Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.10.2010 13:01 - Маските и ролите на Егото
Автор: compassion Категория: Други   
Прочетен: 24087 Коментари: 49 Гласове:
44

Последна промяна: 26.12.2013 11:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image

Маските и ролите на Егото

Децата играят на майки и бащи, на войници, на полицаи и бандити, на принцове и принцеси. Обичат да се гримират и обличат в специални костюми, слагат си маски и се вживяват в различните роли. Но само децата ли играят? Забравяме ли за ролите като станем възрастни? Изобщо не! Играем и още как, а игрите на възрастните са много жестоки. Но защо? Лицемерни ли сме? Е, какво сега, ще попитате: „Няма ли искрени хора, които винаги да са себе си, открити и честни? Съжалявам, че ще ви разочаровам, но отговорът е „НЕ!” Знам, че поне половината от вас направо ще ми се обидят, а другите ще се ухилят: „Хе, хе, най-после ще си признае нашата състрадателна приятелка и ще си свали маската.”

Но да видим как точно стоят нещата. Помните постингите ми за стратегиите на Егото, нали? Там се убедихме, че още в първите дни от съществуването си човек е под влиянието на различни негативни фактори и както физическото тяло има специални защитни системи, така и психиката е защитена чрез стратегиите и ролите на Егото, т.е. ролите са сорт инструменти за осъществяване на стратегиите на практика. Имам лоша и добра новина. Лошата е, че за съжаление този процес се осъществява  без нашето съзнателно участие (почти автоматично), но добрата новина е, че ако ние сме осведомени за методите и инструментите на Егото, ще сме в състояние да разпознаем неговия глас и неговите подтици и да им се противопоставим, т.е. да вземем своя живот в собствените си ръце и сами да го управляваме. Можем да се сравним с шофьори, които стоят в колата (живота си) и с вдигнати ръце и крака само крещят от страх, виждайки как колата им се носи лудо към пропастта. Не е ли по-разумно да се научим да шофираме и умело да насочваме колата си в посоката, която сами сме избрали? Истината е, че повечето от нас са се понаучили някак да шофират, но почти не помнят правилника за движение, пренебрегват знаците по пътищата, а червената светлина на светофара изобщо не ги впечатлява, правят се на велики, а като се блъснат псуват, ближат рани и обвиняват другите. Е, те в това последното сме най-добри. И в същност това е първата и най-любима роля на Егото: да критикува и обвинява. То си слага маската на загрижения родител (покровител, учител, спасител, помощник) и денонощно ни бомбардирва с критикарския си тон (щото често не е важно какво казваш, а КАК го казваш). Та значи Егото от най-ранна възраст вдига пръст и назидава, съди, порицава, обижда и хули (разбирай, за да ни предпази от грешки и от критиката на света), а ние се свиваме и се срамуваме, плачем и се терзаем. Сами му даваме право и се съгласяваме, че да, никак не сме добри и почтенни, не сме достатъчно възпитани, достатъчно умни, достатъчно красиви, достатъчно талантливи.... абе не сме самодостатъчни. Слаби сме и зависими от другите и се страхуваме дори да си признаем истината. Ама, я чакайте! Коя ИСТИНА? Коя е ВАШАТА истина? Амииии ... знам ли? Точно така! Не знаете кои сте! Първото ви задължение е да се опознаете и обикнете като уникални същества. Забравете за вечната книга, в която ви се втълпява, че сте грешници по рождение. НЕ! Не сте грешни! Вие сте светлина, дух, дошъл в материално тяло, за да се обогати с човешки опит. Велико е да си човек, дарен с разум, чувства, емоции, творчески способности и потенциал за растеж. Ти си ЧОВЕК, роден от любов и за любов, онзи вечен копнеж за сливане, защото ние всъщност сме били ЕДНО и пак ще станем.... Ние носим спомена на капката за океана ... трябва само да се събудим от съня и илюзията, в която живеем.   

Вижте http://inamay.blog.bg/poezia/2010/10/08/vreme-e.617562#last_comment                                                                                                                                   (следва)



Тагове:   маските,


Гласувай:
44




Следващ постинг
Предишен постинг

1. solinvictus - . . . . . . . . . . . И в същност това е пъ...
07.10.2010 13:21
...........И в същност това е първата и най-любима роля на Егото: да критикува и обвинява. То си слага маската на загрижения родител (покровител, учител, спасител, помощник) и денонощно ни бомбардирва с критикарския си тон (щото често не е важно какво казваш, а КАК го казваш).

Здравей,малко не го стоплих това.Его-то ми има роля да ме критикува и обвинява?!? Или моето обвинява твоето?Или по принцип...

..........трябва само да се събудим от съня и илюзията, в която живеем.
събуждане в материята няма,ако някой го заяви е "мая"хехе
поздрав
цитирай
2. wonder - Сега знаем Защо ти казах Прави! :)))
07.10.2010 13:25
"То си слага маската на загрижения родител (покровител, учител, спасител, помощник) и денонощно ни бомбардирва с критикарския си тон (щото често не е важно какво казваш, а КАК го казваш). Та значи Егото от най-ранна възраст вдига пръст и назидава, съди, порицава, обижда и хули (разбирай, за да ни предпази от грешки и от критиката на света)"

Винаги ще играем докато Хомо Луденсът в нас е жив! А когато, след дълго самопозоваване стигнем до абсолютната истина, че Бог е Любов, а Човек е Бог в развитие - т.е. Дух от светлина и люботворчество, ще сме напълно осъзнали УейнДайър-овото "Ти не си човешко същество с духовни преживявания.Ти си духовно същество с човешки преживявания."
цитирай
3. compassion - 1. solinvictus, здравей!
07.10.2010 14:21
Това е само първата част от поредицата. Може би по-късно ще се ориентираш по-добре в ролите на Егото (моето, твоето, на всеки друг човек).
Но това, което исках да кажа в ТОЗИ постинг е, че ние в житейското си пътуване към себе си (самоопознаване и самоосъзнаване) първо трябва да спрем да се критикуваме и да търсим КАКВО не е наред в нас. Вместо това е по-добре да открием КОИ СМЕ и как функционираме (в съществуванието си). Нека да оставим настрана съденето и осъждането, за да добием способността да правим честно свободните си избори, осъзнавайки удивителната система от Азове, заложена в нас, за да оцелеем, за да ни има не като просто повторение, а като потенциал за усъвършенстване и достигане на съвършенството в ЦЯЛОТО.
Материята е само едната страна в триъгълника и понеже сме хванати в затвора на времето и пространството загубваме възможността да погледнем от друг ъгъл и да видим Цялото. Но благословени са зрящите, видели през призмата на Вярата.
цитирай
4. compassion - 2. wonder
07.10.2010 14:24
Много добре се разбираме с тебе ... сигурно, защото вече сме в една лодка.
цитирай
5. solinvictus - Това е само първата част от поред...
07.10.2010 14:40
compassion написа:
Това е само първата част от поредицата. Може би по-късно ще се ориентираш по-добре в ролите на Егото (моето, твоето, на всеки друг човек).
Но това, което исках да кажа в ТОЗИ постинг е, че ние в житейското си пътуване към себе си (самоопознаване и самоосъзнаване) първо трябва да спрем да се критикуваме и да търсим КАКВО не е наред в нас. Вместо това е по-добре да открием КОИ СМЕ и как функционираме (в съществуванието си). Нека да оставим настрана съденето и осъждането, за да добием способността да правим честно свободните си избори, осъзнавайки удивителната система от Азове, заложена в нас, за да оцелеем, за да ни има не като просто повторение, а като потенциал за усъвършенстване и достигане на съвършенството в ЦЯЛОТО.
Материята е само едната страна в триъгълника и понеже сме хванати в затвора на времето и пространството загубваме възможността да погледнем от друг ъгъл и да видим Цялото. Но благословени са зрящите, видели през призмата на Вярата.


A ,искаш да кажеш ,че съм неориентиран ,
за това което говориш за изминаването на един път в който се осъзнава "Аза" и разбираш кой си и накъде отиваш хехе
...аз съм го изминал в предишен живот и "аз съм" осъзнал се!
Вярата казваш ,но коя?
Вярата в доброто и злото ли?
Ако вички са ПО-вярвали и са добри и про-зряли,откъде ще знаем -какво е злото?
цитирай
6. compassion - 5. solinvictus
07.10.2010 15:07
Казах: "Може би по-късно ще се ориентираш по-добре в ролите на Егото.... удивителната система от Азове, заложена в нас..." аз сега започвам да изказвам мнението си. Така, че ти още не знаеш какво имам да казвам...
Ти го приемаш много лично! В нищо не те обвинявам. Защо се защитаваш? Нямах предвид теб, а говоря за всеки човек по принцип. Вярно е, че ние сме на различни фази на развитие, т.е. на различни места по пътя....а някои дори още не са тръгнали, не са осъзнали, че МОГАТ да тръгнат, ако поискат. Те не Вярват. Те спят. Затова мисля, че Вярата е будното състояние. Да си отворен, да си търсещ, да си празен от очаквания, желания за притежания (власт, известност, богатство), суеверия, предразсъдъци, етикети, осъждания, суета.... нещата от света и с търпение и смирение да се вгледаш навътре. Ще откриеш, че няма добро и зло, хубаво и грозно, правилно и неправилно и т.н. Това са нещата от дуалния свят, в който живяхме на Земята до сега. Вече идва времето на промяната. Щом си се осъзнал, приятелю, значи вече знаеш: АЗ СЪМ! ТИ СИ! Ние сме ЕДНО!
цитирай
7. kasnaprolet9999 - Това с егото си е голяма мъка, то и...
07.10.2010 16:34
Това с егото си е голяма мъка, то изчезва, когато сме влюбени, за това предлагам да не излизаме от това състояние и няма да имаме проблеми. Да живее любовта и усмивката. Днес е международен ден на усмивката, за това се усмихвай нон стоп, да си наваксаш за пропуснатите дни. Поздрави!!!
цитирай
8. compassion - Верно е Невенче! Когато сме влюбени се преобразяваме.
07.10.2010 16:50
Но Егото не изчезва, а само временно стихва, но толкова иска да бъде обичано, че докато се опитва да задържи любовта, прави хиляди грешки и накрая (в повечето случаи, де) все пак я загубва. Егото не може да обича, защото то иска да Притежава, да Господства, да Командва, да Получава... Хората, които умеят да ръководят Егото си (в известна степен или по начало нямат много агресивно Его), успяват да бъдат щастливи в любовта.
цитирай
9. inel379 - :)
07.10.2010 18:09
Утехата май е, че всички сме така!:)
Различни в своите изненади!
Дух и светлина, които се щурат насам-натам!
Емоциите си летят, а разумът си расте...
С усмивка усещаме, че той всъщност не се побира в граници, защото любовта го води към небесните предели, където откриваме, че не е сам! Това ни прави щастливи, тъкмо защото не можем да сме си самодостатъчни! Откритие даващо усещане за пълноценност!
Да живее общуването с останалите капчици от океана!
Колко сме много!
Невероятно удовлетворение!
И всичко...благодарение на любовта!
Целебницата могъща!
Благодаря ти!
Прегръдка за теб!:)
цитирай
10. compassion - 9. inel379 - :)
07.10.2010 18:44
Навсякъде с коментарите си ме впечатляваш.
"Да живее общуването с останалите капчици от океана!"
Ах ти мила капчице сродна. Имам си и една трохица и една друга aqua. Много ви обичам и съм благодарна, че нета ни срещна. Рядко пишем и се коментираме, на лични пък хич не се срещаме, но ви чувствам ежедневно, знам, че живеете някъде там и "дишаме" в един ритъм.
цитирай
11. solinvictus - Навсякъде с коментарите си ме вп...
07.10.2010 21:28
compassion написа:
Навсякъде с коментарите си ме впечатляваш.
"Да живее общуването с останалите капчици от океана!"


Духът е вълната,
която се разбива в скалата на материята на безброй малки пръсчици,
наречени Души.
Душата е скитницата,
откъснала се от Духа и попаднала в един чужд за нея свят - материалния,
тя е вечната чужденка
в царството на светлосенките и еднодневките,
където няма истинска светлина
и където всичко е тленно и смъртно,
рано или късно тя се връща като Блудния син там,
където няма смърт,
а има живот, вечен -
при Духа.
там, откъдето е дошла -
у Дома си
цитирай
12. compassion - 11. solinvictus
08.10.2010 00:16
Поетичен и много хубав коментар си ми оставил, скъпи приятелю. Съгласна съм.
"...тя се връща като Блудния син там,
където няма смърт,
а има живот, вечен -
при Духа.
там, откъдето е дошла -
у Дома си"
Усещам нежна душа да се докосва до мен и ми става някак родно.
Радвам се, че пак намина. Всъщност ти благодаря.
цитирай
13. solinvictus - Това не е от мен. . . това е от Душата ми ...
08.10.2010 00:22
Това не е от мен ...това е от Душата ми -близнак!
цитирай
14. compassion - Добре
08.10.2010 00:28
нека да е така, както казваш.
цитирай
15. solinvictus - повярвай ми, тя е на 3000 км от мен...
08.10.2010 01:19
повярвай ми ,тя е на 3000 км от мен!хехе
цитирай
16. compassion - 15. solinvictus
08.10.2010 10:27
Е, коментар 11 наистина звучи различно. Да, само мисълта за 3000 км може да те накара да полудееш. Ако искаш да споделиш в лични проблема си, може, и други го правят. Аз обичам да помагам.
цитирай
17. solinvictus - Полудял съм щото живея сред олиг...
08.10.2010 12:42
Полудял съм щото живея сред олигофрени и субнормали и те ми влияет и съм вече ,като тях(западната ценностна система)!
и...
Господ не може да ми помогне!!!
Благодаря ти ,беше много мила!
п.п. по принцип се оправям сам,бягам от помощ!
цитирай
18. cvetnica - Отново страхотен анализ, Руми!
08.10.2010 12:59
С риск да вляза в противоречие с едно от твърденията ти: "„Няма ли искрени хора, които винаги да са себе си, открити и честни? Съжалявам, че ще ви разочаровам, но отговорът е „НЕ!” ...ще ти отговоря по друг начин: ДА има открити и честни хора! За мое превелико удоволствие се срещам с тях всеки ден и няма основателна причина, която да ми внуши друго. Познаваме се твърде добре!

За истината! Убедена съм, че ТЯ - истината с главна буква е само една! Гледна точка за нея няма, колкото й да се опитват да ме убедят, че зависи от позицията, заради различността на хората.
И ТЯ превеликата истина, за каквото и да става дума ВИНАГИ излиза на яве!

За себе си - не зависимо от годините след 30-те, ако не си проумял що за птица си, да попитам що щеш на този свят, ако не знаеш и най-съкровените си кътчета и на ума, на съзнанието, познанието, емоциите си!
Как би могъл да кажеш кое е хубавото, кое е лошото ако нямаш оформен мироглед?
И още разни такива...
Темата е много актуална, ще следя с интерес!
цитирай
19. vishnichka - Здравей, Руми,
08.10.2010 13:04
ако говорим за прекрасните ни житейски роли, егото е най-добрия ни приятел в нужда и най-големият ни враг в охолство. Оттам и чувството, че имаме много лица... Най-първата ни страст, без която животът ни е немислим, но ако е била възпитавана, насочвана и отглеждана в уважение към себе си, ще бъде такава и към отсрещния и ще се старае да не навреди (ролята на отглеждащия), а после следва опита и външните условности, от които зависим и често теглят везните по разному - доброто или лошото, което срещаме ежедневно и май никога няма да сме достатъчно самодостатъчни, за да кажем, че сме съвършените (ролята на отглеждания) и гневът, или критиката към тях са ни чужди... Просто, така е устроен светът!Поздрави!:)
цитирай
20. seeker33 - Егото ни е най-голямия ни враг
08.10.2010 13:05
защото мисли само за себе си.
:-(
цитирай
21. tomich - О, не! Алюзията с "капчиците в океана"...
08.10.2010 13:31
е неподходяща, неправилна според мен. В океана няма капчици...не защото са се обединили, а защото водните капки съществуват само извън океана. Подобна асоциация е привлекателно красива, но за съжаление няма нищо общо с обединението на хората. Напротив капчицитте се раждат от "вълната, която се разбива в скалата на материята на безброй малки пръсчици,
наречени Души. ", както точно го каза solinvictus.
Алюзията с "капчиците на океана"струва ми дори опасно красива за идеята на обединението. Всеки може да се досети защо...
Аз съм убеден, че "съвършенство на ЦЯЛОТО" е невъзможно да се достигне в рамката на земния живот на човечеството. Обединение - може би , но съвършенство?...Причината е очевидна. Нищо не може да е съвършено, тъй като светът в който живеем е ДУАЛЕН. В този реален свят Хармонията винаги се съпътства от Хаоса, Доброто от ЗлотоТя постоянно се превръща в хаос, както и хаоса непрекъснато преминава в хармония. Естествено, човешкия вид като сплав от Дух и Материя трябва да се стреми към съвършенството, въпреки че е недостижимо тук на земята. Съвършенството означава абсолютна хармония, а нея може да я има единствено в свят, в който царува Духът...
Зная, че много от вас няма да се съгласят с мен, включително и моята емпатична и симпатична уважавана приятелка compassion. Но аз изказвам лично мнение, не го натрапвам на никого и не претендирам за истинност от последна инстанция. Просто така мисля и така пиша.
Руми, ще изчакам следващата част на постинга ти, за да го коментирам по-обстойно.
цитирай
22. mileidi46 - :))))
08.10.2010 14:42
pak razbuni okeana ,slun4ize...
pak 6te doida,4e dnes sum na put..:))
цитирай
23. compassion - 17. solinvictus
08.10.2010 22:41
Какво да те правя сега, а? В първото изречение обвиняваш другите за своите проблеми, вав второто богохулстваш, а накрая се отказваш от подадената ръка.
Добре тогава, ще те обичам мълчаливо. Бъди си!
Поздрав от ниските земи!
цитирай
24. compassion - 18. cvetnica
08.10.2010 23:27
"ДА има открити и честни хора!" Разбира се, че има, Лили. И АЗ съм такава! ха-ха-ха, Лили, ти пренебрегна една думичка в моето изречение: ВИНАГИ. Всеки човек може да изпадне в трудни моменти, да изпусне нервите си, да не е открит с всеки друг човек, а избирателно само с близки и приятели, да се подхлъзне и да сгреши поне веднъж в живота си... Нали разбираш, само БОГ ВИНАГИ е безгрешен , хората правим грешки и така се учим и усъвършенстваме.
За Истината имам специален постинг, където подробно изказвам мнението си.(Stilteretraite)
За себеопознаването и самоосъзнаването не съм съгласна, че 30 годишните вече трябва да са наясно. Това е един житейски процес. Човек се променя и след 30 - та си годишнина. Докато е жив човек продължава да се учи. Позсъзнанието не се изявява директно и интуицията не при всеки е добре развита. Ние не се познаваме добре и понякога може да изненадаме себе си. С тази идея озаглавих точно така моя пръв роман.
Благодаря ти, че намина и сподели мнението си, Лили! Сигурно ще бъдеш изненадана и от другите ми постинги.
цитирай
25. compassion - 19. vishnichka
08.10.2010 23:50
Хареса ми отговора ти, Вишенце, но не и заключението ти: "Просто, така е устроен светът" Много хора се крият зад това изречение и не искат да поемат лична отговорност. Не можем да сме съвършенни, но можем да сме добри хора и да прощаваме на себе си и на другите, когато не успеем да постигнем най-доброто, на което сме способни.
Прегръщам те, мила и се надявам, че сега като имаш чисто нов новиничък профил в блог.бг, по-често ще идваш. :))))))
цитирай
26. compassion - 20. seeker33
08.10.2010 23:55
И да и не. Егото има и позитивна роля за психичното ни здраве. Без неговата защита бихме полудели или депресирани бързо бихме сложили край на живота си ... може би. Няма изолиран случай, който да потвърди това, защото няма човек без Его, но теоретично погледнато изглежда така :))))))) Както и за съществуването на Бог няма очевидци, но милиони вярват, че Той Е! Благодаря ти, че дойде и коментира!
цитирай
27. compassion - 21. tomich
09.10.2010 00:23
Съгласна съм с теб, Томич. Хареса ми коментара ти. Разликата във възприемането на примера с океана идва от различната асоциация, която правим. Като казвам океан, аз имам предвид БОГ, в който всички сме Едно като Души, преминали вече успешно през човешката си фаза на развитие, и не съществуващи отделно, каквито са били като капчици, затворени във физическото тяло. Тези, които още не са готови отново се връщат в материалния свят, отново страдат от изолацията и самотата.....
цитирай
28. compassion - 22. mileidi46 - :))))
09.10.2010 00:25
Приятно пътуване! Аз сега започвам темата. Имаш време да прочетеш постингите, когато ти е удобно.
цитирай
29. compassion - Мила Калина,
09.10.2010 00:39
позволих си да добавя линк към твоя стих, който е невероятно добро поетично изражение на мисълта ми. Таланта ти нямам сама да го напиша така красиво.
Прегръщам те нежно и вярвам, че не се сърдиш.
http://inamay.blog.bg/poezia/2010/10/08/vreme-e.617562#last_comment
цитирай
30. solinvictus - Кой е Богът?И откъде знаем за Нег...
09.10.2010 14:09
Кой е Богът?И откъде знаем за Него?Океанът е на Земята,а Богът къде е?
Аз не Бого-хулствам изричайки дума с която човеците го обозначават в определена дефиниция.Хуленето на Бога (какво е?)Има интересен арийски(ерански ирански аналог на Бог=Бага=Митра)

Ако ти покажа кришнарски лагер обявен за храм и какви са хората там и с какво се занимават си е чиста далавера!
И в това няма нищо Божествено!
Поздрав от страната на фламенкото (una musica espirito) хехе
цитирай
31. hel - И в същност това е първата и най-л...
09.10.2010 16:31
И в същност това е първата и най-любима роля на Егото: да критикува и обвинява. То си слага маската на загрижения родител (покровител, учител, спасител, помощник) и денонощно ни бомбардирва с критикарския си тон...

Най-странното е, че хора, които уж са наясно, че трябва да приемаме хората и ситуациите, каквито са, говорят, че не съдят, но след още две изречения яростно критикуват някой, после отново омекват... Егото е голям хитрец! Все пак хубаво е от време на време да се сещаме че то съществува, че ни е нужно в едни ситуации и трябва да преклони глава в други!

... ако ние сме осведомени за методите и инструментите на Егото, ще сме в състояние да разпознаем неговия глас и неговите подтици и да им се противопоставим, т.е. да вземем своя живот в собствените си ръце и сами да го управляваме.

Прекрасен постинг! Ще следя с интерес!
Поздрав, Руми
цитирай
32. vishnichka - 25. compassion
09.10.2010 18:00
Руми, привет, да, имаш право, че има подобни хора, но заключението е в контекста на преждеказаното от мен. Като че ли няма особено противоречие, или поне аз не го виждам като такова, между осъзнатото многообразие на света и чувството за лична отговорност, даже би следвало тя да зависи в права посока и от желанието на човека да израства в познанието си, както и за правилната преценка отношението добро/зло. Неукият човек използва тази фраза, за да оправдае бездействието си, а развиващият се ще поема отговорност за всяко свое действие...учението рядко е самоцел, смисълът му е последваща полза(действие) за близки, хора или общество, завет на ценностна система, възпитана точно благодарение на познанието си за света, такъв какъвто е. Система, чрез която ще поощрява и върши добро, а ще се стреми да възпита към него и всяко срещано зло...
Поздрави!
цитирай
33. compassion - 30. solinvictus
09.10.2010 18:18
Бог е непознаваем.
Океанът е символично, а не буквално използван в примера ми.
Да, има много примери за богохулство и използване името Божие за меркантилни цели. "Нищо ново под луната." Аз лично използвам думата Бог много условно в най-широкия универсален смисъл, а не конкретно-исторически, религиозно или философски ориентирано.
цитирай
34. compassion - 31. hel
09.10.2010 18:46
Така е Елена! В едни случаи трябва да се вслушваме в предупрежденията на Егото, а в други случаи трябва да положим максимални усилия да заглушим гласа му и да следваме интуицията си (вътрешния си глас). Какъв е критерия? Болката и срама, чувството за вина, унижението, страха.... Всичко това идва от критиката на Егото, което прави всичко да изглежда грозно. То претендира, че ни защитава и предпазва, но щом се чувстваме толкова зле, значи това е гласа на Егото в ролята му на обвинител. Когато има хармония, обич, топлина, приемане, взаимна подкрепа и разбиране, значи това идва от божествената душа в нас и трябва да следваме този глас. Което е любов е от Бога.
цитирай
35. compassion - 32. vishnichka
09.10.2010 18:58
Виши, подхващаш нова голяма тема. Има доста примери за обратното: използване на знанието в полза на регреса, разрухата, войната, омразата, тероризма, дискриминацията ..... Ех, агресията има различни форми на проявление в света и нивото на развитие на цивилизаяцията съвсем не помогна, а напротив даде нови модерни средства и оръжия за проявлението й в чудовищни размери почти навсякъде по земята. Затова още по-важно е сега обединяване на позитивните хора, носещи светлината сред мрака.
цитирай
36. vishnichka - 35. compassion
09.10.2010 19:49
Да, това е така, защото има още много да се учим за истинския живот, целите и смисъла на духовността, Руми. Затова са ни дадени божиите правила, затова са ни маркирани и греховете, които ни отдалечават от красотата на битието ни. Не случайно ти писах за правилна преценка на отношението добро/зло...резултатът може да бъде съзидание или разрушение, чието его няма да тръгне да ти обяснява какво е ценностна система, защото изобщо няма да се досети за това, докато се вживява в ролята на лошия герой, целящ да те ограби и опустоши без остатък...
А с коментара ти съм напълно съгласна и дано един ден разберем силата на позитивното обединение между хората...
цитирай
37. compassion - 36. vishnichka
09.10.2010 21:18
Виши, не знам дали имаш профил във фейсбуук. Преди малко получих това от Венцислав. Не знаех за съществуването на тази Public figure и много приятно се изненадах. Виж го и ти:

http://www.facebook.com/?sk=messages#!/pages/-Human-Angels/157719019022

Много хубави сентенции са публикувани все в тоя дух за обединението на светлите хора наречени човешки ангели.
цитирай
38. kundalini - има нещо,което упорито ми убягва, нещо, което не разбирам, може би с което не съм докрай съгласна
09.10.2010 21:36
или нещо, с което не съм съгласна:)
поради временни/надявам се:)/ затруднения в обработката на информацията, която споделяш, Сompassion.

Поздрави.
цитирай
39. compassion - 38. kundalini
10.10.2010 01:15
Възможно е. Опитах се да не съм многословна, за да не стане постинга прекалено дълъг. Тогава изобщо се отказват да го четат. Не е секс история или скандал все пак. Виж следващия постинг. Там съм по-злободневна.
Благодаря ти, че намина и прояви интерес!
цитирай
40. iliada - Привет , Рум!:)
10.10.2010 09:42
Пак пишеш нещо интересно ,но ще се върна за да си го прочета на спокойствие -постоянно съм в движение и напрежение .Непременно ще се върна !:)
Прегръдки!
цитирай
41. compassion - 40. iliada
10.10.2010 10:53
Привет Илиянче,
Не ме четеш внимателно, затова си постоянно в напрежение :))))))))))))))))
цитирай
42. aqualia - Разбира се, че е по-разумно и не само!
11.10.2010 00:46
"Не е ли по-разумно да се научим да шофираме и умело да насочваме колата си в посоката, която сами сме избрали?"

И ще сме луди, ако не чуем, не прочетем и не направим успешния опит да опитомим Егото! Благодаря ти за този постинг, Руми!
цитирай
43. compassion - 42. aqualia
11.10.2010 10:16
И аз ти благодаря за разбирането, Лилия!
цитирай
44. enjoy6 - Невероятна прозорливост!
28.10.2010 19:03
Знаеш ли, Руми, всичко което пишеш
е истина , попивам го с най- дълбоките
си спомени от едно или друго преживяване,
споходено с възторг или разочарование.
Наистина трябва да живеем сега с мисълта
за собствената си ценност и неповторимост!
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
45. compassion - Радвам се, че и тук ме посети enjoy6
03.11.2010 13:47
и сподели опита си. Аз де от науки, де от опита на други хора, но най-вече от собствените си страдания се уча. Това са посланията от Вселената. Само трябва да се научим да ги чуваме.
Поздрав!
цитирай
46. анонимен - Ролята на егото като родител, по...
27.05.2011 15:46
Ролята на егото като родител,покровител , спасител и помощник . Има много сила в тази му роля , тъй като е изначална , нетърпяща възражения - тя e олицетворение на грижата за нашето общо благо !
И си много права, като си отбелязала , че се храни от библейската история за първичния грях. А библейската история от своя страна , макар и продиктувана свише , се тълкува по земному , пак от хората с его и пак за целите на егото.
"Родени сме от любов и за любов" - нищо друго не може да се добави ! Харесах много ! Благодаря ти , Руми ! :)
цитирай
47. анонимен - Коментара ми се появи като анони...
27.05.2011 15:50
Коментара ми се появи като анонимен. Хм...Прощавай , някаква нелепа грешка в системата...
цитирай
48. анонимен - Последните два коментара са на K...
27.05.2011 15:51
Последните два коментара са на Karaiany, ок ?
цитирай
49. compassion - 46. анонимен - Ролята на егото като родител, по...
27.05.2011 18:41
Благодаря ти, Karaiany, че си направи труда да прочетеш и коментираш!
Знаех си, че ще сме на едно мнение.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: compassion
Категория: Други
Прочетен: 756150
Постинги: 85
Коментари: 3750
Гласове: 26232
Архив