Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.12.2008 19:00 - Приказка за даването и получаването
Автор: compassion Категория: Други   
Прочетен: 21741 Коментари: 77 Гласове:
0

Последна промяна: 26.12.2013 11:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image

Мили приятелю,

Малко си дал, ако даваш от притежанията си. Напълно даваш, само когато даваш нещо от себе си. Защото какво са твоите притежания, освен неща, които ти задържаш и се грижиш за тях от страх, че може някога да ти потрябват.

 

Има хора, които дават без да изпитват болка от раздялата с нещо, но и без да търсят радост от даването, нито да мислят, че е добродетелно. Те дават както полските цветя аромата си разпръскват... Чрез техните ръце сам Бог говори и през техните очи той усмивка плъзга по Земята.

 

Често някои казват:”Аз искам да дам, но само на тези, които заслужават.” Но така не казват дърветата, родили плод, нито стадата, даващи млякото... Те дават, защото имат живот и да го задържат би означавало да го убият.

 

А ние получаващите – а такива сме всички –  Да не пестим благодарността си, защото с нея не обременяваме нито себе си, нито този, който ни е дал.

 

Да се издигнем заедно с него на крилете на дара му без да се чувстваме задължени, което иначе би значело, че се съмняваме във великодушието му, на което щедрата Земя е майка и баща му е сам Бог.

 

А какво имаме ние, което не сме като дар получили? Дали очите си, за да гледаме, дали ушите си, за да слушаме? Тялото, душата, живота ни... всичко е дар. Благодарихме ли? Малко ли е? Красиви ли сме, умни, талантливи или просто неблагодарни...

 

Светъл ден идва. Да благодарим за дните си нашите и неговите за нас... Родил се син, казват, а всяко раждане е свято и за живот тук идва, което значи - да дава. А ти, дето получи, радвай се, не стискай имане, не поглеждай към чуждото, а дай! Благодари без мяра, слави Него и давай като цветето аромат от своя живот, подарен.





Тагове:   даването,


Гласувай:
0



1. krotalka - Ще повторя нещо, което съм казвала вече.
17.12.2008 19:12
Моята свекърва обичаше да казва, "Направи добро и го хвърли зад гърбъ си". Смисълът е, не чакай възнаграждение за доброто, което си извършил. Рано или късно, ако е рекъл Бог ще ти се върне...
цитирай
2. hara73 - страхотно си го написала .....
17.12.2008 19:16
винаги съм се радвала ,когато давам от себе си ,когато подарявам и то без повод . Щастлива съм ,кога човека отсреща е приятно изненадан. Не е нужно ,подарака да струва ,маса пари.Важно е усещането ,уважението, изненадата и това ,че е дадено наистина от сърце .
цитирай
3. hera - Прекрасна си!
17.12.2008 19:18
Дано повече хора го прочетат!!!
цитирай
4. compassion - Благодаря ти, Кроти!
17.12.2008 19:21
Права си! Връща се всякога, но не адекватно. Понякога даже ни застига "зло" за направеното "добро", но само така ни се струва. След време става ясно че е било за добро.
Харесвам идеята да не чакаме отплата....като че ли сме дали, за да получим. То това не е търговия, където се заменят едни за други ценности. Затова го наричане ДАР. Красива българска дума си имаме.
цитирай
5. viki11 - Не трябва да се дава на определени ...
17.12.2008 19:30
Не трябва да се дава на определени хора само, но пък е недопустимо да не се съобрязаваш с тези, които имат нужда.
Това ми напомня смешните хора, които дават, за да се чувстват даващи, без да ги интересува, че до тях има нуждаещ се човек.
Какво са научили те? Да се самоуспокояват, не да дават.
цитирай
6. compassion - Така е hara73, да даваме без да чакаме повод
17.12.2008 19:32
и да даваме от сърце. Това значи да дадем като цветето просто и естествено аромат от своя живот.
цитирай
7. compassion - Който прочел, прочел, hera
17.12.2008 19:39
Тук всеки е добре дошъл да чете, гледа и слуша. Да, ще се радвам, ако повече хора се замислят.
цитирай
8. glarus - Darqvaneto
17.12.2008 19:46
e pove4e ot podarqvaneto. To nosi vutre6no udovletvorenie. Darqvaneto pravi 4udesa!
Hubavo he6to si napiusala!
цитирай
9. compassion - Добре дошла viki11!
17.12.2008 19:50
За първи път коментираш при мен.
И точно в целта. Права си, че някои хора дават, не за да помогнат на нуждаещите се, а за успокоение на съвестта си и да се издигнат в собствените си очи като добродетелни. Те обикновено пишат имената си като дарители и държат да бъдат споменати в благодарствените речи....смешни хора, казваш ти... обикновени човешки Егота (както обичам да ги наричам аз).
цитирай
10. viki11 - Не се съгласих. Дарителите трябва ...
17.12.2008 20:01
Не се съгласих.
Дарителите трябва да бъдат споменавани. А всеки ще си прави извода, кой е искрен. Няма да пренебрегват истинските дарители, заради някои, които обичат да си виждат имената. Това се усеща, няма нужда да се крие.
Но даващите трябва да се знаят. А всеки вижда, защо дават.
Аз имах предвид, как гледаш че някой умира, и не му помагаш, защото не си си го набелязал ти. Помощта се дава, защото някой има нужда, а не защото ТИ така си решил. Определя се от нуждата, не от ДАРИТЕЛЯ.
На това станах неволен свидетел. Фалшиви помощници и дарители.
Двама човека бръкнаха в джоба си и дадоха пари. Не тези, които трябва. И още двама. Пак които не трябва. Но тези, които би следвало.............НЕ. Те са над тея неща. Те си имат график за помагане и молитви.
цитирай
11. hera - compassion
17.12.2008 20:14
Точно това имах предвид, извинявам се не се изразих правилно :) Дано се замислят! А аз ще прочета този постинг още няколко пъти до Коледа! Голямо сърце имаш ти, благодаря ти!
цитирай
12. compassion - Съгласна съм glarus
17.12.2008 20:51
Подарява някой, който къса от имането си, дава го и си прави сметка, че е с толкова обеднял, но иска да помогне, да направи добро.
Даряването е божествен акт, при който дарителя не мисли, че дава...той иначе не може...за него това е начин на живот.
цитирай
13. compassion - Е, разбрахме се, hera
17.12.2008 20:55
Който чете, може и да разбере. Благословени са търсещите....ще намерят. За разлика от другите, които мислят, че всичко знаят и няма нужда да четат, та камо ли да се замислят.
цитирай
14. anlov - В тая приказка има мъдрост,
17.12.2008 21:16
повече, отколкото можем да открием във всичките ни медии за цялата тая година.
цитирай
15. compassion - Всеки както го разбира viki11
17.12.2008 21:17
Аз написах моето мнение, ти твоето. Няма нужда да насилваме другия да приеме нашите мисли като свои.
Знаеш ли, аз също съм била свидетел на невероятна случка във връзка с даването. Беше някъде около 1992. Живеех във Варна и една приятелка ме покани да посетя една евангелска църква, където бяха дошли група англичани с камион пакети с храни и подаръци послучай Коледа. Помогнах просто като преводач. Техния пастор изнесе проповед за помощта. Много хубави думи...добре. После започнаха да раздават подаръците и пред камиона се бяха събрали деца от махалата, между които някои доста мръсни, сополиви циганчета. Умрях от срам, когато въпросния пастор попита дали тези деца са от църквата. Подаръците не били за всеки. Казах, че са от църквата, но нали съм бяла, много се изчервявам, когато се вълнувам и той разбра, че излъгах.
цитирай
16. compassion - Житейско убеждение е anlov
17.12.2008 21:26
Благодаря за коментара! Приемам го като комплимент. Вашите медии не ги следя, но допускам, че са като всички други медии: гонят сензацията и проследяват повечето престъпления, убийства, кражби, войни, терористични акции и т.н. негативни събития по света; някои са специализирали в клюкини, но за съжаление малко са тези, които ни запознават с красотата и духовните постижения на човечеството. Добре, че освен медии има и научни и художествени източници на информация.
цитирай
17. victoriavselena - Даването и получаването
17.12.2008 22:08
вървят заедно, точно като вдишване и издишване, като сърцето, което се свива, поема кръвта ни и я изтласква. Това са две страни на един и същи процес. Защо през нас само протича енергия и колкото сме по-чисти, тя преминава по леко и изобилно . Ние сме само една спирка, гара по пътя на енергията. Когато успеем да я приемем и изпратим нататък с отворени обятия, чувството на изобилие и благоденствие е прекрасно.
цитирай
18. bizcocho - 3ащо доста от коментиралите те с...
17.12.2008 22:31
3ащо доста от коментиралите те смятат,че имаш в предвид материалното?А това ли имаш в предвид?
Може би 3ащото парите никога не са ми били светая светих,та реших,че говориш 3а душевното ра3даване?!А някъде прочетох и 3а гласност в парични дарения?!Само от мисълта ми се повдига,но и съм категорична 4е при та3 бе3очлива корупция в България,ако не се споменава дарител,то трябва да се дава гласност на даренията,3ащото....няма да стигнат по предна3начение!:)
Все още не съм наясно,дали вярно ра3брах написаното или си го импрови3ирах по своему:))
цитирай
19. compassion - Установяване на хармонията е то victoriavselena
17.12.2008 22:35
Дали го осъзнаваме или не, искаме или не, то е вселенски закон и никой не може да го спре. Добре го сравни с дишането. Много ми хареса. Човек все е зает с разни неща и не мисли, че трябва да диша, но вселената му го е осигурила като дар. Понякога ми става смешно и в същото време страшно като си помисля, че твореца май няма много вяра в дисциплината на човека и най-важните житейски функции на човешкото тяло са оставени на автопилот и не са поверени на човека за управление и контрол. Но ме изпълва все пак с гордост като човек, факта, че ни е дадено правото на избор. Свободата е най-голямото достойнство на човека и колко жалко, че някои хора не я използват и се държат като роби (на пристрастия и зависимости, капризи и на какво ли не).
цитирай
20. compassion - bizcocho, всеки разбира според опитностите си
17.12.2008 23:04
както се казва "пречупва го през собствената си призма". Моето мнение е пределно ясно както от текста, така и от коментарите ми тук и навсякъде в блога. Може би ще ти помогне да го прочетеш още веднъж.
Сега, не знам какви проблеми имаш с парите, че ти се повдига от споменаването им. Можеш да се замислиш и сама да откриеш причините. Сами по себе си парите не създават корупцията, а хората, които имат патологична любов към тях. А такива хора има навсякъде по света, т.е. корупция има навсякъде, но формите са други, а не така просташки, набиващи се и на очите на слепеца, както е това на Балканите. Но независимо от формата, съдържанието на явлението корупция е еднакво грозно навсякъде.
цитирай
21. bizcocho - :)
17.12.2008 23:24
повдига ми се от 3амисъла да даряваш 3аради гласност!!!
А постинга ти,а3 си го въ3приех по своему /несвър3ан с книжните 3наци/ и се порадвах на съдържанието му,което ми съ3даде душевен конфорт:))))))
цитирай
22. compassion - да, гласността прави даряването показно
17.12.2008 23:57
и затова мисля, че не е необходимо. Не съм против контрола от специални органи за проследяване пътя на дарението, за да стигне то по предназначение (известни са по света доста случаи на пренасочване на средствата).
Радвам се ,че няма недоразумение помежду ни.
цитирай
23. iliada - compаssion!!!
18.12.2008 00:20
Днес тук обстановката е вълшебна!Чувствам се малко момиченце току що нагиздило елхата и ми е леко на душата!
А думите ти отправени към четящите са невероятни!
Така е да направим така и зарадваме ближния ,защото какъв ще бъде света , ато всички бяхме добронамерени и неочаквахме нищо насреща- щяхме да получим всичко защото ще сме благословени!:)
цитирай
24. анонимен - Добро утро на този чудесен постинг !
18.12.2008 09:39
Да дариш,
е блага чест,
каквото и да,
дребно или не,
но давай от сърце.
Да благодариш,
че си получил,
каквото и да е,
не е дребно,
не ,
щом е от сърце...

Поздрави за хубавите ти думи, Компасион!
цитирай
25. compassion - Естествеността на даряването, iliada
18.12.2008 10:09
е в това, че няма нужда да се заслужи с добри мисли и дела. Ти си дарен и вселената дори не очаква да си благодарен (само хората имат очаквания и затова имат и разочарования), но хармонията е в баланса на даането и получаването. Затова казвам, че благодарността ни никога не може да бъде прекалено много, защото вече сме получили живот и свобода, а това е всичко. Какво по-нататък ще направим от живота си зависи от нас самите. Късогледство е да седнем и да се вайкаме и оплакваме как несправедливо сме се родили не в подходящото време и място, недостатъчно надарени с красота, таланти и т.н. Стани, благодари човече и върви, където искаш. Трябва само да знаеш какво искаш, да работиш упорито и да вярваш. Бог е с теб! Какво повече ти трябва?
Илка, радвам се, че се чувстваш добре покрай елхата. Сигурно радостта е в сърцето ти от даването на толкова красота наоколо. Благодаря ти за картините и хубавите думи!
цитирай
26. compassion - Добро утро, vishnichka!
18.12.2008 10:25
Прекрасно и точно си го казала само в няколко строфи. Възхищавам се! Да, мъдростта няма нужда от много думи, нито любовта, нито истината..., а надеждата, вярата и състраданието са си по начало безмълвни и само сърцето си знае какво е това. На нас хората ни се вижда доста странно, че най-ценните, истински неща нямат цена...някои хора, свикнали да съдят по етикетите, не ги ценят. Но хубавото е, че истинските неща затова и не са подложени на инфлация и са вечни.
цитирай
27. victoriavselena - гласността прави даряването показно
18.12.2008 10:53
и в това ема нещо много хубаво и поучително. Хубавия пример е заразителен. Защо да не се учим от добрите дарители. Да, трябва да се знае, че има дарители, че има такива хора, това връща и вярата в човека и надеждата че красивите неща съществуват, че добрите хора съществуват, че даритерите са нещо реално и част от нашата действителност. Трябва да се знае.
цитирай
28. compassion - Гласност, но не показност, кичене
18.12.2008 12:11
В Холандия непрекъснато се правят дарения и се дават помощи за постарадалите от природни бедствия или войни. Нарастващата сума непрекъснато се коментира по телевизионните новини с кадри от репортажи за пристигналите някъде по света помощи. Сърцето да ти се скъса като гледаш деца инвалиди с патерици или влачещи се по земята, майки с бебета от онези с огромните очи и подути от глад коремчета; жени и мъже, които протягат ръце и с благодарност пемат пакетите с храна, водата, дрехите. И никой никога не спомена нито едно име на дарител.... нито едно!!! Помощ от холандците....пращаш по банковата сметка на фонда за помощи своята сума и се чувстваш съпричастен и включен в борбата срещу глада.... знаеш, че даването не е задължение, но ти е потребно да дадеш.
цитирай
29. victoriavselena - Даването и получаването
18.12.2008 12:24
В проекта, в който участвам на доброволни начала и отидох с идеята само да дам, а получих толкова много. Научих толкова много, срещнах такива силни и пракрасни хора, научих се да работя в група, научих се да не съдя, да приемам безусловно, да давам от свободно от това което имам, защото то никога няма да свърши, научих се да споделям успехи и не успехи, научих се да се уча от другите, да се възхищавам на глас, да казвам неща, които ми пречат без да засягам другия, да говоря открито и свободно пред група хора с ясното съзнание, че давам и получавам едновременно. Да даваш от любов, чиста от страх е най-голямото получаване на любов.
цитирай
30. iliada - Скъпо приятелче
18.12.2008 12:49
настъпва един наистина добър период от годината,когато можем да поглезим нашите близки и приятели ,себе си дори и да се радваме на тази могъща сила ,която е създала този свят .Различен и прекрасен!:))
цитирай
31. compassion - Разбирам victoriavselena
18.12.2008 13:21
Ти имаш нови опитности и си очарована от новия свят, отворил се пред очите ти като чудо, защото е било неподозирано преди. Има го елемента изненада и ти като дете се радваш и преоткриваш отново всичко. Да можеха повече хора да постигнат същото, но и друг път съм го казвала: "Не можеш да научиш никого нищо, за което още не е готов." А ти отдавна си била вече готова. Трябвало е само да се отвориш без страх, за да получиш, това, което заслужаваш. Пожелавам ти успехи през новата година в твоите добри начинания!
цитирай
32. compassion - Да, Илиада, този период от годината е несравним
18.12.2008 13:30
Един изключителен повод за изразяване на любов и внимание към близки и приятели, за радост и благодарност, за славене и сливане със силата и любовта на твореца.
Поздравявам те с това прекрасно изпълнение:
http://www.youtube.com/watch?v=aQVz6vuNq7s&feature=related
цитирай
33. viki11 - МОже би най-трудно е да дадеш дов...
18.12.2008 14:27
МОже би най-трудно е да дадеш доверието си. Като изключим варианти от рода, да дадеш органите си. ;)))
цитирай
34. viki11 - Да, подаръците не са за всеки, само ...
18.12.2008 14:30
Да, подаръците не са за всеки, само за избраните.
Нима това е помощ?

Може да раздели подаръците и да им даде по-малко, но да ги отхвърли е некоректно. Мисля, че подтвърждаваш моите думи.

И аз бях ужасена, как се шушука в местата за духовно развитие. И какви неща се правят скришом. Това не е духовно. Без мен.
цитирай
35. tomich - Да даряваш се иска сърце!
18.12.2008 15:26
Според мен няма значение какво даряваш. Важно е даряването да идва от сърцето на дарителя и затова ми се струва, че истинският дарител не държи на гласността. Но не всеки който дарява анонимно е истински дарител - няма да привеждам пресни примери от криминалното ежедневие, знаем си ги...
И понеже даряването, като личен или обществен акт, е израз на добродетелност и върховно благородство, на висок морал и съпричастност, по-добре е да се да се знае кой дарява.
Познавам хора, коит даряват или подаряват, но с мисълта, че ще получат нещо еквивалентно в ценово изражение. Най-лесно те се разпознават по това, че като не получат нищо ответно или с по-ниска стойност, се обиждат, сърдят, почват да клюкарстват и какво ли не...
Хубав и актуален постинг! Хареса ми!

цитирай
36. compassion - Аз съм особено доверчива и не ми е трудно
18.12.2008 15:27
да дам доверието си. Като срещна някой за първи път веднага му давам усмивката и доверието си. Имах по едно време един съсед със синдрома на Даун в не особено тежка форма, но имаше характерните за тази болест черти на лицето си и това беше сложило печат на отношението на другите към него (подчертано внимание и грижа като към дете, а той беше на около 50) Когато той ми се представи като съсед по време на преместването, аз носех една саксия с една палма. Не беше най-подходящия момент да се представяш на новодомец, но тези болни са като деца добросърдечни и нетактични. Дадох му саксията с усмивка и го помолих да я занесе до входа. Той се изуми и два пъти ме попита дали му гласувам доверие да носи любимото ми цвете. Така ми стана мил, че поех риска да му разреша да помогне, когато с вълнение ме попита може ли да пренесе и други неща. Така ентусиазирано се включи, че счупи един стенен часовник и един лампион. Но аз го очаквах. Те са особено несръчни. Усмихвах се и го спрях само като го поканих на кафе. По-щастливо лице не съм виждала. От тогава той споделяше с всеки, че аз съм най-добрата му приятелка. Преди около година почина с дихателни проблеми. Бог да го прости!
цитирай
37. lubopitstvo - За да получиш, трябва да дадеш. Ето ...
18.12.2008 15:30
За да получиш, трябва да дадеш.Ето така не бива да се разсъждава, защото все едно само за себе си мислиш.
Хубаво си го написала и вярно е, но....колко трудно е за нас - обикновените човешки егоисти да го спазваме.
Радвам се, че го прочетох.
цитирай
38. compassion - Съгласна съм viki11.
18.12.2008 15:37
Не трябва да делим децата и едните да получат подарък, а другите да гледат отстрани.
За "духовните и църковните вътрешни хора", които си шушукат и дават на своите не само съм чувала, но и съм ги виждала с очите си, затова не съм член на нито една църква. Имам си мои виждания, които доста се различават от общоприетите и добре те разбирам като казваш:"Това не е духовно. Без мен."
цитирай
39. compassion - Сигурно си прав, tomich
18.12.2008 15:49
Не знам за какви случаи намекваш, защото отдавна съм излязла от България.
В постинга говоря въобще за даването, а не конкретно за материални неща и не точно за организираните помощи и дарения, но не ги изключвам в никакъв случай. Оставам си на мнение, че ако даваш, няма нужда да тръбиш по цял свят за това. Аз лично правя понякога анонимни подаръци на деца и ги гледам как реагират. Винаги се радват и вълнуват... и знаеш ли... представят си, че подаръка е от човека, когото най-много обичат, но им липсва. Не можах да спра сълзите си, когато едно дете предположи, че сигурно баба му (която неотдавна беше починала) му е изпратила подарък от небето. Тук властва идеята, че починалия е много щастлив на небето и децата приемат смъртта на близките си по-леко....като че ли те са някъде на ваканция едва ли не...
цитирай
40. compassion - Благодаря ти за искрения коментар, lubopitstvo!
18.12.2008 15:58
Добре дошла при мен, мила!
Да ти призная и на мен ми се е случвало да имам проблем с получаването... и все още. Специално се наблюдавам. Винаги изпитвам първо чувството, че не заслужавам, а след това идва радостта и приемането; а понякога някакво неудобство изпитвам и много бързо връщам жеста като подарявам също нещо. Знам, че е проява на моя комплекс на нежелано дете и че другите не заслужават това мое отношение.... старая се... мисля за тези неща и така се роди този постинг.
цитирай
41. martiniki - дъщеря ми в първи клас научи една поговорка,
18.12.2008 19:14
беше впечатлена и обичаше да я припомня - "Ако ръка дава, а сърце не дава - нищо не става!"
Опитвала съм да я науча, че радостта от даването е по-голяма, мисля че съм поуспяла, донякъде. Обича да подарява. Синът ми обаче никак не е склонен да се разделя с нищичко свое, като един Плюшкин детенце
цитирай
42. compassion - Да, децата в едно семейство са различни, martiniki
18.12.2008 21:26
Не бях чувала тази поговорка, но ми хареса. Добре учат децата. Това са най-важните години за оформянето на бъдещата личност. Мойта малка дъщеричка също не даваше умалелите й вече красиви дрешки на друго детенце, въпреки че тя самата също не можеше да ги носи. Не я насилвах. Сега раздава наляво и надясно. Така и не разбрах какво и кога помогна за тази промяна...Така е, човек докато живее се учи и се променя, стига да е отворен за новото. Така, че има надежда и за синчето ти. Как беше? Щом сърцето не дава - нищо не става... един ден и той ще почувства радостта от даването. Всичко с времето си. Насила хубост не става, нали? Да ти е живо и здраво детето каквото си е!
цитирай
43. tini4 - Привет, Руми!
18.12.2008 22:49
Постингът ти е точно в духа на Рождество Христово, благодаря за него! Не е достатъчно само да се прочете... Трябва да се почуства със сърцето! С щедрост да даваме и с благодарност да получаваме... Без да пресмятаме на кого, колко и защо. Без страхът, че ще се почувстваме ограбени!
По Коледа хората стават по - добри! Дано не е така само на празници...
И на всеки ден, даден ни от Господ на тази земя трябва да благодарим! Всеки ден, осмислен от доброта е пълноценно изживян ден! Всяко добро дело, независимо оценено, разбрано или въртнато е облагородяващо и едновременно пречистващо за човек!

Благодаря за този постинг, compassion...
Почувствах го с цялото си сърце! Поздрави!
С обич, Тина
цитирай
44. compassion - Привет, tini4! Знам, ти си добра душа.
18.12.2008 23:15
Да, по Коледа хората стават по-добри. Оня ден се запознах с един млад човек и стана дума, че вече е късно да се прави резервация в църквата за коледа. Всичко е пълно. Питам го дали съжалява, а той се хвали, че винаги е един от първите записали се. Не че е религиозен, не, но от дете обича атмосферата в църквата на коледа. Всички се усмихват мило и се прегръщат и се пее "тиха нощ" и украсата е великолепна, дават се подаръци на децата, разнасят се оли боли (нещо като понички, правени само по коледа) по домовете...чувства се любов и милост във въздуха.
И за пръв път се замислих, че тази красота я нямаше в моето детство...нали бяхме възпитавани като атеисти. Е, може и да е било за добро. Никой не ни е насилвал да ходим на църква и сега сме свободни сами да си направим избора, а може и да не е. В детството научените неща и придобитите навици остават до старини. Кой знае...
цитирай
45. iliada - compаssion!!!
19.12.2008 00:54
Чудесно е скъпа !Благодаря ти !Наистина ме зарадва!:)
цитирай
46. victoriavselena - До любопитство
19.12.2008 08:41
Пишеш - За да получиш, трябва да дадеш.
и си права, но за да дадеш, трябва някой да е готов да получи от теб, да ти даде възможност да дададеш. И наистина е най-хубаво да бъдеш на страната на даващия, но от своя страна трябва да развием и качеството си да получаваме. Защото когато се научим да получаваме с любов, тогава даваме възможност на някой, накъде по света да се почувства "даващ" и това, както знаем от собствен опит не прави щастливи. Направете някой щастлив - приемете, отворете се да получите от него. Благодаря, че ми давате възможност да се искажа и вие примемате моите думи, поздравления, любов, прегръдки, пожелания и това ме прави много много щастлива.
цитирай
47. анонимен - ДАР
19.12.2008 10:08
Слава за всеки Божи дар!

Нека Го има, преди и след света!

Ние не сме вечни.

(bruter.blog.bg|
цитирай
48. net - Благодаря на теб Компасион! Пре...
19.12.2008 10:14
Благодаря на теб Компасион! Прекланям се пред силата ти, пред волята ти, пред вечно отворената ти врата, пред способността да даряваш хората с обичта си!
За подаръците и даряването. Майка ми, знае от баба - "Хвърли зад теб, да намериш пред теб". Философията е точно такава - да даваш, да даряваш, да не чакаш отплата, защото когато ти е нужно- ще намериш подкрепа, от някой който също не дири отплата. Аз разсъждавам така- ако започнеш да мериш какво си дал и какво си получил на кантар винаги ще има да си получил или дал повече, а приятелството кантар не търпи, и най-вече губи се радостта от направения подарък. Харесва ми, когато видя светлинките в очите и грейналата усмивка. Това е достатъчно.
цитирай
49. compassion - Мила iliada, ти си ми пример как трябва да получаваме
19.12.2008 10:42
Толкова си мила да поздравяваш всеки поотделно в блога с прекрасните си картини.....
но, когато получиш и съвсем малко внимание, дума или клип с музика, ти благодариш за всичко поотделно с най-прекрасни думи. Приемаш щастливо, както знаеш и да даваш.
цитирай
50. compassion - Тук всеки е добре дошъл, victoriavselena
19.12.2008 10:47
Щастлива съм да имам възможност за контакти с хора от България. Ти си интелигентна жена и особено ме радват коментарите ти ... чета ги с добронамереност и затова разбирам посланието ти, дори и да има някоя и друга правописна грешка, която изменя смисъла. Ако има желание - има начин...
цитирай
51. compassion - Добре дошъл, анонимен bruter!
19.12.2008 10:54
Слава за всеки Божи дар!

Нека Го има, преди и след света!

Телата ни не са вечни!

Душите ни са вечни в БОГ!

Руми

цитирай
52. bovari - Твоите споделени мисли и пожелания ме върнаха в думите ...
19.12.2008 10:55
"19. Не си събирайте съкровища на земята, дето ги яде молец и ръжда, и дето крадци подкопават и крадат;

20. но събирайте си съкровища на небето, дето ни молец, ни ръжда ги яде, и дето крадци не подкопават и не крадат;
21. защото, дето е съкровището ви, там ще бъде и сърцето ви.
22. Светило за тялото е окото. Затова, ако твоето око бъде чисто, и цялото твое тяло ще бъде светло;
23. ако пък твоето око бъде лукаво, цялото твое тяло ще бъде тъмно. И тъй, ако светлината, що е в тебе, е тъмнина, то колко ли голяма ще е тъмнината?"

гл.6 ОТ МАТЕЯ СВЕТО ЕВАНГЕЛИЕ

Светли празници!

цитирай
53. compassion - Благодаря на теб, net!
19.12.2008 11:06
Точно така е: "...приятелството кантар не търпи."
"Харесва ми, когато видя светлинките в очите и грейналата усмивка." - казваш ти и това чувствам и аз, особено у децата...те са толкова истински щастливи и не пресмятат дали много или малко си им дал....а как благодарят... с малките си ръчички, обвити около врата ти...умирам за това и разбирам, че съм пристрастена към тази радост от даването... доста егоистичен начин да си доставиш сам радост.
По-горе в постинга споделям идеала, към който се стремя:
"Има хора, които дават без да изпитват болка от раздялата с нещо, но и без да търсят радост от даването, нито да мислят, че е добродетелно. Те дават както полските цветя аромата си разпръскват... Чрез техните ръце сам Бог говори и през техните очи той усмивка плъзга по Земята."
цитирай
54. compassion - Специално ти благодаря за цитата, мила bovari!
19.12.2008 11:17
Да, това исках да кажа, но не с цитат, а със свои думи нещо като стих, нещо като приказка, за да не звучи нравоучително или библейско, за да достигне всички, които го прочетат. Някои хора, възпитани атеистично и останали на тези позиции, дори не четат, когато им "замирише" на Библия и Бог. А аз искам и тези хора да чуят днес, и утре и накрая може и да се замислят. Може би имат причини да са затворени за Божието слово, нека не ги съдим. Всеки има своя път нататък. Щастлива съм да знам, че хората имат избор и са свободни да правят добро всеки по своя си начин.
Много ти благодаря за коментара! Винаги си добре дошла...
цитирай
55. net - :))
19.12.2008 12:00
Тази Коледа май ще е трудна за мен. И не защото малко съм дала или малко получила- това не може да се пресметне. Получила съм достатъчно-толкова, колкото съм могла да приема и съм дала толкова, колкото съм могла.
Но аз, като децата чакам с надежда Дядо Коледа да ми донесе най-хубавият подарък и да бъде от сърце и за сърце.
А за детските ръчички... толкова си права. Дори ги усещам и чувствам -държат лицето ми и чакат подарък-награда за най-послушният - приказка за лека нощ...... извинявай-лигаво-сълзлива съм.
Но казвам си дано.
и не съм този път анонимна и скрита :))) ;) -
цитирай
56. compassion - И аз казвам "Дано"
19.12.2008 14:59
Да се сбъдне мечтата ти и да ти донесе очакваното щастие, но се подготви за трудностите все пак. Пътят на майката не е с цветя обсипан, а със сълзи и някои усмивки. Дано при теб тръгне на добро. Да бъде!
Прегръщам те, не плачи, мило момиче, а се радвай на всичко и всеки, който пресече пътя ти. Щастието често е на ъгъла, само го погледни и протегни ръка. Ти решаваш кое да те удовлетворява
цитирай
57. ivanita - нека даваме и получаваме
19.12.2008 15:29
така естествено , без суета и поза , както дишаме .
и нека и едното , и другото само радост да ни носят !
Поздравявам те !
цитирай
58. inamay - ...
19.12.2008 19:12
Дарът душа, която носим в тялото, е най-голямото богатство, от което всеки къса, както го разбира. Едни я пълнят с монети и така живеят, а в такива светли дни, подканени от медиите, бъркат и с двата пръста на едната си ръка раздават, а с другата описват своите дела в тефтер, та да удостоверят, където трябва своя дар и да получат благодарност... Други пълнят своята душа-кесия с доброта. Жълтици не познава тяхната. Най-жълтото, което някога е виждала, са есенни листа, понесени от шепите на вятър. Душата на такива хора е отворена, защото орисницата е забравила да изрече завършващите думи, с които се затваря нещо, щом отвътре се напълни и се изсипва от джобовете, от пазвата... По пътя, в дни, когато има празник, ръцете й усещат пълнота, но неумело си потриват пръстите, когато срещнат топлото добро от другите...
От този дар, в олтара на онази ясла, гори и днес от светлината, която прави чудото - у нас да се заражда тази вяра, с която всеки да дарява своето...
Благодаря ти, Руми, за доброто!
цитирай
59. lubopitstvo - до викториавселена
19.12.2008 19:51
Права си, по - лесно е даването.Има една поговорка, в която съм се убедила от личен опит.И тя е - насила можеш да вземеш, но не и да дадеш.Друго, в което съм се убедила е, че хората, които дават естествено и без да го правят на въпрос, получават също толкова естествено.
Истината е, че трябва да си отворим душите към другите.Тогава и даването и получването става напълно естествено.
Обичам ви всички вас, които сте толкова мили и добри.
цитирай
60. tomich - към к.39. Точно това и аз казвам, compassion!...
19.12.2008 22:36
"Няма значение какво даряваш" и нямах предвид конкретно материалните или парични дарения. Но когато те са факт, по-добре е да има прозрачност и гласност на даренията у нас в България, защото тя се слави със страшна корупция, натрупване на мръсни пари от търговия с деца, човешки органи, насилствена проституция... А и манталитета на българина не е европейския манталитет. Нека да знае народа кой, какво и колко дарява, за да прецени става ли въпрос за пране на мръсни пари, незаконно придобити материални ценности или за истинско, чисто дарение...Иначе и аз смятам, че истинският дарител предпочита да остане анонимен. Категорично против съм да се приемат от който(които) да било дарения със съмнителен произход, дори и адресирани до хуманни организации и детски общности. Това е елегантния метод мафията да си пере парите...
цитирай
61. troha - Да даваш, значи да получаваш.
20.12.2008 00:16
По закона за съответствието колкото повече даваш, толкова повече получаваш. Но въпросът е как го измерваш - в кг, в лв и т.н.... или в късмет, откровение, любов ... Темата е дълбока, особено ако прибавим разликата между даване и даряване. Даваш, когато някой иска или очаква от теб. А даряването е без друга причина, освен че искаш да зарадваш човека. Това е Божа работа. Може нищо никога да не ти се върне - достатъчна ти е изпитаната радост от радостта на дарения човек! Чрез даровете на природата Бог ни се радва... А ние като децата често забравяме да Му благодарим.
цитирай
62. anlov - Много интересни мисли прочетох тук.
20.12.2008 09:22
Само ще си позволя да добавя това, че най-щастливият период в моя живот беше, когато за около десет години (заедно с няколко невероятни и всеотдайни млади хора във фондацията на Дими Паница "Свободна и демократична България") помагахме на уличните деца и сираците на София. По това време бяхме единствените, които въобще се интересуваха от тях. Пазя много писма, в които ме наричат "татко" и ми признават колко много ме обичат. Продължаваме да се виждаме с някои все още и най-много ме радва, когато ги видя с грейнали благодарни лица, работещи, учещи, грижещи се за новите си семейства, повтарящи ми отново и отново, че всичко това е нямало да се случи, ако не сме били ние да ги извадим от калта (от безрадостното денонощно скиталчество, от глада и мизерията, от лепилата и дрогата, от кражбите, сводничеството и проституирането, от... то просто няма край). Разбира се, не на всички успяхме да помогнем, защото - както казва и lubopitstvo, не всички го искаха. А повярвайте ми, трагедиите ги преживяваш не по-малко от успехите. Героят на Кевин Костнър в "Спасители", примерно, помнеше бройката и лицата само на онези хора, които не бе успял да спаси от водните стихии. И аз си мисля, че много добре го разбирам. Просто защото с когото не сме успели, вече не е между живите (или пък гние в затвора).
Та отдадох най-скъпоценните си младежки години на тая работа, в противоборство на родителите си, на приятелите си, дори често пъти на собствената си съпруга (защото вече имах собствени деца, а заплата ми в нея беше символична, но Господ не ни оставяше) и никога, нито за секунда не съм съжалявал за това. Мисля, че тя ме промени повече от всичко друго на тоя свят.
цитирай
63. compassion - Мила ivanita, добре дошла!
20.12.2008 18:06
Да, права си! Нека даваме и получаваме така естествено , без суета и поза , както дишаме .
Но мисля, че даването и получаването може и да не ни носят само радост; по- е важно да постигнем баланса, онази ефирна хармония на споделяне с другите, която ни носи мир в душите и тишината на безкрая (което значи без непрекъснато Егото в нас да говори). Ако непрекъснато очакваме да сме радостни и щастливи, непрекъснато се осъждаме на разочарования.
цитирай
64. compassion - Да скъпа deva! Не е никак трудно да бъдем добри.
20.12.2008 18:24
Добрият човек не е свръхчовек, не е най-умния, нито най-талантливия, нито най-богатия, нито най-красивия. Ти сама го каза: "...колко неблагодарни сме за това, което имаме..." Добрият човек не е алчен, а е благодарен човек. Той брои каквото има, а не каквото няма. И е щастлив с малките неща...онези дето са безплатни...
А това, че у вас сте в прекрасно мирно съществуване под един покрив атеисти и вярващи е пример за подражание, пример за благородни хора, намерили душевен мир.
Честно казано, точно да сбера вярващи и невярващи с постинга тук ми се искаше и съм много щастлива от коментарите на всички тези духовни същества, споделящи мъдрост и опит и обогатяващи всеки, който ги чете. Вие добавихте стойност на изложението ми. Благодаря ви!
цитирай
65. rummi - човек има толкова,
20.12.2008 18:57
колкото е дал (така казва в свой стих Богомил Райнов).
цитирай
66. compassion - Вълшебница на словото си, мила inamay
20.12.2008 19:27
Благодаря ти за поетичното изразяване на твоите убеждения! Невероятна си, Кали! Не всеки го може и не всеки ги има тези виждания. Всъщност, мисля, че който няма свои убеждения, е страхлив, а който не иска да ги има е мързелив. Забелязала съм, че някои хора имат позитивни възгледи, но ги използват негативно, а други не се перчат с възгледи, но следвайки сърцето си, постъпват позитивно, а това е важното. „По делата ще ги познаете...”, нали тъй беше? Мила Калина, обичам те и искам да те поздравя с една песен, в която разпознавам моите виждания:
http://www.youtube.com/watch?v=vX07j9SDFcc&feature=related
From the day we arrive on the planet
And, blinking, step into the sun
There's more to see than can ever be seen
More to do than can ever be done
There's far too much to take in here
More to find than can ever be found
But the sun rolling high
Through the sapphire sky
Keeps great and small on the endless round
It's the Circle of Life
And it moves us all
Through despair and hope
Through faith and love
Till we find our place
On the path unwinding
In the Circle
The Circle of Life
цитирай
67. compassion - Мили приятелю tomich!
20.12.2008 19:38
Разбирам какво имаш предвид, но сега се замислих: Какво значение има как ще помогнем на нуждаещите се. По-важното е, че помагаме. Умиращите СЕГА протягат ръце. А мафиотите, така или иначе, винаги намират начин да си перат парите. Защо да не спасим живот с техните пари? Поне вежнъж и те да направят нещо добро... Ще кажеш, ама така ги стимулираме да вършат подмолната си работа.... А спираме ли ги иначе? НЕ!!! Тогава? Труден етичен въпрос...не съм категорична като теб...не знам, ... но което не мога е - да стоя безучастна.
цитирай
68. compassion - Ех, troha, трохице-умнице
20.12.2008 19:57
Добре го казваш! Колко съм благодарна за тези думи: "Да даваш, значи да получаваш.", получаваш радост, но ако го погледнем от обратната страна: "Да получаваш, значи да даваш", също стигаме до - даваш радост. Теоретично е точно. В процеса на даване и получаване ние обменяме енергии на радост, но на практика се смесват и други чувства на пръв поглед абсолютно несъвместими, като огорчение, завист, чувство за дълг, обида, съжаление, ревност, разочарование и какво ли не още. Всичко идва от очакванията и от опита да се измери (за което споменаваш). Мисля, че не трябва да се мери, а да се благодари за всичко очаквано и неочаквано, малко или много, заслужено или незаслужено и т.н. И да не се сравняваме (другия колко е получил) и да не очакваме (никой не е длъжен да ни дава каквото и да е)...тогава искрено можем да се зарадваме.
цитирай
69. compassion - Мой мили ангел,
20.12.2008 20:05
не те познавам добре, но от разказа ти за помощта на децата от улицата ми стана още по-мил. Хора като теб не се срещат често. Ти си бил от пионерите, но, виж, ставаме все повече и повече. Вярвам, че България скоро ще стъпи на здрава почва с такива граждани като теб и другите, коментирали тук. Виждам сила и вяра във вас и много ви обичам. Поздравявам ви!
http://www.youtube.com/watch?v=dBfEGETyGjs
So this is Christmas
And what have you done
Another year over
And a new one just begun
And so this is Christmas
I hope you have fun
The near and the dear one
The old and the young

A very merry Christmas
And a happy New Year
Let's hope it's a good one
Without any fear
And so this is Christmas
For weak and for strong
For rich and the poor ones
The world is so wrong
And so happy Christmas
For black and for white
For yellow and red ones
Let's stop all the fight
War is over over
If you want it
War is over
Now...
цитирай
70. compassion - rummi , ти казваш
20.12.2008 20:18
"човек има толкова, колкото е дал (така казва в свой стих Богомил Райнов).
Аз предпочитам да вярвам друго: "Ако вие имате ябълка и аз имам ябълка и ако ние си разменим тези ябълки, то у вас и у мен ще остане по една ябълка. А ако вие имате идея и аз имам идея, и ние си разменим тези идеи, то у всеки от нас ще има по две идеи."
Бърнард Шоу
А какво става, ако си дадем любов? Получаваме цялата вселена! - добавя другото Руми от далече, но близко със сърцето си. Мила rummi, искам да ти подаря по-романтичната версия (не посмях да я дам на anlov, че жена му е чувствителна.)
http://www.youtube.com/watch?v=51bO1CVPWRA&feature=related
цитирай
71. anlov - Сърдечни благодарности!
20.12.2008 23:25
За такива личности като теб ми идва наум да перефразирам онова популярното стихче на Вапцаров:
"Но в блог.бг попаднал на хора
и станал човек".
Или поне виждам, че имам такъв шанс:)))
цитирай
72. compassion - Всички имаме шанс, мой ангел
21.12.2008 00:57
като споделяме идеите си, всички се обогатяваме.
http://static.zooomr.com/images/2461348_da9f29a20d_o.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=40nYQG2jWYU&feature=related
цитирай
73. anlov - Трябва да съм абсолютно изтъркан гьон,
21.12.2008 09:51
ако не се съглася с това:)
цитирай
74. tomich - И аз те разбирам, compassion,
22.12.2008 11:00
но защо една мисъл се е загнездила в мен и не ми дава мира: Прави добро с ДОБРО !
Та нали доброто може да се направи и със ЗЛО - нямам предвид само отделни случаи, а общо по принцип! Питам се, тогава какъв обмен на енергии може да протече и възможен ли е такъв? Дали пък отрицателната енергия няма да е по-голяма от положителната?...
цитирай
75. compassion - Не признавам "добро" и "зло", tomich!
22.12.2008 12:31
затова често ги слагам в кавички. Едно нещо сега и тук и за теб е добро, а след време или за друг или при други обстоятелства същото е зло. Така, че само по себе си то нито е добро, нито е зло. Всички ние интерпретираме събитията и по този начин ги определяме като някакви. Всичко е в главите ни. Моето разбиране е, че трябва да следваме мъдростта на природата, божиите закони във вселената, които ни диктуват да живеем в любов. Всичко, което не е любов, всъщност е вик за помощ. Затова разбирам тъй наречените лоши хора и постъпки и тичам да им помагам. Положителната енергия така се увеличава и се установява баланса и хармонията, защото това е целта. На Земята злото беше извикано на живот, за да научим какво е добро и като ни е дадена свобода, сами да изберем доброто, което значи - любовта. Сега са настъпили нови времена (последни?), когато човечеството трябва да осъзнае, че всичко е сътворено по едни и същи закони с любов и за любов...Ние сме едно!!! Трябва да обединим усилията си и да спасим човечеството и Земята с обич, иначе ще загинем от евентуалната победа на негативните енергии и всичко ще започне отначало (както това вече е ставало).
цитирай
76. merita - Ще кажа само едно голямо благода...
02.01.2009 22:07
Ще кажа само едно голямо благодаря!Щастлива съм , че има хора , които мислят като теб!Думите на Исус , които са записани в проповедта на планината , включват и твоето послание:По блажено е човек да дава отколкото да получава!Ще ми се да вярвам , че доброто винаги побеждава !Боге Любов и ние , като негови творения трябва да отразяваме това негово качество!Поздрав!
цитирай
77. compassion - Дали доброто винаги побеждава....
08.01.2009 14:16
и аз не знам. И аз като теб се надявам...
Но знаеш ли, не ме е страх! Не е важно кой е победил в земния живот...това е само фаза...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: compassion
Категория: Други
Прочетен: 756166
Постинги: 85
Коментари: 3750
Гласове: 26232
Архив