Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.01.2010 22:32 - Стратегиите на Егото (2)
Автор: compassion Категория: Други   
Прочетен: 17649 Коментари: 50 Гласове:
24

Последна промяна: 14.06.2010 21:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
         image

Част втора: Орална стратегия

Заученото поведение-маска при тази стратегия може да се сравни с това на един лакомник. Той иска от всичко и по много: пари, храна, топлина, любов, внимание, признание, популярност... и т.н. Да има как цялата земя да погълне и всичко да е само за него. Алчността не е характеристика, която той сам ще признае. Не, той (подсъзнателно) иска без мярка, а и ако може гратис, още по-добре.

Всъщност, в сравнение с първата (шизоидната стратегия), където ударението пада върху приемането, тук Егото замаскирва нуждата от признание и себеуважение. То непрекъснато мисли, мисли, мисли, говори, говори, говори, изявява се, защото иска внимание, иска да впечатли другите и да спечели тяхното признание. Този човек трябва да се научи по-малко да зависи от оценката и възхищението на другите, да осъзнае, че има собствена стойност и сам да се уважава. А щом е достоен човек, значи може да получи по достойнство от другите и няма нужда да граби и да ламти непрекъснато да получава. Дори във физическия смисъл на думата: този човек има неутолима нужда от храна и пари и т.н. Дори даването при него е ориентирано към получаване (ще ти дам нещо, само ако и ти ми дадеш и то повече).

Всичко е започнало в най-ранното детство, когато детето се е появило в семейството, където е прието с радост, но освен приемане, малкото човече има и други базисни нужди: физически (храна), ментални (внимание) и емоционални (емоционална топлина), т.е. да бъде нахранено, прегръщано и да откликват на плача му (единствения начин за общуване на бебето в началото на живота си). Но родителите са също хора с потребности и често не са в състояние да са „на линия” 24 часа в денонощието за малкото същество. В някои случаи родителите направо изоставят децата си за известно време под предлог, че те самите имат трудности. Или в случаите, когато нямат достатъчно храна за бебето, то не е в състояние да асимилира причините, но емоционално развива убеждението(най-често невярно), че не е достатъчно оценявано от родителите си. Егото веднага идва на помощ, предлагайки сурогат нуждата от признание и възхищение. Всеки път, когато детето (около две годишно вече) не получи (важни за него) разни неща, то остава с впечатлението, че в света има недостиг и развива убеждението, че трябва да взима повече, за да не остане незадоволено. Колкото и да има, то винаги ще живее с мисълта, че няма достатъчно и ще иска още и всъщност никога няма да се почувства задоволено. Като възрастен индивид, то пораства с този фундаментален страх от недостига и има склонността непрекъснато да се сравнява с другите. Много рано хората с орална стратегия на Егото заучават, че техните желания няма да се изпълнят и затова не ги казват директно. Със сигурност няма да запитат, когато има вероятност да чуят „НЕ!” Във взаимоотношенията си с другите не са открити, а си премълчават, имат много тайни и опитват разни други хитри начини, както в детството си са се научили. Те живеят с усещането за празнота и се опитват сами да го запълнят с вещи. Те често са завистливи и са недоволни, ако забележат или предположат, че другия има нещо повече. Хитро ще се опитат да променят ситуацията в своя полза, ако е възможно.

Такива хора живеят с мисълта, че са бедни и се оплакват, мислят, че никога няма да имат достатъчно и затова почти във всяко отношение са незадоволени. Точно затова, да спазват мярка в потреблението за тях е невъзможна задача (ядене, пиене, пушене, наслада от всякакво естество, внимание и похвали от страна на другите ... няма значение какво ... тези хора искат и взимат от всичко до прекаляване). Отношението им към парите също показва техния страх, че нямат достатъчно. Те или харчат прекалено неразумно (в опит да задоволят неограничените си желания) или спестяват почти всичко, което печелят от страх, че за утре няма да имат. Алчността си (по отношение на всичко), често те прикриват с поведението на небрежния наблюдател. Сами могат да се нарекат например, глупави или необразовани (даже неинтелигентни), за да чуят от другите похвали колко умни, образовани и интелигентни са или демонстративно си отиват и показват, че нямат нужда от другите, но това е маскирано поведение, изразяващо всъщност неутолимата им нужда от другите, без чието одобрение не могат да живеят. Най-жалкото е, че тези хора наистина вярват, че сами не могат да се справят. Много се страхуват от самотата и от загубата. Те не могат да си вземат довиждане лесно (често остават последни при едно гостуване или парти).  На енергийно ниво, те направо изсмукват енергията на другите (несъзнателно) и така за известно време се чувстват добре, оставяйки другите безсилни и апатични. Но това не трае дълго, защото те сами не могат да се заредят и често се чувстват уморени. Така те се превръщат в енергийни вампири и стават за околните много изтощаващи. По поведение те приличат на многознайковци и често четат проповеди на другите или разказват преувеличени разкази, за да спечелят интереса на другите. Но самите те нямат никаква дисциплина. Каквото трябва да се направи, те го отлагат до последния възможен момент (защото имат малко енергия). Често не си спазват обещанията и измислят разни оправдания. Ако започнат някакъв курс (образование), обикновено не го завършват, оправдавайки се с обстоятелствата. След време започват нещо друго, но (обикновено) и него не завършват. Всъщност, тези хора са направо мързеливи. Те носят маска през цялото време, казвайки, например: „Аз не мога, направи го ти, че можеш”. Винаги използват другите да работят за тях, а те само „дърпат конците”. Така на практика създават проблеми. Те обикновено или са много слаби (когато страхът им от бедност е толкова голям, че „стомахът им се е свил”) или са много пълни (когато ниското си самочувствие компенсират с прекалено ядене).

Тази стратегия, колкото и да се е срасла с индивида, не е неговата истинска същност (както и всяка друга стратегия на Егото) и ако човек иска да се освободи от властта на Егото си, може да работи сам или с помощта на психолог за осъзнаване във всеки момент на собствените си нужди и желания и да се научи сам да ги задоволява. Тук важен момент е удовлетворението, т.е. да не завижда и да не гледа в жуждата паница, а да се чувства удовлетворен от това, което сам е направил или има. Как да го постигне? Като не се сравнява! Иначе, ако човек тръгне да се сравнява винаги ще намери някой по-млад, по-красив, по-богат, по умен и т.н. от него. Ако успее, такъв човек да се вгледа в собствената си душа и да се самоопознае, да развие едно дълбоко вкоренено удовлетворение от собствените си добри дела, той ще открие в себе си сили и огромен източник на енергия за удовлетворяване на собствените нужди. Той вече няма да има нужда да черпи от енергията на другите, ще се научи да се доверява на себе си, да стои на собствените си крака и няма да има нужда да се оповава на другите. Той става активен и започва да твори вместо да впримчва непрекъснато другите в работа за него. Така той започва сам да се уважава и цени и не само от време на време заради конкретно някакво постижение, а като дълбоко убеждение и увереност в собствените сили. Хитринките, които по-рано използваше, за да печели вниманието и въодушевлението на другите, сега вече не са му нужни, но може да ги трансформира в способност да разпознава и види богатството във всеки човек дори и в най-малкото и да го уважава. Може да развие един бърз и някак мъдър хумор, който се проявява с мярка и в пропорции със сериозното отношение, което точно е нужно за добрата комуникация (вместо четенето на проповеди както по-рано). Такъв човек, преодолял оралната стратегия на своето Его, намира добрата точна дума в точния момент за другия, защото той най-добре знае колко вредно е прекаляването и алчността. Най-голямото му постижение ще бъде, ако съумее да развие и благодарност... благодарност към всички и всичко, към съществуванието, към самия живот.  






Гласувай:
24



Следващ постинг
Предишен постинг

1. cafene - Добре казано....
08.01.2010 22:54
Имам... едно стихче, което завършва така...."АЗ ЖИВЕЯ, защото любовта единствено.....остава....."

Обичам и благодаря на хората от блог.бг, че го показвам на децата ми!!!

цитирай
2. анонимен - призив
08.01.2010 22:59
открит е сезонът-
свободно стреляйте по този дивеч:)))
аз започвам - думмммммммммммммм

цитирай
3. compassion - Добре дошла, cafene!
08.01.2010 23:25
Да обичаш и да си благодарна е много духовно човешко състояние. Благословена си.
цитирай
4. compassion - Много кръвожадно бе анонимко....
08.01.2010 23:34
Остави хората да учат уроците си. Затова са дошли на тази Земя, а не за да ги стрелят. Гореописаният човек е нещастен с такова хитро Его и трябва години да се бори, за да преодолее оралната му стратегия (ако изобщо се захване). Така, че той по-скоро е достоен за съжаление. Много хора имат елементи от тази стратегия, но водеща е някоя друга. Ако прочетеш за тях, сигурно пак ще вземеш да стреляш.... Така, че успокой топката. Хората не са съвършенни, но имат шанс да се самоусъвършенстват и да стигнат даже до просветление. Тези с най-големите препятствия, стигат най-далече по този път.
цитирай
5. lagrima - Дано повечко хора прочетът пост...
08.01.2010 23:58
Дано повечко хора прочетът постингът ти!Много могат да научат!
цитирай
6. compassion - Благодаря за кратката, но
09.01.2010 00:06
висока оценка, Сълзице!
Да, целта ми е да помогна хората да се отърсят от Егото си и да започнат един щастлив живот, диктуван не от неговите стратегии, а от вътрешния си глас... да бъдат себе си без страх.
цитирай
7. hel - Много ми хареса. Освен това от из...
09.01.2010 00:40
Много ми хареса. Освен това от известно време ми се върти в главата приказка на тази тема (гледането в чуждата паница, дора ако тя е полупразна, а пред теб има богати блюда), но нещо все ми се изплъзва, може и ненаписана да остане. А сега като пиша, си представям човек с 3 богати блюда, който завистливо гледа друг, сърбащ рядка бобена чорбица, но доволен. Свива ми се сърцето - колко е нещастен имащия...
Благодаря, Руми!
цитирай
8. kasnaprolet9999 - Интересно е,
09.01.2010 00:41
слава богу, че не познавам точно такъв човек, но си права в това, че обикновено водещо е друго и елементи от тази стратегия има в някои хора, които познавам. Общо взето много трудно се живее с тях.Веднъж една колежка с подобни симптоми буквално преяде на едно парти и по едно време прибледня и припадна, едвам я спасих. Когато имаше някаква аванта, нямаше спирка и все в чуждите паници гледаше, все сравняваше и голяма завист я обземаше, защото си остана малка с този светоглед.Държеше се така, сякаш всички са й длъжни да й помагат, а когато получаваше помощ се държеше така, сякаш нищо не се е случило, не я ли получаваше, жалбите й нямаха край. Самата тя бе много комплексирана и с лошо самочувствие, което често се опитваше да замаскира с горделиво поведение. При такъв човек и цветята не виреят добре, сякаш изпива и
тяхната енергия. Три години работих с нея в една стая, ама оцелях :))) Независимо от това, тя имаше и добри черти, аз си я обичах и се грижех за нея, до колкото ми бе възможно, тя нямаше ни мъж, ни дете, ни жив родител, съвсем сама в този мъжки свят.
цитирай
9. tit - Обикновено човек комбинира тези стратегии!:))
09.01.2010 01:11
Аз лично го правя:))))
Виж, не твърдя, че се обичам или мразя. За мен човек е завършен, когато се научи да "хваща" мярата! Да съумее да балансира страстите си и да контролира желанията си. При това, ДЕБЕЛО подчертавам - не става въпрос да спъва мечтите си! По скоро - да определи приоритетите.
Да прецениш - кое от всичко, което ти се иска, ще удовлетвори усещането, че живееш пълноценно е занаятът на живота. Да направиш всичко, за което усещаш, че имаш сили и фантазия - е вече искуство!:))
Но това се отдава на малцина...
Постинга ти е страхотен!
Ти си така страстно отдадена на идеята, че ако хората се справят със собствените си демони, света ще бъде едно добро място за живеене!
Аз съм песимист, но - умерен!:)))
цитирай
10. tili - Чета и препрочитам.
09.01.2010 02:38
Всичко това ми е познато и известно, но тук е много добре систематизирано. Благодаря, Руми ;-)))
цитирай
11. martiniki - ...
09.01.2010 09:25
радост от живота и благодарност за подаръка му :)
цитирай
12. diamantsredstaklata - Много мъдро! Благадаря!
09.01.2010 14:01
Много мъдро! Благадаря!
цитирай
13. universalnite000 - Щом имаш такива интереси, явно си от ...
09.01.2010 15:31
Щом имаш такива интереси, явно си от по-старите души ;) Успех ти желая !
цитирай
14. compassion - Привет Елена!
09.01.2010 18:19
Ти си повече като птичето от първия постинг ми се струва, затова ти е трудно да усетиш душата на лакомника. Я, по-добре напиши нещо, което чувстваш. Когато извира от сърцето разказа, той успешно достига до сърцата на другите.
Пък нищо не пречи и да пробваш. Важното е да твориш и да се чувстваш полезна.
цитирай
15. compassion - Невенче, твоята колежка е била нещастна
09.01.2010 18:27
и депресирана, затова е ядяла толкова много. Хубаво, че си й помагала поне малко да преодолява от време на време чувството си на самота и празнота. Така е... често случайни хора или колеги и съседи ни помагат, а не семейството. Но временното облекчение не е преодоляване на иначе доста закостенелите стратегии на Егото. Необходима е специализирана помощ в тежките случаи.
цитирай
16. compassion - Аз съм оптимист, Тит.
09.01.2010 18:39
Знам, че в основата си всеки човек е добър и само трябва да намериш нежната струна, на която той откликва позитивно. Хората развиват духовния си потенциал и вървят към самоосъзнаване. А ако си песимист (дори и умерен), разбира се, винаги можеш да кажеш, че съвременният човек е същия агресивен и първичен тип, живял в страх преди няколко хиляди години и с нищо не се е подобрил, въпреки цивилизацията и техническите постижения. Въпрос на визиране на едната или другата страна на индивида. Ако един извън земен се приземи през деня може да изпрати съобщение, че на Земята е приказно красиво и светло, а ако се приземи през нощта може да предаде трагичната новина, че на Земята всичко е умряло, потънало в тъмнина.
цитирай
17. compassion - Разбира се, че ти е познато, tili
09.01.2010 18:43
нали живееш сред хората и имаш интелигентно и наблюдателно око, а още по-важното - добро и отзивчиво сърце. Иначе не би могла да усетиш чуждата болка.
цитирай
18. compassion - Да, martiniki
09.01.2010 18:45
Това е целта. Иначе ще останем в плен на собственото си Его и ще страдаме, но и хората около себе си ще правим нещастни.
цитирай
19. compassion - И аз ти благодаря, че намина, diamantsredstaklata
09.01.2010 18:46
Сигурно си уморена от дългото пътуване. Надявам се да си прекарала чудесно по празниците там.
цитирай
20. compassion - Добре дошъл, universalnite000
09.01.2010 18:56
Да, и аз се чувствам така. Прощавам на палавите млади души и все ми се иска да им помагам по-бързо да се ориентират в хаоса (както те възприемат живота). А твоя блог не бях срещала до вчера. Колко много неща си написал, които бих искала да прочета. Надявам се, че няма да ги изтриеш (както аз изтрих моите постинги за "Проектът"). Благодаря ти, че коментира!
цитирай
21. inel379 - Лакомията е признак за духовна комплексираност.
09.01.2010 19:57
Това е примка, от която сами трябва да се освободим. Тя няма нищо общо с естествения инстинкт за самосъхранение. Нали ако той отсъства, не бихме могли да съществуваме. Изкривеното его е заболяване на душата, която е спряла да чува вътрешния си глас и така е загубила част от емпатийните си способности. Такива хора са нещастни, независимо от притежанията.
Всички ние, вървейки по пътя си изживяваме своите моменти на колебание по-често или по-рядко. Любовта е тази, която ни помага да продължаваме напред по-сигурни и по-уверени, че сме направили верния избор, защото цялото космическо простронство е заредено с нея.
Благодаря ти и за този постинг, мила!
Много нежност за теб!:)
цитирай
22. compassion - Да, Инел, тези хора имат комплекс за малоценност
09.01.2010 20:13
и инстинктите им не са движещия мотив, а алчността, която пък е стимулирана от завистта. Все едни такива жалки прояви на едно хитро Его. Много ми е жал за тях, но те не са като депресираните лесни за помагане, защото непрекъснато играят на криеница даже със собствената си душа и сами не осъзнават проблема си. Жалко. Много още има да страдат.
Много си ми мила Инел, прегръщам те топло.
цитирай
23. tomich - Това е опасна стратегия...
09.01.2010 22:18
Не знам какви са другите стратегии на Егото, но тази ме впечатли. Тя всъщност е "консуматорска" стратегия и ти си я описала съвсем точно. Това е много опасна и коварна стратегия на приближаващото се до категорията "злокачествено" его. Лично познавам човек, чието его успешно прилага тази стратегия...
За съжаление Руми, такива хора според мен е малко вероятно да осъзнаят и променят своят начин на живот, поне аз не съм наблюдавал подобни метаморфози. Не знам доколко е права теорията, но си мисля, или така ми се струва от множество наблюдения които съм правил в живота си, че веднъж човек попаднал в "блаженните" обятия на консуматорското его, почти е невъзможно до се откъсне от него. Не защото не иска, а просто защото не е в състояние да осъзнае неговото пагубно действие най-напред върху околната човешка среда и после върху самия него. И причината за това е не как е ОТГЛЕЖДАНО новороденото "бейби", а какво ВЪЗПИТАНИЕ(родителско преди всичко) е получило вече самосъзнаващото се дете след две-тригодишна възраст в конкретната социална система и как е протекъл по-нататъшния му живот. Не напразно се казва, че първите 7 години са решаващи за възпитанието на малките деца. Неустоимото желание да се живее не по спартански, а "по царски" е логичен рзултат от това възпитание.
Страшна е неизбежната трагедия за такива хора...
Да, този който е сърбал мамината сладка бобена чорбица няма как да не поглежда скришом и мечтателно към блюдата с мръвки...В това се крие силата на изкусителното орално его. За да го отхвърли или преодолее човек трябва да е ненормален мъдрец отшелник, живеещ в планините, или някакъв "раджа-йога"...
Струва ми се обаче, че дори да е почти невъзможно човек да отхвърли оралната стратегия, нейното обяснение и разяснението на пагубните й последици в този чудесен постинг биха имали положително значение точно и най вече за тези, чието задължение е да възпитават.
цитирай
24. tit - :))
09.01.2010 22:52
Не е баш тъй!:)
Един извънземе ще знае, че страната, неогрявана от звездата е тъмна и за да я види на дневна светлина, трябва да изчака планетата да направи полуоборот!:))
Т.е. - всяко нещо си има своето време и място, както казва Мечо Пух!:)
цитирай
25. compassion - Съгласна съм Томич
10.01.2010 00:33
Тези хора не са лесни. В годините на недоимъкът след войната, например, децата са били недохранвани и им е било повтаряно, че няма какво да се яде. По улиците са умирали хората от глад и студ. От това поколение има много индивиди с орална стратегия или елементи от нея. Сега в супермаркетите има изобилие от храна, но те продължават да пълнят фризерите и хладилниците си, като, че ли идва края на света. Възпитанието не е каквото казваме на децата, Томич, а каквото правим (те ни наблюдават и копират).
цитирай
26. compassion - Хей, Тит, ти не разбираш ли от алигория?
10.01.2010 00:50
Голям многознайко се извъди. Моя извънземен е пример за първо впечатление, а твоя е въоръжен с предварителна информация и има очаквания. Не призовавах логиката ти, а подсъзнанието ти, но то не иска и да чуе. Добре, опитай сама. Прочети пак този постинг много бавно и си задавай въпроси. Честните отговори са задължителни, иначе няма смисъл. Ти можеш да стигнеш до истината и да бъдеш щастлива. Аз усещам твоята интелигентност и вярвам в добрите ти намерения.
цитирай
27. анонимен - На моменти пълната неграмотност на ...
10.01.2010 12:19
На моменти пълната неграмотност на някои хора ме побърква !!!
цитирай
28. tomich - Разбира се, Руми...
10.01.2010 13:15
правилното и ефективно възпитание е балансирано съчетание на вербално внушение и персонално поведение на възпитаващия, което трябва да служи за пример. Проблемът е тежък, тъй като оралната стратегия се предава от поколение на поколение именно чрез личния поведенчески пример. Ако тази зависимост не се прекъсне по някакъв начин, шансовете да спечелим битката с консуматорското его клонят към нулата.
Мисля, че пълненето на хладилници и фризери не е привилегия единствено на оралната стратегия на егото. Инстинктивната стратегия на оцеляването тука също играе не малка роля, още повече, че има взаимно преплитане на елементи от двете стратегии. От друга страна външната информация и безкритичното възприемане на нейната достоверност наистина може понякога също да препълни хладилниците и фризерите, ха ха!
цитирай
29. compassion - Не искам да си играем на криеница
10.01.2010 17:35
Ако някой иска нещо да ми каже или да ме пита, да го направи открито или на лични. Такива недомлъвки не разрешават никакъв проблем, а само създават никому ненужно напрежение.
цитирай
30. compassion - Ех, Томич
10.01.2010 18:05
да бяха само детето и възпитателя, щеше да е лесно, но има толкова други влияния от средата, в която живеем, че е невъзможно почти да се докаже какво точно е повлияло за оформянето на личността като индивид. Аз в тези постинги разглеждам само ролята на Егото, което откликва на средата (всички фактори), задоволявайки базисните нужди на човека (когато не са задоволени от нищо и никой) чрез предлагането на сурогат потребности. Така човек продължава да живее в заблуда, непознавайки истинската си същност, слушайки само гласа на Егото си. Когато лакомията и алчността са резултат САМО ОТ ПОДРАЖАНИЕТО на поведението на родителя, е сравнително лесно човек дори сам да се освободи от това отношение към материалните ценности в живота. Достатъчно е да прочете някоя умна книжка или да се събере с по-духовни приятели или да заработи за някоя идея в обществото и с неговата лакомия ще се е свършило. Но когато, това е стратегия на Егото, то "със зъби и нокти" я защитава и непрекъснато намира хиляди доводи, за да задържи индивида в това русло. Иначе Егото се чувства заплашено, изместено от главната си роля в живота на този човек. А специално в оралната стратегия трудността идва от хитрините и игричките, самозаблудата и нежеланието, липсата на мотивация на самия човек да се измъкне от тази стратегия. Той не осъзнава колко по-щастлив и свободен ще бъде, ако се освободи от Его стратегията, защото за него вече моралните ценности са структурирани на материалистична основа и само потреблението може да го направи щастлив. Изкривени хора..... И чудо трябва да стане, за да се обърнат с лице към проблема си доброволно. Или някое нещастие или болест, когато ги връхлети, може да се обърнат към духовните ценности. Това показва опита.
Да, Томич, инстинка за самосъхранение е силен, но той действа само при нужда (минимално потребление, за да се поддържа живота) и не е непрекъснато стимулиращ и подхранващ лакомията и алчността, стремяща се към неограничено потребление.
Съгласна съм за хладилниците и фризерите, че в съвременния живот ги използваме прекалено много... хм... като че ли живеем, за да потребяваме, а в същото време от другата страна на Земята има хора , дето умират от глад.
цитирай
31. universalnite000 - Да, и аз се чувствам така. Прощавам ...
10.01.2010 20:11
compassion написа:
Да, и аз се чувствам така. Прощавам на палавите млади души и все ми се иска да им помагам по-бързо да се ориентират в хаоса (както те възприемат живота). А твоя блог не бях срещала до вчера. Колко много неща си написал, които бих искала да прочета. Надявам се, че няма да ги изтриеш (както аз изтрих моите постинги за "Проектът"). Благодаря ти, че коментира!

:) Разбира се - няма да ги трия, години наред съм ги споделял само на живо, а сега дойде време и за блог.бг :) А именно комуникацията и обмяната на информация е гарант за развитието ни. Йешуа(Исус) бе много прав, когато каза да не се трупат богатства , що молецът изяжда и ръждата разяжда ;) Защо ли сега са забравили повечето за това ? Поздрави
цитирай
32. compassion - Много се радвам,
10.01.2010 21:36
че има хора като тебе в блога. Жалко, че на първа страница не са най-ценните постинги и човек почти случайно попада на нещо, което наистина си струва да бъде прочетено. Но комуникацията дори и само като ориентир и информация е полезна за един търсещ човек, защото получава друга гледна точка. Познат е феномена да създаваш сам своя свят, т.е. да пречупваш всичко през своята си призма. Затова често казвам: "Не е важно какво се случва, а как го интерпретираме".
Благодаря ти за твоя поглед!
цитирай
33. universalnite000 - :) Tук съм, за да оспоря всички по...
10.01.2010 21:49
:) Tук съм , за да оспоря всички политически, научни и религиозни догми, които държат в плен развитието на човечеството и планетата ;)
цитирай
34. compassion - ВСИЧКИ догми?
10.01.2010 22:57
Изключително амбициозна цел. Лично само твои идеи ли споделяш или копи пейст от велики творци и учени? Например, от къде с такава сигурност знаеш как са се развивали Земята и човечеството във Вселенските им взаимоотношения? Аз съм чела различни източници и също съм приела и вярвам в неща, които не знам със сигурност (какво ще стане след смъртта на тялото, например), но моя Higher Self & Guide ми показва чрез интуицията ми къде е истината и аз го усещам с цялото си същество. Отворена съм за нови идеи, но ги сверявам с моя си "часовник". Прочетох няколко твои постинга и много ми харесаха. Имаме почти еднакви разбирания.
цитирай
35. tomich - Егото откликва на средата...
10.01.2010 23:04
Може би не се изразявам точно, но не бих разглеждам оралната стратегия на Егото в буквален смисъл само като потребителска или консуматорска стратегия. Не случайно думата консуматорска бях я сложил в кавички.Съгласен съм, че тази стратегия има много по-широк обхват. Казваш, че липсва мотивация на самия човек да се измъкне от нея. Известна мотивация според мен е възможно да има, но тя съвсем не е решаваща - ти самата твърдиш, че Егото откликва на средата и на всички фактори, действащи в нея. Но може ли да има мотивация, ако базисните нужди са задоволени? Може и да греша, но не е ли по-логично да мислим, че мотивация не може да има,именно когато тези нужди са задоволени. Не разбирам, какво имаш в предвид под сурогатни потребности. Няма ненужни потребности. Има само материални и духовни ценности, но и двата вида не могат да съществуват един без друг поне тук, на Земята....
Не знам дали ще ме разбереш, Руми, но струва ми се, че съвременния човешки интелект просто се е срастнал с двата вида потребности. Това, че някои хора са обладани от Изкусителното его, а други могат да живеят щастливо единствено в своя Духовен свят, според мен е не е естественото състояние на човешкия интелект. По скоро то е резултат на нарушеното равновесие между материалния и духовния свят. Не си ли забелязала, че стратегията на "консуматорското" Его е сравнително широко разпространена в страни с нисък стандарт на живота, а хармонични личности с нормално, "доброкачествено" човешко его относително рядко се срещат там. Така си разсъждавам, може да не съм прав. Нали истината се открива в спор и в дискусии...
А сега ти пожелавам приятна вечер и лека нощ!
цитирай
36. compassion - Схематично и ясно:
11.01.2010 00:21
шизоидна стратегия: Базисна потребност от (СЕБЕ)ПРИЕМАНЕ, но понеже не е прието от майката, детето не може да развие и задоволи тази своя потребност, а се чувства изолирано и самотно, в опасност, нещастно. Тогава Егото предлага сурогат потребност от ЧИСТОТА, ХАРМОНИЯ, КРАСОТА и МИР. Така детето живее в този свой духовен свят и там се чувства в безопасност "у дома".

орална стратегия: Базисна потребност от (СЕБЕ)УВАЖЕНИЕ. Понеже не получава от околните достатъчно подкрепа (храна, емоционална топлина и внимание), детето се чувства неоценено и изоставено в свят на недостиг. Егото идва на помощ със сурогат потребността от ПРИЗНАНИЕ и ВЪЗХИЩЕНИЕ от страна на другите и така такъв човек става напълно зависим от оценката на другите и от потреблението, мислейки си, че колкото повече другите му се възхищават, колкото повече притежава и ползва, толкова по-ценен става.

мазохистична стратегия: Базисна потребност от (СЕБЕ)ИЗЯВА. Но когато родителите прекалено се грижат и отнемат инициаитивата и свободата на детето, то не е в състояние да развие тази базисна нужда и тогава Егото идва на помощ със сурогат потребността от УТВЪРЖДАВАНЕ. Този човек започва да играе ролята на жертва, напълно загубил свободата си и озовал се в зависимост от майка си, учители, шефове и т.н., на които непрекъснато угажда с надеждата за възнаграждение и утвърждаване, без да може да каже "НЕ!", а в същото време отвътре "ври и кипи" от негодувание.
Подробно ще я разгледам в следващия постинг.
Има още стриктна (твърда) стратегия и психопатична стратегия. Тях ще опиша след това.
цитирай
37. universalnite000 - Изключително амбициозна цел. Л...
11.01.2010 09:03
compassion написа:
Изключително амбициозна цел. Лично само твои идеи ли споделяш или копи пейст от велики творци и учени? Например, от къде с такава сигурност знаеш как са се развивали Земята и човечеството във Вселенските им взаимоотношения? Аз съм чела различни източници и също съм приела и вярвам в неща, които не знам със сигурност (какво ще стане след смъртта на тялото, например), но моя Higher Self & Guide ми показва чрез интуицията ми къде е истината и аз го усещам с цялото си същество. Отворена съм за нови идеи, но ги сверявам с моя си "часовник". Прочетох няколко твои постинга и много ми харесаха. Имаме почти еднакви разбирания.

Разбира се, че има комбинация от мои идеи и изследвания на други хора. В крайна сметка както съм подчертавал никой няма монопол върху познанието, а като добавим за момента масово забравената истина, че ние сме едни други - за какво говорим :) И при мен интуицията на Висшия Аз ми дава насока относно истинността на определени твърдения, дори може да се каже, че без това не тръгвам на път :) Питаш откъде знам за Земята и човечеството във Вселенските им взаимоотношения ? Нали знаеш за Акашовите записи ? Там има ценна информация и при възможност я ползвам - както личните записи, така и галактическите, вселенските . Писах една статия за това, макар че все още повечето хора едва ли ще я приемат сериозно. С един приятел дадохме следните сравнения на ареалите на съзнание - нисш Аз : хардуер ; Висш Аз : софтуер ; ареал на малките юзъри ; Върховен Юзър ; администратор - еволюционният процес ;)......
Защо оспорвам догмите ? Ще дам пример с двете "науки", с които имах допир - икономика и право. Ако погледнем трезво, от позицията на софтуера, няма как да не отчетем, че техния свят е скучен, сив и елементарен. Нищо не се предлага освен да се дъвче един и същи материал. Студентите се превръщат в папагали, повтарящи чутото в залите. Но пък така е и по-лесно - освобождава от трудността да се мисли. Трябва само да се прилагат заучените неща и няма да имаш проблем в Системата. А ако се случи да попаднеш на опонент, който да не може да бъде оборен, просто се позоваваш на някой "авторитет" в съответната област - специалистите по демагогия ....
В статиите тук разглеждам и многобройните конфликти. Всички конфликти, които съм разгледал, както и хилядите, които не съм са имали пагубни последици върху енергийното поле на Земята, което трябва да абсорбира негативната енергия, генерирана от човечеството. Размерът на тези последици ме порази по време на един излет до Черепишкия манастир през 2003 г. Това бе прекрасно място, но още със слизането ми от влака долових в атмосферата нещо неприятно. Понеже вече бях напреднал с активирането на чакрите си, успях да фиксирам тъмен облак от енергия, обхващащ околността. Чак след като повървях , стигнах до място, където личеше надпис , според който в местността Рашов дол е имало сражение между Ботеви четници и турски войски. Време е за сериозно замисляне !
цитирай
38. compassion - Малко съм скептична
11.01.2010 10:07
за възможността обикновен човек да е в състояние на чете директно Акаша. Би ли споделил как в същност го правиш... Може и на лични.
цитирай
39. iliada - Привет Рум!:)
11.01.2010 12:20
Много си добра .Статията е разкошна и всеки има нужда да я прочете и да се огледа.!:)
Поздравления!:)
цитирай
40. compassion - Благодаря за краткия, но категоричен коментар,
11.01.2010 12:33
мила Илиана! Не е изненадващо за мен, че някои хора четат, но не се оглеждат да забележат, че постъпват точно като гореописания лакомник. То е типично за тази стратегия да играят на котка и мишка със собствената си душа. Всичко с времето си. Както се казва, "като те удари горния, ще видиш долния". Защо най-често учим по най-жестокия начин - в страдание и с болка.....
цитирай
41. universalnite000 - за възможността обикновен човек да ...
11.01.2010 13:36
compassion написа:
за възможността обикновен човек да е в състояние на чете директно Акаша. Би ли споделил как в същност го правиш... Може и на лични.

Няма проблем и тук да ти опиша . Най-напред знаеш, че за да си в състояние за такива неща, трябва да си активирал(а) чакрите на астралното ниво посредством захранването им с Кундалини. Конкретно за Акашовите записи отговаря чакрата пето око , чиито елемент е разум, а жлезата , с която е свързана в тялото е хипофизата. При условие, че изпаднеш в дълбоко медитативно състояние и си задал съответната цел, твоето съзнание на софтуерните нива се свързва с други същности, които са във връзка със съответния ареал на търсене. Това свързване бих го оприличил на сфера, която получава информация чрез картина от тези записи ( поне при мене е така ) . Важно е да се каже, че това получаване не е произволно, а селективно. Така че имаш право, че човек с нормалното съзнание за отделна личност няма как да има достъп до акашовите записи. Трябва да си елиминирал усета за нисшия Аз, който пречи на свързването с тези същества. Корективът ми за достоверност на полученото пък е сърдечната чакра ;) Дано съм бил максимално подробен
цитирай
42. compassion - Не, не беше МАКСИМАЛНО подробен
11.01.2010 13:52
и аз си останах скептична... сигурно, защото сама нямам такъв опит или защото съм слушала прекалено много шарлатани. Аз получавам много информация насън (не знам от къде, но идеите са невероятни), а ако ги разкажа на някой, той започва да ме гледа много внимателно, нали знаеш, с онзи поглед, с който гледаме на лудите. Затова вече не споделям с никой, а сама се опитвам да помогна на другите, с каквото мога.
цитирай
43. universalnite000 - Разбирам те, истина е, че по-добре ...
11.01.2010 14:20
Разбирам те, истина е ,че по-добре веднъж сам да усетиш и видиш, отколкото сто пъти да ти разказват. Сънищата също са състояние, при което може да се даде инфо, но и при него е важна селекцията ;)
Искрено ти желая ако можеш да достигнеш и ти нивото за акашовите записи, все пак нали и това е смисъл на еволюцията
цитирай
44. compassion - Не знам дали това е смисъла на еволюцията
11.01.2010 22:12
Много неща не знам, а за тези които знам, се колебая. Всичко е взаимосвързано и едновременно. Сложно е за обяснение, а е толкова просто да се вгледаш дълбоко в себе си. Там е цялата вселена.
цитирай
45. анонимен - Много ми хареса постинга!
11.01.2010 23:15
Познавам точно такъв човек, все едно описваш него. Сега вече имам и идея как да му помогна да излезе от това състояние.
Що се отнася до някои от коментарите след това, искам да ти предложа да прочетеш "This present darkness" от Frank Peretti.
цитирай
46. compassion - Благодаря ти, Еве!
12.01.2010 01:13
Да, някой трябва да му помогне. Сам човек трудно преборва Егото си.
Книгата не съм я чела и ще я потърся. Сигурно е интересна щом ми я препоръчваш.
Поздрав, Руми
цитирай
47. anlov - Видях всичко като на кино.
10.02.2010 15:44
Толкова добре си го описала, Руми!
цитирай
48. compassion - Благодаря ти, anlov!
11.02.2010 10:11
Радвам се, че си за малко тук. Имаме какво да си кажем в блога (изключвам някои недоброжелателни постинги, за които човек не си струва да си губи от ценното време). Но ако бяха дошли тези автори при мен, нямаше да ги изгоня или да изтрия коментарите им. Вярвам, че всичко, което не е любов е вик за любов.
цитирай
49. anlov - Прекрасна констатация!
13.02.2010 19:58
Ще я запомня и ще я имам предвид, защото често-често ще ми се налага. :)
цитирай
50. compassion - Да, мой ангел,
03.04.2010 12:33
ти със сигурност усещаш колко болка има по света. Престъпникът не е подтикван от лошата си вътрешна същност, защото тя винаги е божествена, а от нарането и озлобеното си Его. Хората искат да са обичани и приети, да получат внимание, признание и блага наравно с другите. Може даже големи групи и цели народи да се настроят негативно към "богатия запад", например и да пожелаят справедливост, а тогава могат да си позволят и самоуправство, тероризъм и войни. Това е, коренът на злото е в нелюбовта. Значи всички ние сме отговорни...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: compassion
Категория: Други
Прочетен: 756096
Постинги: 85
Коментари: 3750
Гласове: 26232
Архив