му е студено и тежко на някой на северния полюс. Е, айде, до скоро, събирам трохи за гладуващите в Африка. Идваш ли, мила!
http://www.youtube.com/watch?v=5Dde5b_q2Hk&feature=related
цитирай
16. compassion - Мила hara73, ти си ми наградата за този постинг!
20.11.2008 17:12
Така се радвам, че съм ти помогнала. Благодаря ти, че прочете и сподели как ти е подействало. Явно нищо не е случайно, когато имаме нужда от учител, Господ ни го изпраща, когато имаме нужда от остен - също (не казвам аз кое от тях съм, но май онова дето посръгва, за да влезем в пътя е без съмние моя лика прилика). Добиждане, скъпа! И да се отбиваш, следващия път ще боли по-малко, обещавам!
цитирай
17. compassion - monna, и ти си готина тоже!!!
20.11.2008 17:20
Всеки ден ти го казвам като гледам хубавите ти картини, но сега имам особен мой повод. Ти пишеш: "А илюзорното виждане, което макар и да отдалечава от истината, понякога е за предпочитане, защото създава един комфорт и те кара да се усмихваш, вместо да ревеш, сблъсквайки се с горчивата истина. Разни хора - разни предпочитания...Свобода!" Те това исках и аз да кажа по повод мнението на McKenna, че да стоиш в истината е един ад. Сега сигурно victoriavselena вече се усмихва, но трябва да благодари всъщност на теб.
цитирай
18. compassion - Да kasnaprolet9999, никой не е съвършен!
20.11.2008 17:37
Благодаря ти за коментара - добавка! Моя разказ ще има продължение и ти подхвана една тема, която ще разгледам там. Затова - млък! Нито дума повече да не чувам от твоите умнотии, че да мога АЗ да ги кажа... Мила приятелко (нали ти си Невенчето?), харесвам как го извъртя, за да си прокараш идеята за личните информационни банки от предишни съществувания. И аз мисля за такива и разни други "простотии" и в къщи моите дъщерички казват, че аз съм детето в семейството, вярващо в чудеса. До скоро мила, до следващия постинг, до следващото прераждане (пак като хора) може би, до края на 2012 година може би, или до края на света...НЕ...аз в тази глупост за края на краищата изобщо не вярвам. Живота е вечен!!! (само преминава от една в друга енергия, нали така Невенче?) Шегувах се тук по-горе със забраната, разбира се. При мен можеш да пишеш каквото искаш в коментарите си и нямаш нужда от моето одобрение. Аз не редактирам живота (нито във виртуалното, нито в реалното), а го приветствам.
цитирай
19. victoriavselena - Има една поредица от
20.11.2008 19:45
книги на Вадим Зеланд. Там той описва нашето пространство като махало, което е задвижвано от чужди сили (истини, твърдения, мисли). Когато се изчистим от тях, от чуждото влияние нашето махало спира. И тогава настипъва един "мъртъв" период. Докато не намерим някоя наша вътрешна сила, която да го задвижи отново. Може би това има в предвид. Този период на празнота. Това обикновено го изпитваме във възрастта на пубертета, когато това което са ни учили родители, учители и др. и сме го приемали за истина, вече не е наша истина и ние оставаме в празното пространство оголени до болка. Тогава настина е ад от объркване. докат оне си построим своя собствена ценностна сисистема. И това може да отнеме години. С това отношение съм съгласна с него.
цитирай
20. bizcocho - :))))))
21.11.2008 00:57
Наистина "терапия с тишина".От два дни очаквам и дебна *а продължението:)))))))))).
цитирай
21. compassion - monna, monna, наистина си едно голямо дете
21.11.2008 01:26
хората страдат, плачат, замислят се дълбоко, спорят, доказват се, борят се за идеите си, отстояват правата си, а ти с вярата на дете в чудеса или с илюзиите на възрастен правиш експерименти с живи хора. Остави ги, те мъжете са друга "порода", от физиологията им идва всичко.
А, забравих да кажа, че си много красива на снимката. Бъди жива и здрава!
цитирай
22. suge - Измеренията на личната философия са необхватни.
21.11.2008 09:00
много харесвам рекламата "keep walking"/не заради уискито :):)/.Впечатлена съм не от размислите на героите, а от техните предпозиции: негър-мирише и терапия с мълчание - много говорим.
Очаквам продължението - изненада.Поздрави!
цитирай
23. monna - Добро утро!
21.11.2008 09:37
Много ме усмихваш, ама много, много!!!!
И все пак, ...аз само показвам картините си, но коментарите, които ми се пишат, провокираха съответните ми реакции.. Но това беше - вчера - неважно!! Днес съм много идейна! Тишина! Релакс!
Ах, че е хубаво!
цитирай
24. ivoimv - ex момичета чета ви коментарите
21.11.2008 15:21
и се чудя на това ,как можете да живеете в измислен свят това е възможно само ако имате всичко за храна ине мислите въобще за нея ,око трябва да работите за да ядете няма да мислитие така повярвайте ми .
Човек има време да филосовства понякога
А мълчанието е злато нали!!!
цитирай
25. compassion - 20. victoriavselena
22.11.2008 00:05
Да, това казвам и аз - напоследък се навъдиха много автори, претендиращи да знаят самата истина. Ето ти някои линкове, за да не обяснявам тук:
http://www.koob.ru/zeland/
http://knigi.biz/?act=products&do=autor&autor=MTA4MjQ=
http://deoxy.org/mckenna.htm
http://www.spiritualteachers.org/jed_mckenna.htm
цитирай
26. compassion - Е, почини си сега bizcocho...
22.11.2008 00:09
новата седмица идва с нови постинги в целия блог...
Много ти благодаря за този мил коментар!
Поздрав с нещо в аванс за нетърпеливите:
http://www.sarah-brightman.com/new_albums.html
цитирай
27. compassion - Да, suge, ще има изненада
22.11.2008 00:17
Да се надяваме, че въпреки, че няма да те впечатли, ще ти бъде интересно. Права си - много говорим.
Тишина
Она бывает очень разной...

Как редко мы бываем
С собой наедине,
Как редко нам даётся
Раздумье в тишине.

В той тишине, где слышим
Мы сердца каждый стук,
Где видим в каждом деле
Мы дело наших рук.

Где можем стать мы выше
Всего, что нас томит, -
Случайных обольщений,
Нечаянных обид...

(Н. Рыленков)


цитирай
28. compassion - 24. monna, релакс
22.11.2008 00:30
виж, специално за теб:
http://www.youtube.com/watch?v=21dfilSok-A&feature=related
цитирай
29. compassion - ivoimv, ела пак да помълчим...
22.11.2008 00:58
Чудиш се как живеем в измислен свят,
аз пък се чудя как живееш в този свят...
не е за живеене, нали....да броиш стотинките и по десет пъти...няма да станат повече...а и не ти трябва повече храна, отколкото можеш да изядеш.
Точно когато му е трудно, човек трябва да умее да намира красотата и да живее с нея, вместо постоянно да се вайка колко всичко е грозно, забил нос в калта.
http://www.youtube.com/watch?v=Tg6bsvDY_Z0&feature=related
цитирай
30. victoriavselena - има моменти
22.11.2008 07:44
на гняв, в които ни е най-трудно да кажем благодаря и да благословим, когато се сърдим на себе си и на другите и всичко ни е "Черно", но там ни е силата да продължим да вярваме, да благодарим, да намелим красотата, светлината. Защото те са там, около нас, само че ние често гледаме в другата посока и за това не ги виждаме.
Защо ли пиша това? Има ли нещо общо с темата?
цитирай
31. monna - Ах!
22.11.2008 12:57
Усмивки, прегръдки, целувки, ГОТИНА!!!!!!
Молто бене!
цитирай
32. deva - Разсъждаваш позитивно и оптимистично, compassoin;)
22.11.2008 17:10
Хляб за душата са думите ти! Ето нещо от любим мой мъдрец....

Лао Дзъ - Пътят

Искрените думи не са красиви. Красивите думи не са искрени.

Човек си, ако обичаш хората. Мъдър си, ако ги познаваш.

Който е измислил кораба е измислил и корабокрушението.

Смисълът на живота придава онова което му липсва.

Да осъзнаваш трудността, позволява да я избегнеш.

Който изживява смъртта, се радва на дълъг живот.

Щастието почива върху нещастието, нещастието тлее под щастието. Кой е наясно кога те са във възход?

Благостта в словата поражда доверие. Благостта в мисленето ражда дълбочина. Благостта в даряването ражда любов.

Ако някой те е оскърбил, не търси отмъщение - седни на речния бряг и скоро ще видиш как трупът му се носи по водата.

Разликата между красивото и грозното е дело на човешкото съзнание.

Назовимата сила не е върховната сила.

Да обичаш дава сила да бъдеш обичан, дава смелост.

Гениалност е да виждаш нещата още в зародиш.

Когато хората започват да виждат красивото, тогава се появява и грозното.

Честит Снежко и поздрав от мен;)

http://www.youtube.com/watch?v=bR6Xdy8MHKg
цитирай
33. compassion - Ех, victoriavselena, нали знаеш, че всичко има връзка...
22.11.2008 23:55
Права си за гнева. Някои хора реагират с гняв на болката и обвиняват себе си и другите, а други толкова са наранени, че я отричат и приемат ролята на шут и се смеят и говорят, говорят, като че ли с думи да заглушат тази болка, но не могат...тя е там дълбоко и понякога се показва, за да получи признание и да намери своето точно място в живота ни. Тя ни облагородява, прави ни по-чувствителни за чуждата болка. Вместо да я отричаме, трябва да я признаем, да я споделим и да простим не само на другите, но и на себе си. тогава тя сама ще си отиде, отстъпила мястото си на един прекрасем вътрешен мир и тишина.
цитирай
34. compassion - Напомняш ми на едно съседско момиче, monna,
23.11.2008 00:03
което през лятото докато бях в България идваше у нас, за да й коригирвам писмата на английски до нейния любим в чужбина. Докарвах ги нещо поетични и философски и тя ми казваше точно като тебе: "Молто бене! Ей, много си готина!" Явно това е на мода в България...
цитирай
35. compassion - Благодаря ти deva!
23.11.2008 00:12
Ти си едно духовно същество и интереса ти към мъдреци като Лао Дзъ и Конфуций поета Овидий и други ти прави чест. Обичам да контактувам с хора като теб. Винаги има какво да науча и съм разбрана.
Ще се радвам да те опозная по-добре.
цитирай
36. kasnaprolet9999 - Лека нощ, много късно си ми дошла на гости
23.11.2008 00:36
http://www.youtube.com/watch?v=PoPYMZqGHhI&feature=related
цитирай
37. monna - Няма такава мода ..в България..
24.11.2008 10:53
..просто аз така си говоря. Или ако има такава мода..
то сигурно ..аз съм я въвела.
Поздрав," модерен "и слънчев!
Усмивки!!!!!
цитирай
38. compassion - Когато общувам със сърца, времето за мен спира
24.11.2008 15:29
Много ти благодаря за музиката, kasnaprolet9999! Началния мотив, който като досадни суеверия отначало е доста силен, после се заглушава от химна на радостта и възторга, от време на време пак се прокрадва като постоянен фон, но вече промяната напира, нови лирични и напевни нотки надделяват с нежност (!), опасност идва после с черния облак на страха надвисва като съдба, но отново химна силно пробужда на сърцето собствените сили да пее и да твори. Благодаря ти, Невена! Музиката на езерото е като живота с възходи и падения, но от нас зависи как ще ги чуваме (интерпретираме) и на какво ще отдаваме приоритет.
цитирай
39. compassion - Вярно е monna! Имаш таланта на модернист.
24.11.2008 15:37
Дерзай! Виждам понякога детето флиртува като жена с бои и идеи. Експериментирай, търси! Радвам се, че си смела и не те е страх да поглеждаш нагоре към слънцето, луната и звездите, надолу към Земята, цветята и водата, но даже и навътре в себе си, където не всеки дори се сеща да търси или го е страх да погледне.
цитирай
40. tomich - Усетих едно интелигентно излъчване...!
24.11.2008 20:31
Диалогът( или може би "тихата терапия") междуАни и Али безспорно е много интересен и богат на мъдри разсъждения. Накара ме да се замисля...
Не съм чел нито китайски мъдреци, нито съвременни "мъдреци", признавам си честно, но може би имам някаква интуиция към Истината...Не всичко в този чудесно написан разказ споделям що се отнася до търсенето на истината - не можем дори да я докоснем, ако следваме съветите на Али. Защото всяка истина няма как да я усетим и разберем без нашите сетива, т.е. без участието на интелекта, но той сам е като е слепец! Има ли мъдрец сляп по рождение?
Бих възразил на Ани точно обратното: Нашата гледна точка е проекция на това, което наричаме усещания и възприятия, сканирани и анализирани от мозъка. Ние първо виждаме действителността, после я интерпретираме. Даа, усетих, че парфюма на Али е "Escape" , казва Ани, и разбрах какво може да направи един парфюм с хората. (Прекрасно и информативно казано, нали, compassion?)
Постинга ти е страхотен! Много харесвам подобни разкази, независимо дали са измислени или са екстракт от реалността. Благодаря ти!
цитирай
41. compassion - Така е tomich, ние Гледаме с очите си,
25.11.2008 00:37
а Виждаме с мозъка си. Учил си го по анатомия, бас държа...там за слънчевия лъч в зеницата, лупата...обръщането на образа, очния нерв, импулса, електрохимичното кодиране и разтълкуването му в мозъка (като компютър, който работи с шаблони и сверява посланието с вече познатото и ако не го намери открива нова кутия за нов шаблон) сега се сещаш...добре..значи вече няма недоразумения...ние възприемаме различните дразнения от външния свят със сетивата си, но разбираме какво сме усетили с мозъка си. И колко сложно е всичко учените открили, когато установили, че сумата на различните усещания е по-малка от сумата на получените възприятия, т.е. мозъка е "добавил" информация от (???)...чудо е мозъка, а съзнанието и разума са още по-големи чудеса ти казвам. Чета, гледам, мисля и все по-малко разбирам как е възможно такова съвършенство ...еей така...от маймуна ... или "случайно"...някакви там изменени условия и хоп - мозък и хоп- разум...абе аз мистиците много не ги уважавах, но вече уважавам всеки, който се опитва да разбере или да почувства, а тези дето директно си вярват най са ми мили...но говорех за мистиците...да вземем Карлос Кастанеда и неговите летачи, дето са ни дали техния разум и страха, техните идеи, мисли, убеждения, за да заглушат вътрешния ни автентичен божествен глас. Не е ли чудовищно...отглеждат ни както ние кокошките, за да ни ядат. Затова написах постинга за Егото...да се разберем. Но друг наш съвременник Екхард Толе (съвсем далеч от мистицизма) също ни учи да заглушим гласа на разума за определено време, за да чуем вътрешния си глас в тишината.
цитирай
42. victoriavselena - точно това е целта на медитацията
25.11.2008 11:09
"да заглушим гласа на разума за определено време, за да чуем вътрешния си глас в тишината". Най-хубавото е, че в тази тишина от чужди мисли и твърдения можем да чуем и различим вътрешния си глас, който ще ни помогне да разберем кои сме ние всъщност и коя е нашата истина. Защото, ако нещо не можем да възприемем с нашите чисто човешки и ограничени сетива, това не значи че то не съществува. "Това че не виждаме звездите, закрити от облаците, не значи че те не съществуват". Ккаво мислиш за медитацията?
цитирай
43. tomich - compassion
25.11.2008 12:09
Разбирам те и съм съгасен, че мозъкът си "измисля" допълнителни възприятия, спор няма! Затова и тайните на човешкия вътрешен "компютър", на генерирането на мислите не можем буквално да ги сравняваме дори със сложността на най-мощния компютър. Изглежда мистично, но мозъкът като че ли изпълнява и функцията на медиатор между външната (и вътрешната) среда и нашето загадъчно съзнание. Има ли медиатор, който да не добавя нещо от себе си? При това го прави майсторски: рови се из архивите, компилира, оценява и преценява, да му завиди човек! Ама нищо не измисля току така! Колкото е бил "по-осведомен", толкова по-красиви и по-изящни добавки прави в нашето съзнание. Напълно съм съгласен с теб, че тука никакви междинни маймуни, никакви случайности, не може да имат отношение към най-съвършенната материялна форма на земния живот!В този смисъл "заглушаването" на Разума за известно време е неизбежно, ако искаме да чуем какво ни нашепва съзнанието.
цитирай
44. compassion - tomich, ние нямаме повече какво да си кажем
25.11.2008 12:35
Това става в два случая: когато двама души са толкова далеч в съжденията си един от друг, че не виждат обща база, за да се убеждават един друг в каквото и да е или в случая, като при нас, когато са абсолютно съгласни един с друг и остава само да си мълчат сговорчиво заедно и да се омайват, гледайки в очите си. tomich, липсват ми очите ти...
цитирай
45. compassion - Добро утро monna!
25.11.2008 12:39
Да, не е лесно да се живее нито у нас, нито в чужбина, ако не си в мир със себе си и се разкъсваш от противоречиви желания. При мен е просто, защото нямам много желания. Искам само да помагам, доколкото мога на онези с многото желания да разберат какво точно искат.
цитирай
46. compassion - Мила victoriavselena, ти вече знаеш
25.11.2008 12:50
какво мислят Далай Лама и другите учители....коя съм аз да им съпернича? Не съм закърмена с медитацията...за мен като практика тя е чуждо явление (от изтока), което искам да направя свое, а като теория напълно я одобрявам и немея пред възможностите й. Дали хората от изтока са по-щастливи? Според статистиката на самоубийствата японците са на първо място, но това е дълга история... Медитацията не е средство за постигане на щастието, а за опознаване на истината...може би.
цитирай
47. monna - О, това е много интересно!!
25.11.2008 20:31
И как успяваш? Подлагаш ги на тестове ли?
И аз имам една приятелка, дори е преподавател по психология, та тя ни подлага винаги цялата компания на разни тестове, мисля че по Фройд. Имаше един -за пещерата, за ключа, за стената, за реката но вече съм го позабравила..Лека вечер, Руми!
цитирай
48. compassion - Тези тестове са за забавление, monna
25.11.2008 22:26
Но наистина можеш да научиш любопитни неща за приятелите си, да се пошегувате и посмеете, да споделите различни случки от живота си...създава се атмосфера на доверие.
Аз имам един формуляр, но той е по-скоро запознаване със здравословното състояние на клиента и някои базисни данни за определяне на типа характер, а после в разговор нещата се изясняват. Ако се съмнявам за определена болест, използвам стандартен компютърен тест или изпращам човека в болница за изследвания.
цитирай
49. monna - Да за забавление бяха.
25.11.2008 23:57
Много е интересно при теб. Да работиш с хора, непрекъснато да изливат душите си и ти да ги напътстваш. А не те ли разстройват съдбите на някои,
не се ли отразява на твоето настроение, когато се докосваш до толкова болка? Аз например, не мога да гледам некролози. Много подтискашо ми действат, а някои хора си ги четат, като обикновено съобщение,
лепят си ги по входовете, слагат по-хубави снимки -
декларират скръбта си - официално. В Холандия, едва ли е така?!
При мен също идват много хора, ей така, да ми споделят нещо, прекалено лично, може би защото, много добре ги изслушвам и умея да пазя тайна, но
понякога доста ме натоварват и след това мисля и
съм тъжна.
Хайде, вече си лягам. Лека нощ, скъпа Руми!
Ах ти, много си готина, да знаеш - холандката!!
цитирай
50. анонимен - И аз като Мона ,
26.11.2008 10:55
отбивам се всеки ден тук , наслаждавам се на постинга , на музиката , на коментарите , възхищавам се на дискусията. Поздравления за всички :)))
Благодаря ти , Руми , за добротата и отзивчивостта!
цитирай
51. compassion - Случва се понякога, monna
26.11.2008 13:13
да не мога да спя заради нечия болка (аз не се дистанцирам), но повечето от моите клиенти са разглезени богати възрастни дами, които просто искат някой да ги изслушва и вместо тях да взима трудните решения и ако може да носи и отговорността, както по-рано това са правили техните (вече починали) съпрузи. Напоследък вече не приемам нови, защото самата аз излязох малко от строя след смъртта на татко.
цитирай
52. compassion - Приятно ми е общуването с теб, vishnichka
26.11.2008 13:20
Има живот и темперамент в тебе; не хленчиш; не се вайкаш даже ако те "настъпят"; имаш чувство за хумор, реагираш винаги с позитивен ответ, няма завист в тебе и Егото ти не ме притеснява ... идеалния приятел си ти. Мисля, че винаги си добре дошла навсякъде (е, съдя по някои твои постинги и коментари само), но човек си личи...
цитирай
53. net - здравей
02.12.2008 10:39
колко много сме " психарите" - Аз имам нужда да се лекувам с тишина - тишина на мислите и мълчанието в главата, и чакам продължението
цитирай
54. compassion - Всички имаме нужда от тишина в главите си
02.12.2008 12:39
Мозъкът (Егото) не спира да ни командва какво да правим, до изтощение ни блъска от "истина" на "истина", говори кое е "добро" и кое е "зло", говори кое е "правилно" и кое е "неправилно", говори, говори, говори и никога не спира, за да чуем истинския си вътрешен глас и да намерим покой. Да, написах най-после продължението, но се страхувам че ще ви разочарова. Тук няма да публикувам учебник по психология, нито инструкция по медитация (такива има вече достатъчно), а лични преживявания, доказателство колко е силно Егото във всички нас.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: compassion
Категория: Други
Прочетен: 756126
Постинги: 85
Коментари: 3750
Гласове: 26232
Архив