Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.09.2008 18:39 - Любов? (част втора)
Автор: compassion Категория: Тя и той   
Прочетен: 6357 Коментари: 17 Гласове:
4

Последна промяна: 26.12.2013 11:21


image

Хората жадуват най-много да намерят любов и искат да знаят какво е то любов, защото когато не знаеш какво търсиш, най-вероятно ще намериш нещо друго.
За любовта говоря, а те мислят за романтика. И не са удовлетворени от отговора. Няма там копнеж и нежност.

За любовта говоря, а те мислят за влюбеност. И не са удовлетворени от отговора. Няма там магия и полет.

За любовта говоря, а те мислят за своя идеал. И не са удовлетворени от отговора. Няма там красота и радост.

За любовта говоря, а те мислят за обич. И не са удовлетворени от отговора. Няма там безусловно приемане и всеотдайност.

За любовта говоря, а те мислят за приятелтво. И не са удовлетворени от отговора. Няма там доверие и подкрепа.

За любовта говоря, а те мислят за милосърдие. И не са удовлетворени от отговора. Няма там споделяне и доброта.

За любовта говоря, а те мислят за секс. И не са удовлетворени от отговора. Няма там страстно опиянение и удоволствие.

За любовта говоря, а те мислят за клетва. И не са удовлетворени от отговора. Няма там саможертва и вярност.

За любовта говоря, а те мислят за съдба. И не са удовлетворени от отговора. Няма там фатално привличане и вечна принадлежност.

 

А взето заедно всичко това няма ли да е точно определение за любовта?  Не! Това е доказателство за божествено присъствие в нас. А човешката любов носи много болка, когато е във властта на Егото и поражда ревност, завист, мъка, гняв, страдание...болка

 

За любовта човешка прочетох...онази – вечен копнеж за сливане на душите...човешко състрадание и отказване от себе си в името на живота:  

"Любовта дълго търпи и е милостива;
Любовта не завижда;
Любовта не се превъзнася, не се гордее,
не безобразничи, не търси своето,
не се раздразнява, не държи сметка за зло,
не се радва на неправдата,
а се радва заедно с истината,
всичко премълчава, на всичко хваща вяра,
на всичко се надява, всичко търпи.
Любовта никога не отпада!"

Послание към Коринтяните 13:4-8

Ти Човек, жадуващ за божествена любов няма да я намериш,  живеейки в затвора на времето и пространството, който сам си изградил, воден от страха и своето заслепено Его, обсебило съзнанието ти. Освободи се! Спомни си от къде някога душата ти е тръгнала на път, за да се слее в любов с други души и да се върне умножена и просветлена в прозрение. Не й пречи да се усъвършенства: не ламти за богатства, защото ще ги загубиш; вземай само толкова, колкото можеш да изядеш; не наранявай природата, защото във всичко има душа; не съди, защото няма правилно и неправилно; не се възгордявай, защото нищо и никой не е по-добър, а просто различен; не отмъщавай и не наказвай, защото не познаваш още правдата; не оставяй скръбта и болката да те победят, защото нищо не е загубено, а само трансформирано; не се гневи и не мрази, защото в спокойствието идва мъдростта  на божествената тишина; не се страхувай от времето: няма вчера, няма утре, няма днес – има само този миг; не търси света в пространството, целият свят е в теб самия.

Искаш ли любов човече? Опразни сърцето си от всичко друго; бъди милостив и обичай безусловно всичко и всички, намерил тишина, яснота и покой; радвай се на малките неща в живота и на свободата на избор.

Ние избрахме да сме хора, но преродени в любов ще станем Богове.

За любовта във вселената говоря хора...онази - вечен извор на живот...божествено присъствие от хармония (без болка и страдание), щастие, което и ние хората можем да достигнем с прозрение в светлина.
http://www.youtube.com/watch?v=t-idDbIfGvw






Гласувай:
4



1. ninaantonova - Няма какво да добавя!
05.09.2008 08:38
Написано много точно и ясно. Да това е Любовта, Хармонията при сливането на две души, Божественото усещане от преливаща Светлина. :)
цитирай
2. compassion - Знаех си, че ти си вече там в светлината, Нина
05.09.2008 09:35
Колко ти се радвам, Нинче...че те има...че си светла.
В Холандия стандарта на живот е много висок и хората са задоволени, но уещам духовна бедност...трудно намирам сродни души, а в този Български сайт само прелестни създания срещнах, е, с едно, две изключения, колкото да се потвърди правилото. Още малко и съм готова да се върна в бедна България при богатите, лъчисти хора...
цитирай
3. анонимен - от Невена
05.09.2008 10:04
Да, права си за егото, написах нещо по въпроса в предишния ти постинг, преди да прочета този.
За любовта мога да добавя, че ние обичаме божественото начало заложено във всеки човек, който е част от вселенската любов. Някои хора достигат до своята божествена същност и я развиват по пътя на самоусъвършенстването си, други я задушават със своето его и забравят за нея.

Ето какво казва по въпроса Дийпак Чопра:
Ако всичките ни опити да открием духовната основа на любовта са се оказали неуспешни, накъде можем да се обърнем?
Духът може да бъде призован само когато е реален, а той може да бъде реален само когато е реалност на отделния човек. С други думи, за всеки от нас. Точно на това учат Ведите. Те приравняват духа по-скоро със собствената личност, отколкото с душата, но не с личността от всекидневието с нейните мисли, желания, потребности и пътища, а с висшата личност, която е безмълвна и вечна. Разликата става видима чрез една класическа ведическа метафора – всеки човек е къс злато. Ако вие сте златен пръстен, златен часовник, златна верижка, можете да кажете: „Аз съм пръстен, часовник, верижка”, но това са временни форми. Истината е, че вие сте просто злато – това е вашата същност и формата няма никакво значение.
По същият начин всеки от нас притежава личност, определена от съвременната психология като представа постигана с времето. Тя е някаква мистериозна смесица от его, индивидуалност и памет, които всеки натрупва върху бебешката възраст и ранното детство. Да бъдеш напълно индивидуален означава личността ти да да бъде напълно изолирана и отделена от всяка друга личност. Но ако човек е прозрял себе си, той повече не би се идентифицирал с това хаотично и нестабилно нещо – своята личност. Истината е, че всеки е личност, създадена от същият дух, който в безкрайната си форма се нарича Господ. Той е едно зрънце злато, докато Господ е всичкото съществуващо злато, но всеки има право да каже: „Аз съм злато.”

Всички се стремим към висшата личност като идетничност, живот, съзнание, воля и любов.

Личността, която проповядва Кришна в „Бхагаватгита” е един вечен аспект на човешката природа, превъзхождащ всяка индивидуалност, всяка промяна във времето и пространството. Говорейки за „безсмъртния обитател на тялото”, Кришна заявява:

Не се съсича с меч въплътеното,
не може да го изгори и огънят.
Него нито водата го мокри,
нито вятърът го пресушава.
.... то е безкрайно и всепроникващо,
Неизменно – единствено и вечно.

Важното тук е, че личността е реално изживяване. Тя не е откъсната от действителността идея – както повечето от нас възприемат душата – тя ни е близка като дъха. Личността е източникът на любовта и затова е по-реална от нещата, които ни пречат да обичаме – гневливост, егоизъм, страхливост, неувереност и недоверчивост. Тези качества са временни, колкото и често да се срещат в обществото; те се придобиват и развиват с времето. Обратното, личността е уверена в покоя и безопасността си; тя познава единствено любовта, защото само нея усеща.
Когато общуваме с друг човек, ние сме свободни да изпитваме каквото пожелаем – от най-дълбока ненавист, до най-искрена любов. Може да се почувстваме отблъснати или привлечени; може да внушим отхвърляне или приемане. Но като личност винаги посрещаме другия човек с любов.

Човекът, когото обичате отразява вашия дял във вселенската любов. Ако се научите да гледате достатъчно задълбочено, ще видите, че единствената реалност е любовта.”


цитирай
4. compassion - ДИЙПАК ЧОПРА
05.09.2008 11:34
Невенче, прочети постинга на tagarski от 29.06 17:16 - ДИЙПАК ЧОПРА: "ЖИВОТ след СМЪРТТА" - една ПОБЪРКВАЩА СЛОВЕСНА СПЕКУЛАЦИЯ
и моя коментар. Какво е твоето мнение?
(За сведение: не съм чела ДИЙПАК ЧОПРА за съжаление, за да имам свое мнение)
цитирай
5. анонимен - от Невена
05.09.2008 12:11
Добре, ако остане време ще го видя.

А пък аз ти препоръчвам да видиш следното:
http://sunflower.blog.bg/viewpost.php?id=230003

Тази жена е голяма сладурана и е сродна душа, често я чета.
цитирай
6. анонимен - от Невена
05.09.2008 12:46
За съжаление твоя човек не мога да го открия. На
търсачката ми дава това
http://blog.bg/search.php?q=tagarski+

Ако ти е възможно дай ми линк.
цитирай
7. compassion - OK
05.09.2008 22:51
http://tagarski.blog.bg/viewpost.php?id=207034
Също... мисля си може ли ти да си анонимен Пролет в блога на оная сладурана, която ми препоръча (sunflower)
цитирай
8. анонимен - Да, там съм Пролет. Бях написала ...
06.09.2008 13:56
Да, там съм Пролет. Бях написала едно стихотворение за Пролетта и от там тръгна този прякор. Слънчогледа пише страхотни стихове и по тази линия също много ми допада. Тя не ми знае името, но мисля че това не е съществено, по важното е че и аз съм оранжево-жълта като нея.
цитирай
9. анонимен - nevena
06.09.2008 14:32
Прочетох постинга, както и твоят коментар. Харесва ми писаното от primavera и заставам изцяло зад нея.Ти си по-дипломатична, опитала си се да изгладиш противоречията и си права, че не бива да бъдем съдници на чуждото мнение, само заради това, че не го споделяме. Аз съм убедена, че има живот след смърта и че всеки рано или късно получава заслуженото, но понеже съм доста емоционална
понякога не мога да се въздържа да не критикувам някого заради възгледите му и постъпките му, все пак съм човешко същество, не съм светица. Имам светец в рода си-Евгени Босилков, но до сега не съм го сънувала с напътствия към мен. Баща ми обаче е нещо като медиум и през ноща до като спи често е разговарял с мъртвите. Те са го предупреждавали за предстоящи събития и опастности. Мисля си че Чопра използва комерсиални похвати, защото в страна като Америка това е необходимо, за да бъдеш забелязан. Важна е есенцията на написаното и какви мисли то провокира в нас. Написаното от теб за Любовта се потвърждава идейно в неговата творба, която ти пратих.
цитирай
10. compassion - Чопра и Толе
06.09.2008 20:28
Невенче, от коя книга точно е твоя цитат. Станах любопитна и искам да го прочета и аз този Чопра.
Други ме сравняваха с Eckhart Tolle и Anodea Judith. Не, аз нямам претенции за изключителност и навярно съм повлияна от различни автори, но определенията, изводите и заключенията ми са 100% мои открития... ха-ха-ха...като в онзи анекдот дето трима изучавали пипнешком със затворени очи като какво е то слонът. Знаеш го, нали? Аз, както и горепосочените автори сме хванали сигурно една и съща част...ха-ха-ха...
цитирай
11. анонимен - Извини ме за закъснението, но по...
09.09.2008 19:38
Извини ме за закъснението, но ползвам отпуск и много редко сядам пред компютър. Не се сещам от коя книга е точно цитата, вероятно съм чела нещо от спиралата и съм си го записала този пасаж. Твоите изводи си личи, че са автентични, независимо че с горните автори си хванала една и съща част. Определено ми харесвад, а от коментара на слънчогледа разбирам, че и на нея й харесват, споменава, че твоите две статии за любовта са й дошли точно навреме.
цитирай
12. xsapience856 - Най-красивото описание на човешката драма...
29.09.2008 09:33
Шарен свят, никой не иска да разбере онова, което не му изнася, нали...Талантът ти е пезпорно усъвършенстван. Мечтая си да дойде ден, в който тази драма да е станала архаична, да е останала някъде назад в историята и да се изучава така, както сега изучаваме древна философия.
цитирай
13. compassion - Мечтателю, от теб самия зависи
29.09.2008 13:43
личната ти драма да се превърне в състояние на духа, когато съпреживяваш в хармония с Нея - любимата жена моменти на нежност и изгаряща страст, моменти на спорове в търсене на истината и моменти на споделяне на красотата, хиляди други моменти на тишина, състрадание и благодарност, когато няма вече Аз и Ти, а Ние.
Всеки сам гради, но за какво: да събира или да разделя; сам пали огън, но за какво: да топли или да изгаря; сам търси другар, но за какво: да го използва или да го дари; сам избира пътя си, но за какво: да проправя път за двама или да стигне бързо върха, от където да властва.
А за човечеството като цяло няма рецепта. Това статистически възможно понятие не обича и не страда, затова се обръщам към човека, а не към човечеството. Любовта не е теория и философия, а закон, божествен (неписан) закон, по който е изградена цялата вселена. Да, мечтателю, най-близо сме до нея в мечтите си....почти да я докоснем, нали?
цитирай
14. xsapience856 - Скъпо състрадание,
29.09.2008 14:58
Да, тя е висш закон, но вселената е създадена само по физически и химични закони. Знаеш, че този висш закон може да бъде достояние само на материя, достигнала също така една по-висша степен на еволюция...до този вид материя е стигнало това човечество, но ... зависи колко ще понесе... дано не я отхвърли.
цитирай
15. compassion - Има не САМО физически и химически закони във вселената
29.09.2008 16:05
Материя и антиматерия, материалистично и духовно те вълнуват, по-висша степен на еволюция виждаш, надяваш се човечеството да направи правилния избор... прекрасно е състоянието ти - търсещ истината... и аз така...търся, искам да помогна и се надявам...ние сме хора, какво друго можем да направим??? ДА СЕ ОБЕДИНИМ!!! Усещате ли се? Ние сме повече еднакви, отколкото различни. Да обичаш и да те обичат: това е, което искаш, нали? И аз така... и другите ...така...
цитирай
16. merita - Ще ми се, да кажа само, че Бог е любов и ...
18.10.2008 20:30
Ще ми се , да кажа само , че Бог е любов и ние като негови творения отразяваме това негово качество.В нас е заложена тази способност да проявявяме любов , както и да имаме нуджа да бъдем обичани.
За съжаление егоизма и гордоста са тези качества , които пречат на проявата и.За мен проявата на истинска любов е бесусловно отдаване.Тя е един вид напускане на границите на собственото ни его .Но цитата от Коринтяни , добре я илюстрира!Поздрав!
цитирай
17. compassion - Мила merita, не знам как така не съм видяла
08.01.2009 16:55
този коментар. Понякога имам много работа, в други дни - нищо. Извинявай. Много ми хареса това, което казваш. Любовта е заложена в нас като способност. Затова често казвам, че трябва само да се отворим и любящите ни сърца сами ще привлекат любовта. За Егото е другата ми любима тема и също имам специален постинг. Много подробен отговор можеш да прочетеш:
http://compassion.blog.bg/viewpost.php?id=237038
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: compassion
Категория: Други
Прочетен: 756178
Постинги: 85
Коментари: 3750
Гласове: 26232
Архив