Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.06.2010 18:56 - Копнежът на душата
Автор: compassion Категория: Тя и той   
Прочетен: 37584 Коментари: 80 Гласове:
49

Последна промяна: 17.06.2010 12:37

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image

                                                                        (продължение на "Ключът")

http://compassion.blog.bg/tq-i-toi/2009/01/08/kliuchyt.274895

Майк вярваше, че хората трябва да общуват, за да се опознаят, а не да предполагат какво ли не и да си фантазират и измислят човека, който мислят, че им трябва. Всеки ден започнаха да се срещат с Аня и разговорите му с нея ставаха все по-задълбочени.

Днес беше навалял нов сняг и в гората се чувстваха като в приказка. Беше много тихо. Дори и най-малките вейки бяха заскрежени. Аня през цялото време възкликваше колко е хубаво това дърво, колко е приказно онова и как като дантели са онези клони и .... искрено като дете се радваше и беше щастлива само, че той е с нея, за да може да сподели с него тази красота. Той почти нищо не отговаряше, но се заглеждаше, в това, което тя му показваше и си мислеше щеше ли така да го види, ако беше сам, а после реши, че сам сигурно изобщо нямаше да дойде в гората. Интересно, че до сега е пътувал много по света и много е видял, а не беше забелязал колко е красиво родното му село. Хареса му да гледа през нейните очи. Тя явно много обичаше природата. След час ходене той предложи да пийнат по един топъл чай в едно заведение, че тя до вчера беше болна. Тя с охота се съгласи. Доста беше студено, а като влязоха вътре беше уютно, топло и звучеше тихо изпълнение на китара. Не забеляза как започнаха да говорят за начина за постигане на целта в живота.  

__ Харесвам твоя начин ... чрез съвестно поемане на задълженията ...__заключи тя.

__А аз харесвам твоя ... чрез съзнателно подготвяне за бъдещето ...  

__На бившия ми съпруг начина беше ... като трупа състояние ...

__А моята съпруга просто се възползваше по най-добрия начин от всяка възможност ...

__Но ако имаме пред вид духовната цел на живота, тя се постига чрез свързване с вътрешния АЗ, при общение с Бога ...

__Аз не вярвам в Бог!

__Представата за Бог е винаги различна ... , за всеки е индивидуална. Аз исках да кажа достигането на чиста радост, на състояние на покой, установяването на дух на самодостатъчност, независимост, истинска свобода ... Това е основната цел на всяка душа и тя се нарича духовно постигане.

__Не може да има духовно постигане, Аня. Копнежът, това е вечният глад  на душата ...

__Да, копнежът за живот е основния двигател, но в него е и основния страх от смъртта. Много хора страдат и не достигат целта си, завладяни от този сковаващ страх. А то е много лесно да се освободиш като схванеш, че смъртта не е опасност за живота. Тя е само промяна на формата на живот.

__Като казах гладът на душата, аз в същност визирах копнежът за познание. Повечето хора го разбират само като интелектуално, външно познание, а аз мисля, че трябва да се стремим към мъдростта, а тя е вътрешно познание. Този копнеж е истинския двигател.

__Това може да се нарече любопитство. Човекът винаги е искал да знае, да разбере, да проникне в тайните на вселената, копнеел е да намери истината. Но зад всичко това стои  всъщност копнежът му за щастие__усмихна се Аня многознаещо.

__Но не, сериозно ... всъщност зад копнежа за познание, стои копнежа на човека за сила, да придобие сила над другите и над природата.

__”Истинската сила не е в това да се опитваме да придобием сила, а в превръщането ни в самата сила.”__ изрицитира бързо Аня__ е казал пак някой велик, но не помня точно кой.

__За пръв път го чувам, но ми харесва. Сила има, който е по-добър от другите и затова всеки се стреми да стане по-знаещ, по-можещ, по-добър в нещо...

__Не мисля, че за добрите взаимоотношения и успеха на човек му трябва да се докаже като по-добър от другите. Обратно, за да се спогаждаме, трябва да се стремим да станем по-приятни за другите. Това изисква добра воля и мъдрост, таланта на дипломат, а не много сила.

__Като те слушам сега разбирам, че нетърпението е причината за несъгласието. Трябва да можеш да видиш не само от собствената си гледна точка, но и от позицията на другия.__наведе се той напред и хвана и двете й ръце. Тя леко се отдръпна и се засмя.

__Е, разконспирира ме. Аз съзнателно съм търпелива и проявявам емпатия с клиентите си. Това е техника за сесиите с тях, но в реалния живот понякога ставам нетърпелива. Но знаеш ли, при мен себеотрицанието е основния път за помирението ми с близките ми.

__О, при клиентите ти тревогите идват от самосъжалението и страха, изграден на базата на невежеството им. А за твоето себеотрицание не ми говори. Струва ми се, че е прекалено  и особено по отношение на децата ти.

__Но Майк, аз така искам те да успеят да се утвърдят в това общество, а виждам, че им е трудно.

__За техния успех, няма нужда да се жертваш ти. По-важна е нагласата им към живота. Като имат негативна нагласа, хората стават свои собствени врагове и сами възпрепятстват развитието и изцелението си. Знам го от практиката си с болните.__Майк доби абсолютно категорично изражение и тя не сметна за необходимо да му разказва за своя личен опит. Само лека сянка премина през лицето й като си спомни за борбата си онези две години с рака и за любовта си към Кирил. Да, благодарна е, че Бог й е дал тази позитивна нагласа, оптимизма й, силния дух.

__Точно така! В нагласата на човека е тайната на живота.Нагласата е оня импулс на ума, който определя реализирането на мисълта.__тя знаеше, че нямаше милост и обич към себе си още от дете и ако не беше любовта на Кирил ... тогава Аня убедено добави__нагласата към себе си първо трябва да промениш... трябва да имаш благо, приятелско отношение към самия себе си. И после нагласата към другите ... мислите са енергии, които имат силата да се реализират ...

__Мисля, че нагласата към делата си първо трябва да осмислим. Да имаме съзнанието да поправяме грешките си, да се стремим да ставаме по-добри във всичко, което правим...

__Ех, Майк, делата са понякога прикритието на Егото. То прави едно, но цели друго. Човек непрекъснато трябва да води битка със себе си (с Егото си), за да постигне мир с душата си.

__Ооо, да! Животът е една борба. Значи първо трябва да се научим как да се бием, винаги казваше баща ми. Той е много мъдър учител, Аня. Трябва да ви запозная. Сигурен съм, че много ще си допаднете. Та той казваше, че успехът не е в резултат от постоянното нападение, а в непоклатимостта на отбраната.

__Значи баща ти е един миролюбив човек.__усмихна се Аня и отпи пак от топлия чай.

__Да, той набляга на самообладанието и куража, на баланса между чувствителността на душата и сила на волята.

__Значи ти приличаш на него.__Аня спря очите си в неговите и за миг й се стори, че той отговори на любовта й, но не, тя не трябва да се поддава на това ново чувство. Трябва да се бори със себе си, да спре този копнеж за любов още от самото начало, ако не иска отново да страда.

__Да, имам от него тази убеденост, че трябва да се боря със себе си, с другите и с обстоятелствата, но не агресивно, а търпеливо и без да се предавам.

__Майк, колко хубаво го каза, в правилната последователност. Първо - със себе си.

__А, случайно ... __Майк се разсмя, но бързо впери пак очи в нейните и сериозно добави__Аня, защо мислиш, че първо трябва да започнем борбата със себе си? Не е ли по-правилно първо да се защитим от другите и от непредвидените обстоятелства? Поне аз мисля така.

__Изглежда логично, но само на пръв поглед. Ако ние сме отслабени от неразбиране на целите си, от непознаване на способностите си, от колебания и противоречия, няма да имаме кураж за борба, ще загубим надежда за успех и ще се откажем от борбата с другите и с обстоятелствата.

__Но значи не трябва да се борим със себе си, а да се окуражаваме.

__Като се борим с Егото си именно окуражаваме духа си. Когато мислите, думите и действията ни отговарят на идеала ни и на желанията и подбудите, естествени за същността ни, тогава няма вътрешен конфликт в нас, а хармония. Тогава сме силни и можем гъвкаво да се приспособим към другите, да ги допуснем в живота и даже в сърцето си без страх.

__Но Аня, мисля, че ти си прекалено отворена и всеки може да те нарани. В борбата с другите имаме възможност да контролираме и управляваме другите, а ти не се възползваш.

__Убедена съм, че имаме право да контролираме само хората и дейностите, които са наше задължение, наша отговорност.

__Но моля те, замисли се. Нямаме ли ние право да определим до какава степен другите да се възползват от нашето, време, енергия, работа и търпение, т.е. да поставим границите си.

__Така е Майк. Не споря, но мога ли да допълня моята гледна точка?

__Давай, сега ме имаш за слушател. Не на всеки позволявам това. Много ми е ценно времето__той сложи крак връз крак, заглади косата си назад и се облегна на фотьойла удобно, като че ли се канеше години да стои така и да я слуша. Тогава оня немирен кичур пак падна на челото му и на нея й се прииска да го целуне. Толкова й стана мил. Значи тя все пак е привилегирована за него. Явно не му е безразлична. Едва усмихната тя продължи:

__Не е нужно да си блъскаме главите в непробиваеми стени. По-скоро трябва да се нагодим към стандартите и представите на различните личности, защото всеки е на различен етап на развитие. Едни вече са тръгнали по пътя на самоосъзнаването, а други дори не усещат копнежа на душата си.

__Да, във всяка борба са нужни разбиране и търпение. Но в борбата с неблагоприятните обстоятелства също така важни са и силата и оптимизма, вярата, иначе ще претърпяваме по-често загуба.__наблегна той.

__Като се има пред вид, че борбата е неизбежна и непрекъсната, не трябва да фокусираме вниманието си главно върху нея и върху загубите, а върху хармонията към която се стремим. Нищо не се губи. Направеното добро дава добри плодове. Себеосъзналият се човек превръща всеки миг от живота си в плодоносен.__завърши Аня в обобщение.

__Но какво точно имаш предвид като говориш за себеосъзнаване?

__Постига се промяна в идентифициране на душата, копнееща за покой. Вече не с Егото, а опознавайки божествената си природа, с Божия план.

__Но ти вярваш ли в Съдбата, т.е. Божия план? Нали беше ентусиазирана вчера за свободната човешка воля?__изненадан попита Майк.

__Да! В същност свободната воля и съдбата (Божия план) са едно и също. Разликата е само в съзнанието. Човек осъзнава или не „ПРОЕКТЪТ” на своя живот. Чрез себеосъзнаването човек разбира копнежа на душата си и намира върховната цел на живота си.__Аня го каза ентусиазирано и спонтанно, а след това изведнъж млъкна и се замисли: „Проектът" на живота й? Какъв е нейния "проект", а неговия? Имат ли двамата ЕДИН "проект" ... заедно?” Тя се усещаше отначало като осветена от слънцето на очите му, а после все повече запламтяваше в нея огъня на любовта.

Майк също мълчеше и потъваше в очите й забравил за времето. "Проектът" ... иска да осъзнае "проекта" на живота си. Дали ще намерят допирателни точки "проектите" им?

 






Гласувай:
49



Следващ постинг
Предишен постинг

1. compassion - Виши, това исках да кажа в коментара при теб
07.06.2010 19:00
така се роди един разказ, съществено допълнение на "Проектът".
цитирай
2. ivesa - Интересна е идеята да разглеждаш съдбата като проект
07.06.2010 20:02
Поздравления!За мене личната съдба е космическа сила,която всеки сам създава.:)))
цитирай
3. iliada - Привет ,Рум!:)
07.06.2010 22:49
Радвам се ,че отново мога да прочитам по нещо интересно при теб.Така увлекателно разказваш ,че аз се заплених от тази снежна картина ,а след това бях третия на чай,само дето не ме усетихте !:)
Чудесно!:)
цитирай
4. sunny2 - Липсваше ми, Руми! Бог ми е свидетел...
07.06.2010 23:38
"Представата за Бог е винаги различна ... , за всеки е индивидуална. Аз исках да кажа достигането на чиста радост, на състояние на покой, установяването на дух на самодостатъчност, независимост, истинска свобода ... Това е основната цел на всяка душа и тя се нарича духовно постигане."
Бог, който е Любовта на Двете Начала, слятост в себепостигането... Благодаря ти!
цитирай
5. compassion - Здравей мила ivesa!
08.06.2010 00:24
"Да! В същност свободната воля и съдбата (Божия план) са едно и също. Разликата е само в съзнанието. Човек осъзнава или не „ПРОЕКТЪТ” на своя живот. "
Свободната воля означава, че човек сам създава с мислите, чувствата и делата си своя живот. В разказите по-нататък това става още по-ясно като мнение на Аня. А тук се набляга на осъзнаването, защото човек може да постъпва някакак и без да осъзнава мотивацията си.
Твоята космическа сила също ми допада и тя не е далече от сюжетното развитие накрая.
цитирай
6. анонимен - Много точно и мъдро
08.06.2010 00:34
"Не е нужно да си блъскаме главите в непробиваеми стени. По-скоро трябва да се нагодим към стандартите и представите на различните личности, защото всеки е на различен етап на развитие."
Аз и с овчар мога да говоря, и с жената, и с професор, и с мафиот, защото разбирам нивото им и не се правя на голямата работа. Мярката му е мяйката. А тебе за първи път те чета, но ми хареса. Умееш да водиш диалога. Е, не знам дали е истински случай, но това няма значение всъщност. Хубаво си го написала.
цитирай
7. compassion - Илиянче, значи намери време този път
08.06.2010 00:41
Много се радвам, че можахме да пием чай заедно :)) Така по-сладко вървят приказките, а ти си много добър събеседник.
Честно казано като слагах тази картина имах предвид нарастващото любовно чувство на Аня, но мислех за теб как ще реагираш като художник.
цитирай
8. compassion - Благодаря ти за хубавия коментар, sunny2! Добре дошъл!
08.06.2010 00:45
Да, често просто казваме "Бог е любов!" и всичко става ясно, но за един атеист това не е достатъчно. Преобръщането в сърцето става, когато то е готово да поеме истината.
цитирай
9. compassion - Благодаря ан.6!
08.06.2010 00:52
Така е! Да видиш във всяка душа Бог и да разбереш, че всички сме едно, от един източник сме тръгнали, но се намираме на различни стъпала или на различни части от пътя назад към звездите, от където някога сме тръгнали. Тогава няма да бъдеш арогантен, а ще търсиш общия език. Добре правиш. Де да имаше повече хора като тебе дето разбират, че изкуството на общуването е в мярката.
Идвай пак, но си пиши името. Иначе се чувствам неловко да пиша на анонимен.
цитирай
10. анонимен - Vsi4ko mi haresa
08.06.2010 01:11
i kartinata i muzikata i dialoga. Izpipano i s vkus. Samo kraja ne go razbrah. Dumata Proektat e v kavi4ki. Kakvo iska da kaje6?
Sashka
цитирай
11. inel379 - Невероятна си!
08.06.2010 04:32
"... мислите са енергии, които имат силата да се реализират ... "
Копнежът на душата определя съдбата...
Страхотен е диалога в разказа ти!
Едно помъдряване на духа, подвластен на любовта!
Благодаря ти за това изцеление, мила!
Прекрасен, неоценим дар на съдбата си ми ти!

цитирай
12. iliada - Ех ,как си ме усетила-колбая се ,но определено я харесвам!:)
08.06.2010 09:14
compassion написа:
Много се радвам, че можахме да пием чай заедно :)) Така по-сладко вървят приказките, а ти си много добър събеседник.
Честно казано като слагах тази картина имах предвид нарастващото любовно чувство на Аня, но мислех за теб как ще реагираш като художник.

Чудесно се е получило!:)
цитирай
13. compassion - Мила inel379
08.06.2010 11:14
преди време точно това си мислех и аз за теб (по повод най-най)
"Прекрасен, неоценим дар на съдбата си ми ти!"
Не те познавам, а те знам. И те обичам!
Благодаря ти, че те има!

цитирай
14. compassion - Илиянче, тази картина
08.06.2010 11:21
не е като твоите цветни фантазии с намеци и догатки...
тук фантазиите са доста конкретизирани ... ха-ха-ха ...
Любовта като дойде, лумва и те запалва без да пита може ли
и колкото повече се противопоставяш, тя толкова по-силно гори
е, след фазата на влюбеност, когато хормоните те оставят на мира,
нещата се променят и ти отново ставаш себе си и можеш да решаваш.
цитирай
15. compassion - ан.10 - Sashka
08.06.2010 11:42
добре дошла при мен!
Благодаря ти за комплимента!
Кавичките ги сложих, за да не си помисли някой, че дядо боже с бялата брада е седнал и е направил план и скици точно как да премине живота на един човек на земята. Моята представа за Бог и неговите планове е трудна за описване, но може да се сравни с енергийни импулси, заредени с определена честота, които като в танц под наше влияние се модифицират и променят първоначалното си излъчване, запазвайки характера и посоката си. Копнежът на душата определя съдбата...
Нищо при мен не е буквално, освен ако не е казано в прав ред. Защото ЗНАМ с интуицията си, че всичко е енергия и ние дори не се досещаме с колко сила и светлина сме дарени и живеем като къртици. Затова пиша за процеса на самоосъзнаването. Искам повече хора да се събудят.
цитирай
16. galatceq - :) Здравей ! Приятно ми е отново да ...
08.06.2010 16:25
:) Здравей ! Приятно ми е отново да проследя размислите на героите в разказа .
Този път има много неща, които ми направиха ( сигурно не само на мен ) впечатление, но най-открояващото се е : " защото всеки е на различен етап на развитие. Едни вече са тръгнали по пътя на самоосъзнаването, а други дори не усещат копнежа на душата си."

Много е вярно и искрено желая да се осъзнае масово - това ще помогне много за цялостното развитие на обществото !
цитирай
17. enjoy6 - Много ми харесаха отново размислите ти, Руми
08.06.2010 19:10
за ПРОЕКТА на живота ни!
На мен ми допадна разбирането на лирическата ти героиня
за необходимостта да бъдем отворени и разбиращи не само към
собствените си преживявания, но и към тези на другите, които не
са ни безразлични, всъщност именно тогава ставаме неуязвими
пренебрегвайки ЕГОТО СИ!
Поздрави и поздравления за хубавия постинг!
цитирай
18. ivesa - compassion,
08.06.2010 20:11
човек много често не осъзнава защо върши това или онова.Подвластен е на своето подсъзнание.Осъзнаването е много важно за самопознанието и справянето с конфликти.Чрез него човек се освобождава и израства духовно.Радвам се,че ти допада моето виждане за личната съдба.Ще ми е много интересно да проследя как ще се случат нещата с твоите герои.Поздрави!:)))
цитирай
19. tomich - Много добре, compassion
08.06.2010 22:42
Философски мъдър текст! Но диалогът според мен е доста суховат - липсва му онази непринуденост и топлота която би трябвало да я има между две почти влюбени души. Звучи повече декларативно. Това си е мое лично мнение, Руми, без претенции за непогрешимо:)))
И още нещо. Свободна воля едва ли съществува, както и съдба, която да ни е подвластна. Мислите, чувствата и делата ние ги предизвикваме и творим, но сигурни ли сме, че те не се внедряват в съзнанието ни "по план"както казваш, от ВисшияРазум? Свободата, както и свободната воля, са винаги относителни...
цитирай
20. compassion - Абсолютно съм съгласна с теб galatceq
08.06.2010 23:07
Ако хората прегърнат едно такова схващане, в обществото ще има по-малко конфликти и повече толерантност.
цитирай
21. compassion - Нали, enjoy6
08.06.2010 23:13
борейки се с Егото си ние засилваме духа си и по-лесно можем да прекрачваме индивидуалните си граници, усещайки, че сме едно.
цитирай
22. compassion - Хей ivesa, те героите вече живеят в "Проектът"
08.06.2010 23:20
сега остава само да ги публикувам. По-голямата част беше написана миналата година, а този разказ е "добавка", която ще пъхна точно след запознаването на Аня и Майк. През много перипетии минават те и другите герои, за да стигнат до един невероятен и неочакван край. И него промених. Така, че сега ще е интересно за всички, дори и за тези, които са чели някои от разказите. Не всички са публикувани в блога, значи....
цитирай
23. compassion - Прав си tomich!
08.06.2010 23:27
Понеже си чел за горещите срещи на двамата, сега ти се струва диалога им суховат. Но трябва да имаш предвид, че този разговор се случва, когато те се запознават и още не са се сближили. Това е процеса на опознаване, когато всеки иска да покаже само хубавите си страни и философства дори и когато с по-малко думи може да се каже повече (особено, ако оставим очите да говорят).
Ти казваш още:
"Свободна воля едва ли съществува, както и съдба, която да ни е подвластна. Мислите, чувствата и делата ние ги предизвикваме и творим, но сигурни ли сме, че те не се внедряват в съзнанието ни "по план"както казваш, от ВисшияРазум? Свободата, както и свободната воля, са винаги относителни..."
и аз съм съгласна с теб, tomich! Няма да съм аз, обаче, ако не обобщя: ВСИЧКО е относително, приятелю!
цитирай
24. mileidi46 - :))))
08.06.2010 23:56
От тази вечер вече компа е наред и бързам да влезна да те поздравя...и да видя какво ново при теб!! Няма да прочета сега разказа...трябва ми специална нагласа..:))
Само те прегръщам и ти пожелавам лека нощ!!:)))
цитирай
25. compassion - Мила си, mileidi46
09.06.2010 00:09
Не си длъжна да коментираш.
Текстовете ми не винаги са леки.
Прави са някои хора, може би, да търсят в блога само развлечението. Достатъчно грижи и проблеми ги натоварват в ежедневието... Аз разбирам и онези, които търсят сензацията. Писнало им е от скука... В блога има от всичко, както и в живота.
цитирай
26. mileidi46 - Разказа ти е страхотен ,скъпа!!!
09.06.2010 12:13
Снощи не го четох,защото бях изморена,а исках да го прочета задълбочено.:)))
Твоите философски размисли не се четат ..леко..:)))
Има за какво да се замисли човек,четейки...
Права си за всичко...някой търси развлечение в блога,друг си избива комплекси...
пъстър свят..
Поздравявам те за разказа ..Страхотен психолог си!!
Прегръдка и успех за теб пожелавам .От сърце! :))
цитирай
27. compassion - Пъстър свят, да
09.06.2010 13:44
ако не можем да дадем надежда и любов, поне да не ги отнемаме...
цитирай
28. iliada - Въпросът е да преодолееш фазата на влъбеност ,а ако тя е доста продължителна
09.06.2010 14:27
compassion написа:
не е като твоите цветни фантазии с намеци и догатки...
тук фантазиите са доста конкретизирани ... ха-ха-ха ...
Любовта като дойде, лумва и те запалва без да пита може ли
и колкото повече се противопоставяш, тя толкова по-силно гори
е, след фазата на влюбеност, когато хормоните те оставят на мира,
нещата се променят и ти отново ставаш себе си и можеш да решаваш.


и борбата става опасна !:))))))))))))))
цитирай
29. bapha - хубаво
09.06.2010 14:40
много...
цитирай
30. анонимен - Здравей, Руми, с извинение за късното ми включване...
09.06.2010 17:52
Разбирам добре мисълта ти, обаче това "почти влюбени души" на уважаемия от мен господин Томич някак си ме впечатли и ободри!;)
То е като утринното усещане, че слънцето е "почти изгряло" ... в този смисъл на мен ми хареса диалога, нормален, задушевен, като опипващи са слънчеви лъчи в зората на общуването между две души, започващи да се разкриват, и откриват ... после ще дойде и топлината, и жаркостта, синтеза, растежа и всичко останало...което Аня вижда в светлината на очите, в които се вглежда с трепет и копнеж да открие сродното ... стремеж, неделим от общия смисъл на съществуването ни и за всеки с отворено към другите сърце!Поздрави!
цитирай
31. анонимен - В началото на една връзка всичко е кръсиво и възвисено,
09.06.2010 19:10
разговорите са по-скоро философски, отколкото ежедневни, а какво се случва после, че хората стават груби един с друг?
Пепа
цитирай
32. compassion - Аааа, Илиянче, а ако сме и малко на възраст,
09.06.2010 19:24
тя става съвсем опасна ситуацията. Господ да ни е на помощ, че той дявола ни е пратил тази любов да ни изкушава... ха-ха-ха.
цитирай
33. compassion - О, bapha ,
09.06.2010 19:25
благодаря, че намина!
цитирай
34. compassion - Виши, много сполучливо сравнение направи
09.06.2010 19:30
с почти изгрялото слънче. Тогава е толкова красиво. Всичко е обагрено в нежни цветове и можеш да погледнеш дори в почти изгрялото слънце без да те заслепи и да те заболят очите.
цитирай
35. compassion - Пепа, добре дошла!
09.06.2010 19:39
И аз не знам какво става с някои хора. Те натрупват обиди и подозрения, гледат на партньора си като на своя собственост, започват да ревнуват, правят сцени, ако не и нещо още по-ужасно...
Не знам какво става с други, свикват си, дразнят се, после си стават безразлични и се разделят...
Шанс за успешна връзка имат двойките, в които партньорите са първо приятели, а после любовници. Не го казвам, защото днес е деня на приятелството, но наистина, когато има взаимно уважение и доверие в една връзка, това само засилва любовта и каквито и обстоятелства да настъпят тези двама ще падат и стават, но ще се държат един за друг и ще оцелее връзката им.
цитирай
36. анонимен - 31аноним
09.06.2010 19:50
Как какво слънцето почва да залязвя :)
цитирай
37. compassion - Ха, добре казано ан.36
09.06.2010 20:35
Така е. И слънцето, че е слънце - залязва, но обърни внимание - то пак изгрява, така че надежда има..., а с кого ще го посрещнеш на другия ден, зависи от това с кого си си легнал вечерта. Оставам продължението на коментара на всеки сам да си го довърши според нагласата си.
цитирай
38. tili - С извинение като допълнение на една част от разказа
09.06.2010 21:13
"Мисленето е приблизително равенство, от което не може да излезе нищо повече от това, което сме вложили в него. Така работи интелектът. Но отвъд него има мислене в първични образи - в символи, които са по-стари от историческия човек, които са посяти в него от най-древни времена, и вечно живи и непресъхващи у всички поколения изграждат основите на човешката душа. Да се живее пълноценно е възможно само в хармония с тези символи, мъдростта е именно връщане към тях. Тук не става дума за вяра, нито за познание, а за съгласуване на нашето мислене с първичните образи от несъзнаваното. Те са източник на всичките ни съзнателни мисли. Една от тези първични мисли е идеята за живот след смъртта. Науката и тези символи са несъизмерими. Символите са необходимо условие за въображението, първични данни, чието право на съществуване науката не може да отхвърли. Тя може да ги приеме за факт и да ги изследва (както например тироидната жлеза). Преди 19 век тази жлеза е считана за ненужна, тъй като просто предназначението й е би ло неразбрано. Би било късогледство от наша страна да наречем днес архетипите безсмислени. За мене те са нещо като психични органи и аз се отнасям към тях много внимателно. "Карл Густав Юнг

Несъзнаваното е голям двигател!
цитирай
39. compassion - О, мила tili , благодаря ти за допълнението!
09.06.2010 23:41
Ако има някой тук, който да е убеден в силата на несъзнаваното, това съм точно аз. Ти не си чела разказите ми от тази поредица, може би, но често там идеята за подсъзнанието, сънищата и интуицията, както и за живота след смъртта е засягана чрез разговорите и съдбите на героите, а края на романа и тебе даже ще изненада.
цитирай
40. анонимен - Много ми хареса
10.06.2010 16:17
"Като се борим с Егото си именно окуражаваме духа си. Когато мислите, думите и действията ни отговарят на идеала ни и на желанията и подбудите, естествени за същността ни, тогава няма вътрешен конфликт в нас, а хармония. Тогава сме силни и можем гъвкаво да се приспособим към другите, да ги допуснем в живота и даже в сърцето си без страх."
ххх
цитирай
41. anlov - Ей, Руми, човек така може да изгълта и монитора. :)))
10.06.2010 16:38
Невероятна разказвачка си! Не знам защо, но никога тук при теб не ми се иска да споря, а само да се отпусна блажено и да се вслушвам... в Сърцето, което говори.
цитирай
42. compassion - Ан. 40
11.06.2010 10:53
Да, когато мислим и правим каквото е естествено за нашата същност и няма вътрешен конфликт в нас, тогава енергиите в нас не са възпрепятствани, нито задържани и ние сме в хармония с природата и другите. Това всъщност е и условието за добро психическо и физическо здраве, както и за щастието и успеха ни в творческия процес. Тогава Бог е съавтор. Нищо не спира идеите и любовта да ни осветят отвътре... да сме инспирирани и вдъхновени.
цитирай
43. compassion - Здравей мой Ангел!
11.06.2010 11:07
Благодаря ти! То не е защото аз съм добра разказвачка, а защото сме на една "вълна". Когато съдим и спорим, ние чуваме само аргументите на Егото, а когато сме смирени, не съдим и не осъждаме, тогава ни е по-лесно да се отпуснем блажено и да се вслушваме... в Сърцето, което говори.
цитирай
44. mileidi46 - :))))
11.06.2010 13:15
Добър ден,мила!! :)))
цитирай
45. compassion - mileidi46 - знам, че от добро сърце си дошла
11.06.2010 13:21
Аз нямам навика и времето да посещавам приятелите си всеки ден, но са в мислите и пожеланията ми за добруване. Чувстваш, че си ми специална, нали?
цитирай
46. harvi - Здравей, Руми!
12.06.2010 17:04
Толкова неща си казала в този разказ и ми е интересно как всеки "улавя" нещо индивидуално, което е най-близко до него. Всяка реплика е повод за постинг :) Когато се освободиш от страха от смъртта и приемеш вечното си естество, тогава си готов да разчупиш оковите на съзнанието си и ограниченията на пространството и напълно разкрепостен да имаш смелостта да потърсиш своя Проект. Когато си в хармония с Бог, Той ти дава усещането за мир и хармония, а любовта струи от теб; тогава аргументите на Егото заглъхват и себеотрицанието приема други измерения.
А музиката, която се лее, кара и душата да полети!
Поздрави! :)
цитирай
47. анонимен - Класа си за каквото и да пишеш
13.06.2010 01:28
Харесвах онези постинги по-рано, в които много финно описваше сексуални сцени. Сега разни простакеси пишат много грозно и цинично, та чак вече не ми се прави секс след прочет на техни писания.
А в този постинг ми хареса идеята за проекта. Размисли ме. Но чакам нещо по-пикантно като за самотни мъже.
ххх
цитирай
48. compassion - harvi :))
13.06.2010 11:07
Да, и аз мисля, че е нормално всеки по своему да възприема едно и също нещо.
Ти например, прекрасно завършваш своето виждане: "себеотрицанието приема други измерения" Точно така! Но аз не бях се замисляла за това. Всъщност всичко може да добие други измерения, "когато се освободиш от страха от смъртта и приемеш вечното си естество". Хубаво си го казала.
цитирай
49. compassion - ан.47 Следващия постинг е за всички,
13.06.2010 17:51
но ти ми даде идеята.
Дано да ме разберете правилно...
цитирай
50. анонимен - "В нагласата на човека е тайната на живота"
14.06.2010 19:44
Това намирам за фундаментална истина.Колко по-добър би бил животът ни тук и сега,ако можеше повече хора да я приемат!
Разказът ме впечатли,поздравления!
цитирай
51. compassion - Не мога да се зарадвам на коментара като си анонимна
14.06.2010 19:54
Но ти благодаря. Да, доста простотия има сред хората и всичко е резултат от негативната им нагласа.
цитирай
52. panazea - Даааааааааааа, човек публикува нещо , разголи си душата
16.06.2010 16:20
и някакви го тълкуват превратно и всичко опорочават!
човек се чуди: Това ли беше първоначалния замисъл?
Защо хората развалят хубавата идея?
Кога ще изминат пътя си и ще заприличат на човеци?
Привет за куража!
Вече има цяла армия от сродни души!
Няма да се дадем на незрелите!
само ще ги чакаме и те да прогледнат!
цитирай
53. hel - Харесвам диалозите ти. Като плавен ...
17.06.2010 02:47
Харесвам диалозите ти. Като плавен танц на двама в синхрон!
Много мъдрости и истини има в този диалог. Трябва да се чете бавно, ако иска човек да поеме всичко. И аз често си мисля за свободната воля и проекта, както го наричаш ти. Еспериментираш, правиш завои, налучкваш, търсиш си пътя... И все си неудовлетворен... Намериш ли пътя си обаче, не ти трябва вече свободна воля. Наясно си със случващото се и не искаш да избягаш. И точно това е свободната воля. Хубаво си го казала - свободната воля и съдбата (Божия план) са едно и също.
Прегръдка сърдечна!
цитирай
54. compassion - 54. panazea - Даааааааааааа, човек публикува нещо , разголи си душата
17.06.2010 13:41
НЕ! Само разказа "Майка" беше от типа "Лични дневници", където разголвам душата си. Постинга от вчера, който деактивирах е както и другите ми постинги просто опит да помогна на сегашното поколение българи да намерят по-бързо духовния път, защото забелязвам колко бързо затъват в калта на неправилно разбрания секс още неукрепнали психически. Основната идея беше: Издигайки се над мисълта и логиката на Егото, просто да оставим душите ни да се сливат както и телата ни и в самозабрава (като отделно ЕГО) да се усетят едно с всемира, каквото всъщност са (ние сме ЕДНО в БОГ). Затова използвах природните явления като израз на Божията промисъл. Но който разбрал, разбрал. Мислех, че не трябва да чакам, а да помагам на "незрелите" по-бързо да прогледнат.
цитирай
55. compassion - 55. hel - Харесвам диалозите ти.
17.06.2010 13:57
Благодаря ти, мила! Радвам се, че ме разбираш. Точно това исках да кажа.
Когато намериш пътя си, самоосъзнаваш се като ЕДНО с другите в Световния разум (наричан с различни имена) и тогава благодарност изпълва цялото ти същество за всичко, което изживяваш тук на Земята. Вече няма "добро и зло" както ги наричаме тук. Смирено приемаш и двете като уроци и продължаваш своя "Проект" тук и сега, за да изпълниш осъзнато или не копнежът на своята душа (личната си воля), който копнеж е в Божия план за вечността.
цитирай
56. harvi - Харесва ми новата ти снимка!
17.06.2010 15:44
Погледът ти е доста прям и смел :))
цитирай
57. compassion - Снимката е много актуална
17.06.2010 23:44
Направих я преди два дена, когато деактивирах постинга. Така исках да погледна, открито и смело, но все пак приятелски за блогарите от България. Не всички разбират какво точно искам да кажа, но всеки може да почувства добрите ми намерения само като погледне снимката, нали?
цитирай
58. harvi - От коментарите ти разбрах, че мразиш да се мрънка!
17.06.2010 23:50
Към дейните и борбените гледаш приятелски :))
цитирай
59. compassion - Към всички гледам приятелски,
18.06.2010 00:03
а тези дето кълнат, сипят обиди или просто мрънкат ще оставя да се осъзнаят сами, когато им дойде времето. Аз не изпитвам омраза, Еве. Само ми е жал като се срещна с човешката глупост и сега съм доста разочарована от блогарите.
цитирай
60. harvi - Не обръщай внимание!
18.06.2010 00:12
Хората са различни... Къде е следващият ти постинг?
цитирай
61. compassion - Ако питаш за "Секс 50+"
18.06.2010 00:23
той почива в моя архив, защото го деактивирах заради неприличните няколко коментара. Разбира се, можех да изтрия само тях, но аз не трия никого, така, че реших да си сменя настройките и сега вече анонимни не могат да коментират при мен. Така е по-честно.
цитирай
62. alexiev63 - Бог да те БЛАГОСЛОВИ!
18.06.2010 20:28
Бог да те БЛАГОСЛОВИ!
цитирай
63. compassion - 64. alexiev63
19.06.2010 22:29
Аз така се чувствам и не се моля, не прося нищо, а само благодаря.
цитирай
64. razkazvachka - нещата, които се виждат, когато не си сам:)))
20.06.2010 01:00
интересен е баланса между "проекта" и "божия план" в пластовете на текста

Поздрави!
цитирай
65. compassion - Обикновено е труден такъв разговор между убеден атеист и вярващ,
20.06.2010 23:12
но моите герои намират баланса. Където има желание, има начин, където няма желание се намира оправдание.
цитирай
66. mileidi46 - Ти си силна мила,
21.06.2010 22:37
и ще намериш сили...не може да се промени съзнанието толкова бързо...този негативизъм и тази омраза е насаждана с векове,но ти го знаеш по-добре от мен!!
Всеки извървява своя път на просветление по различен начин,а много можеби няма и да успеят...
цитирай
67. compassion - Промяната може да стане бавно, еволюционно
21.06.2010 23:10
чрез натрупване на количествени промени преди да настъпи качествената промяна. Това е традиционния път на несъзнателната промяна, когато оставяме другите хора и обстоятелствата да ни влияят и да ни принудят да приемем неизбежното.
Аз лично предпочитам съзнателния начин, когато взимам свое решение за промяна и с труд и целенасочени действия постигам целта си. Но, Господи, колко благословена се чувствам, когато врата се отваря без да съм се молила за това, или когато "ангел" ми подава ръка и ме превежда през тъмнината на неизвестното, за да опозная нови хора, нови светове и нови хоризонти на възможностите. Да, Милейде, не ме е страх, затова изглеждам мното силна. Не ме е страх от промяната. Всички ще се променим, искаме или не. Само че на тези, които ги е страх ще им бъде по-трудно.
цитирай
68. aqualia - Руми, много хубаво е!
22.06.2010 00:15
Поздравления! Утре пак ще те прочета!
цитирай
69. mileidi46 - :))))
22.06.2010 00:19
И аз това казах...същото!! Не че не се чувствам понякога много наранена...отчаяна,когато виждам близък,много близък мой човек..как е обладан от злобата,негативизма..опитвам се да пробия ,да го докосна...но все едно че докосвам стена...непробиваема е...нямаш си на идея ...а сме лежали в една утроба...На някой хора...не може да им се помогне!
цитирай
70. compassion - 70. aqualia - Руми, много хубаво е!
22.06.2010 09:36
Да, в този разказ няма събития, а мисли, които могат да се четат по няколко пъти и в зависимост от нагласата и настроението всеки път по различен начин да се възприемат и да предизвикват твои ценни мисли и инспирация за написване на свои постинги. Аз така чета стиховете ви. Често някои така ме развълнуват, че "прописвам" и аз ха-ха-ха...
Винаги си добре дошла, мила.
цитирай
71. compassion - 71. mileidi46 - :))))
22.06.2010 10:02
Като бях през май в България изпитах точно това отчайващо чувство, че не мога да достигна до разума и сърцето на собствената си сестра. Тя не е глупава, а е затворена ... за мен. Отначало ми се струваше, че това, което тя направи е чудовищно несправедливо, а сега разбирам, че всеки има право да избира как да постъпва и аз трябва да уважавам нейното решение, независимо, че то според мен не е нито законно, нито позитивно, т.е. нека да не съдим другите, а да ги разберем и приемем каквито са. Няма смисъл да се мъчим, не можем да ги променим. А на съд за търсене на справедловост със собствената си сестра няма да отида. Вярвам не в човешкото правосъдие, а във вселенската справедливост.
Ти също прости злобата на близките си. Ще намериш приемане и любов другаде ... от чужди хора. Често се случва: в семействата хората си завиждат, ревнуват, стават злобни, алчни, груби и несправедливи. И като поразровиш и потърсиш първопричината, почти винаги стигаш до СТРАХА (че за тях ще има по-малко, че са ощетени, че не са обичани, уважени, приети). Страхът като криво огледало променя фасадата ни и другите не виждат истинската ни божествена душа ... ха-ха-ха, че и сами вече не си я усещаме, свикнали да гледаме само навън ... маски в криви огледала.
цитирай
72. mileidi46 - Така е мила,знам го.
22.06.2010 13:35
Аз нямам проблеми с близките ми,към мен специално изпитват някакъв необясним респект и добро отношение,но страхът идва когато наблюдавам как злобата ,агресията и някаква демонска сила го ръководи....в отношението към заобикалящият свят,към всичко,до което се докосва...Много е умен,начетен,заема ръководна длъжност...но това идва отнякъде...извън него..Деградира психически,но не допуска нищо положително до себе си.Злоба.Към всичко до което се докосва,а се смята за най-велик.Нищо не може да го отклони от това нанадолнище...
цитирай
73. compassion - mileidi46
25.06.2010 11:03
Странен феномен описваш. Обикновено, който е интелигентен и има определен статус в обществото не е злобен и агресивен, защото няма потребност да се бори за власт и надмощие над другите. Той ги има. Щом е арогантен, значи не може да прояви обикновена човешка доброта и разбиране към слабите и точно това ти възприемаш като злоба. Той просто има други ценности, различни от твоите и затова ти се струва толкова абсурдно негативен. Ако питаме него, сигурно ти си мекушава, наивна, не можеш да защитаваш интересите си и кой знае още как той може да интерпретира твоята доброта, защото той не допуска другите да навлезат в личното му пространство и всички, които го правят са в очите му слаби хора. А е точно обратното. Истински силен си щом без страх стоиш отворен за другите хора и за всичко, което се случва. Мъдрите приемат всичко с благодарност като една нова възможност за израстване. Гневи се и злобее страхливия, който не може да приеме промяната, защото подсъзнателно се страхува, че няма да се справи и ще загуби, каквото е спечелил.
цитирай
74. kundalini - харесах - и разказа, и коментарите.
25.06.2010 12:06
има какво да засити душата, също и да провокира още размисъл.
поздрави на хубавата компания:)
цитирай
75. compassion - kundalini
25.06.2010 13:08
Нали затова идваме тук. Всеки според потребностите си. Едни засищат душите си, търсят провокация за нови размисли, поглъщат светлина и щастие от контакта с прекрасни картини, музика, разкази. Други търсят сензацията, клюката, конфронтацията, за да се самодоказват и да избиват комплексите си, поне тук да се наложат, защото в реалния живот не могат. А има и такива, които си измислят нова самоличност и играят роля, защото не обичат себе си и са дълбоко неудовлетворени от живота си. Търсят любов, приемане, възхищение, популярнаст, овации... Е, щом така стават по-щастливи, защо не... Защото нета не е истински? А защо мислите, че реалния живот е истински? Всичко е относително, защото е в главите ни и зависи от интерпретацията ни.
цитирай
76. mileidi46 - Странен феномен описваш. Обикн...
25.06.2010 23:54
compassion написа:
Странен феномен описваш. Обикновено, който е интелигентен и има определен статус в обществото не е злобен и агресивен, защото няма потребност да се бори за власт и надмощие над другите. Той ги има. Щом е арогантен, значи не може да прояви обикновена човешка доброта и разбиране към слабите и точно това ти възприемаш като злоба. Той просто има други ценности, различни от твоите и затова ти се струва толкова абсурдно негативен. Ако питаме него, сигурно ти си мекушава, наивна, не можеш да защитаваш интересите си и кой знае още как той може да интерпретира твоята доброта, защото той не допуска другите да навлезат в личното му пространство и всички, които го правят са в очите му слаби хора. А е точно обратното. Истински силен си щом без страх стоиш отворен за другите хора и за всичко, което се случва. Мъдрите приемат всичко с благодарност като една нова възможност за израстване. Гневи се и злобее страхливия, който не може да приеме промяната, защото подсъзнателно се страхува, че няма да се справи и ще загуби, каквото е спечелил.


Последното ти изречение е истинската диаггноза...Случаят е наистина феномен,но има много дълбоки корени..в детството ни...Ще ти разкажа някой път..Но за мен той винаги се изказва ..като за най истинската жена ,която познавал...дълго е за обяснение тук...:)))
цитирай
77. compassion - Не, така не могат да се поставят диагнози
26.06.2010 10:54
Аз само разсъждавам по тема. Не съм виждала човека и нямам представа кой е. Но идеята ти да се видим ми хареса. Можеш да ми дойдеш на гости в Холандия, а аз с удоволствие ще дойда пак в любимата Италия за седмица. Тук домати и чушки, колкото щеш (от парник) и екологично скъпи също... ха-ха-ха. А за цветята няма да говоря. Трябва да ги видиш.
цитирай
78. mileidi46 - О нееееееееее!!
26.06.2010 15:42
Не смей да ме каниш в Холандия,защото няма да си тръгна никога вече оттам...:)))
Ще си опъна една палатка в някакав парк..и ще спя сред лехите с цветя...:)))
няма сила да ме откъсне от тях...освен да ме арестуват,ама ако ме пуснат..пак ще ида да спя там!!:))))))
В Италия ..винаги си добре дошла,когато пожелаеш ,мила! :))
цитирай
79. compassion - Ааааааа, нееееее!
27.06.2010 10:31
В Холандия има демокрация, затова не можеш да правиш каквото си поискаш!
Никакви палатки в паркове! Първо - разрешение след ясно деклариране на целта! Даже дървото, което си посадила в собствената си градина не можеш да отсечеш, ако еко- защитниците решат, че е противоестествено и нецелесъобразно.
Ще е интересно да разменим мисли и впечатления на четири очи, нали?
цитирай
80. mileidi46 - :)))))
27.06.2010 11:48
Ooooooooo,da!!!!
Nepremenno!!
:))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: compassion
Категория: Други
Прочетен: 756162
Постинги: 85
Коментари: 3750
Гласове: 26232
Архив